Novetats sobre l’ús de la mascareta

El passat 20 d’abril es va publicar al BOE el Reial Decret que modifica l’obligatorietat de l’ús de les mascaretes, tot i que es recomana per a totes les persones amb una major vulnerabilitat.

Avui, 25 d’abril, ens han arribat instruccions de la Secretaria Autonòmica d’Educació i Formació Professional amb les novetats normatives sobre aquest assumpte:

L’ús de les mascaretes deixa de ser obligatori amb caràcter general en tots els espais del centre educatiu tant per a l’alumnat com per al professorat i personal no docent dels centres.

Però, a més d’aquest principi general, cal tindre en compte el següent:
 Totes les persones majors de 6 anys, no incloses en els supòsits d’excepció, hauran d’usar les mascaretes en el transport escolar.
• Tant les persones positives per a COVID-19 com els seus contactes estrets, en els 10 dies següents a l’inici dels símptomes o al diagnòstic en els casos asimptomàtics, haurà de portar mascareta quirúrgica (UNE-EN 14386).
És necessari l’ús de mascareta com a mesura de protecció en persones treballadores amb una major vulnerabilitat davant la infecció per COVID-19 (majors de 60 anys, immunodeprimides intrínseques o extrínseques i embarassades), en aquelles situacions en les quals es tinga contacte prolongat amb persones a una distància menor d’1,5 metres.
 És recomanable l’ús de mascareta, en aquells espais en els quals no es puga mantindre la distància de seguretat d’1,5 metres i la ventilació no estiga garantida.

A més, des del centre educatiu es tindrà especial atenció i respecte a les persones que vulguen continuar usant les mascaretes en situacions de no obligatorietat, fomentant el respecte a la diversitat.

Podeu descarregar la carta de la conselleria al següent enllaç:

Carta-us-mascareta_val_firmado