Els professors Mariví Chaqués i Jorge Piqueres van gaudir de l’oportunitat de participar en un curs de formació del professorat reconegut a nivell europeu per l’agència Europass i Erasmus+ a Berlín. Aquesta formació va tindre lloc en una de les ciutats més dinàmiques i culturalment riques d’Europa, oferint un escenari perfecte per a l’intercanvi d’idees i pràctiques educatives innovadores. Gràcies a aquest curs, els professors van adquirir nous coneixements i van desenvolupar competències que, sens dubte, tindran un impacte positiu en la seua tasca docent.
El curs, dissenyat específicament per a professionals de l’educació, es va centrar en tres aspectes fonamentals del sistema educatiu actual: la vessant social, l’emocional i la digitalització. A través de sessions teòriques i pràctiques, els professors van poder aprofundir en cadascun d’aquests àmbits, aplicant els coneixements adquirits a situacions reals d’aula.
Pel que fa a la vessant social, els professors van aprendre tècniques d’organització d’aula basades en l’escolta activa i la comunicació assertiva. Aquestes tècniques són essencials per a crear un entorn d’aprenentatge col·laboratiu i respectuós, on cada estudiant se sent escoltat i valorat. Els participants van practicar diferents dinàmiques de grup que promouen la cohesió i el treball en equip, aspectes clau per al desenvolupament personal i acadèmic dels alumnes.
A més, es va fer un èmfasi especial en la identificació i gestió de les emocions, tant dels alumnes com dels mateixos professors. A través de tallers pràctics, els professors van aprendre estratègies per a reconéixer i gestionar les emocions en situacions d’estrés, conflicte o desmotivació. Aquestes habilitats són imprescindibles per a crear un clima escolar positiu i motivador, on els alumnes puguen desenvolupar tot el seu potencial.
En l’àmbit de la digitalització, el curs va oferir una visió detallada de les últimes tendències i eines tecnològiques aplicades a l’educació. Els professors van aprofundir en el seu coneixement sobre la intel·ligència artificial (IA) i les seues múltiples aplicacions en el procés d’ensenyament-aprenentatge. Van explorar com la IA pot personalitzar l’aprenentatge, adaptar els continguts a les necessitats individuals dels alumnes i oferir noves formes d’avaluació més justes i eficients. A més, van tindre l’oportunitat de treballar amb diferents plataformes educatives i recursos digitals que poden ser integrats fàcilment en les seues classes diàries.
Els coneixements adquirits i les competències desenvolupades durant aquest curs permetran oferir una educació més innovadora, inclusiva i adaptada a les necessitats del segle XXI. Sens dubte, els alumnes del centre es beneficiaran enormement de tot el que han aprés i experimentat en aquesta formació europea.