CONVOCATÒRIA MOBIOLITATS ERASMUS 2024-25

Des de l’IES Escultor en Francesc Badia, tenim el plaer de fer pública la convocatòria de mobilitats dins del programa Erasmus Plus per al període escolar 2024-205. El nostre centre participa en programes Erasmus des de fa vora 10 anys i entre els seus preceptes esta el treballar per obtindre una major consciència del context internacional i europeu, respectuosa amb la diversitat cultural, social i econòmica existent al nostre entorn més pròxim, garantint la participació del màxim nombre possible d’alumnat. En aquest sentit, considerem que la oportunitat de participar en aquest tipus d’experiències pot contribuir a la educació i formació de l’alumnat, ja que no sols se’ls prepara acadèmicament, preparem ciutadans per al futur els quals hauran de participar de la vida pública en un futur pròxim i ser ciutadans actius. En aquest sentit, es convoquen les següents mobilitats per al curs escolar 2024-25:

1. Mobilitat de llarga duració (1 mes). Cursos destinataris: 4t ESO i 1er Batxillerat. Places: 1. L’alumnat visitarà i estudiarà durant un més a un centre de l’estranger, assistint a classe regularment i convivint amb una família nadiua del país (aquesta família tindrà fills/es en edat escolar que estudiaran al mateix centre). La primera setmana seran acompanyats per un/a professor/a del nostre centre per a l’acoplament escolar i negociació d’un pla d’estudis.

2. Mobilitat de curta duració (1 setmana). Destinataris: 3r ESO. Lloc: Alemanya. Places: 15 màxim. L’alumnat participarà a un intercanvi escolar amb un centre d’estudis (Gymnasium) de la localitat de Gommern, Magdeburg. L’experiència constarà d’una setmana d’acolliment a Espanya d’un alumne/a d’aquest centre per part de les famílies del nostre institut . Posteriorment, es realitzarà el mateix procés al centre associat d’Alemanya.

3. Mobilitat de curta duració (1 setmana). Destinataris: 4t ESO. Lloc: República Txeca (Brno). Places: 15 màxim. L’alumnat participarà a un intercanvi escolar amb un centre d’estudis de la localitat de Brno. L’experiència constarà d’una setmana d’acolliment a Espanya d’un alumne/a d’aquest centre per part de les famílies del nostre institut . Posteriorment, es realitzarà el mateix procés al centre associat d’Alemanya.

Per a participar d’aquesta experiència, l’alumnat haurà de presentar la seua sol·licitud a l’adreça electrònica erasmusplus@iesescultorbadia.com. Automàticament, rebran un qüestionari que hauràn d’omplir i adjuntar un vídeo de presentació. Aquest vídeo haurà d’incloure els següents continguts: Perquè vols participar en aquest programa? Que penses que pots aconseguir participant en aquest programa? Què són per a tu els ODS? Com penses que pots contribuir a aquest programa? ·

Condicions específiques:

A·) Es donarà prioritat a l’alumnat que no ha participat anteriorment al programa.

B·) La participació de l’alumant haurà d’anar acompanyada d’un informe positiu de l’equip docent. C·) La puntuació mínima al barem dels participants ha de ser de 60 punts.

D·) La participació, una volta sel·leccionats/des, ha de ser obligatòria durant tot el procés i assitir a totes les reunions. Si no es donen aquestes condicions, l’alumnat quedarà fora del programa i aquells/es que estiguen en llista d’espera hi accediran.