Projecte MicroMón 2023

Estimades famílies,

Ens complau comunicar-vos que arranca de nou el projecte Micromón, enguany amb la participació de 4t d’ESO i 1r de batxillerat de ciències, gràcies a la col·laboració de l’AMPA que ha subvencionat íntegrament el projecte.

Té com a objectiu:

• Implicar l’alumnat en un projecte d’àmbit internacional que consisteix a buscar nous antibiòtics en sòl per a combatre els superbacteris.
  • Conscienciar a la societat sobre un problema de salut urgent: la creixent resistència dels bacteris als antibiòtics i la necessitat de finançar la investigació per al descobriment de nous antimicrobians.
  • Estimular la vocació per la investigació científica de l’alumnat preuniversitari.

Les pròximes setmanes publicarem en Instagram les fases del projecte.

L’IES Escultor Francesc Badia participa en el projecte Micromón per segon any, en la recerca d’antibiòtics en sòl que puguen combatre als superbacteris.

Al llarg de dues setmanes hem estat treballant en aquest projecte d’investigació en el que han participat alumnat de 4t d’ESO i 1 batxillerat. Ha estat subvencionat íntegrament per L’AMPA.

La setmana que ve veurem els resultats de la investigació.

Amb aquestes pràctiques volem conscienciar a l’alumnat sobre la resistència dels bacteris als antibiòtics i com és necessària la investigació científica per a combatre’ls.

Aquesta setmana va finalitzar el projecte d’investigació Micromón. Es van trobar alguns bacteris susceptibles de produir antibiòtics. Ara continuarà la investigació des de la Universitat de València. El pròxim 4 de maig ens ajuntarem tots els instituts participants en el campus de Burjassot per a fer la cloenda del projecte.