Recreem una fira medieval amb l’alumnat de 2n d’ESO 🏰
L’alumnat de segon d’ESO ha participat recentment en una activitat pràctica d’Història que ha culminat amb la recreació d’una fira medieval, amb l’objectiu d’entendre millor el funcionament del comerç a l’Edat Mitjana.
Després de treballar a l’aula els textos de Georges Duby sobre l’evolució comercial a Europa Occidental a partir del segle XII, l’alumnat es va organitzar en grups que representaven diferents regnes medievals, des d’Occident fins a Orient.
Cada grup va investigar i elaborar:
- La seua bandera i escut
- Els productes típics del territori representat
- Informació bàsica sobre el seu paper comercial en l’època medieval
Com a part central de l’activitat, es va dur a terme una simulació d’intercanvi comercial entre els diferents regnes, recreant el funcionament de les fires medievals i posant en pràctica conceptes com l’especialització productiva, l’intercanvi i la importància de les rutes comercials.
Aquesta activitat ha permés a l’alumnat aprendre de manera vivencial, fomentar el treball en equip i comprendre la importància de les fires comercials com a motor econòmic i cultural de l’Edat Mitjana.