Orientació

Departament d’Orientació
L’Institut disposa d’aquest departament, a càrrec de l’orientadora Irene Bou. Una de les seues funcions és l’assessorament a les famílies amb el propòsit de col·laborar amb l’educació del seus fills.

Horari d’atenció a les famílies
Tots els dies de 9:00 a 13:00, prèvia citació telefònica.

Les àrees d'actuació prioritàries del departament d’Orientació amb l'alumnat del centre són:
Programa de prevenció:
Afavorir la integració dels alumnes al Centre.
Recull d'informació de l'alumne amb :
-Realització de proves psicopedagògiques.
-Qüestionaris.
-Entrevistes personals (alumnat-famílies-professorat).
Atenció col·lectiva a grups d'alumnes per nivells.
Atenció individualitzada a alumnat amb necessitats educatives específiques.
Valoració particular del grup d'alumnes amb cadascun dels seus tutors/es per millorar el seu procés d'aprenentatge.
Xarrades: addiccions, resolució de conflictes, a càrrec de tècnics de la UPCA.
Intervenció directa amb els casos de dificultats específiques d'aprenentatge.
Programa d'orientació:
Escolar, personal, vocacional-professional per a alumnes d'ESO, FPB i Batxillerat.
o Xarrades informatives sobre estudis i graus.
o Proves d'autoajuda vocacional.
o Assistència a xarrades de la Universitat de València.
o Visita a la Universitat.
o Proporcionar informació:
 - Oferta Graus.
 - Plans d'Estudis de Graus de la Universitat.
- Cicles formatius de grau mitjà i Superior.
- Formació ocupacional.
- Inserció en el món laboral.
- Estratègies de recerca d'ocupació.
- Informació sobre oposicions.
- Informació sobre altres ofertes d'estudis.

Atenció a famílies:
o Mitjançant xarrades programades.
o Entrevistes individuals via tutor/a o sol·licitades pels propis mares
i pares.
Àmbit sociocomunitari
o Coordinar el treball amb tots els centres educatius, mitjançant el
Gabinet Psicopedagògic Municipal i el personal docent d'aquest
centres amb l'àrea de Treball Social
o Dinamitzar el procés cultural de l'entorn.
o UPCA: Unitat de prevenció de conductes addictives.

Atenció als alumnes amb NESE
A les escoles hi ha alumnes que no presenten cap tipus de trastorn,
però que si que tenen dificultats per a accedir als aprenentatges escolars.
Habitualment estes dificultats es presenten en el procés lectoescriptor i en
l'assoliment dels conceptes matemàtics. També poder ser degudes a un
manca o deficiències en els hàbits de treball, etc. Estes situacions ocasionen
dificultats per a seguir el currículum ordinari. A l’IES són atesos pels
professors de Pedagogia Terapèutica, bé en la mateixa aula de grup o en
l’aula específica, així tenen una atenció més individualitzada que els permet
avançar el seu procés d'aprenentatge.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies