El passat 26 de febrer, l’alumnat de 1r d’ESO del nostre centre va realitzar una eixida didàctica a la Parc Cultural de la Valltorta-Gasulla, organitzada pel professorat de l’àmbit socio-lingüístic.
Durant la jornada, els i les estudiants van tindre l’oportunitat de conéixer de primera mà un dels conjunts d’art rupestre més importants del nostre territori. Van poder ecórrer diversos abrics amb pintures prehistòriques i van descobrir com vivien les comunitats humanes que habitaven aquestes terres fa milers d’anys.
L’activitat va permetre aprofundir en continguts treballats a l’aula, especialment aquells relacionats amb la Prehistòria, l’evolució de les societats humanes i les formes d’expressió artística dels primers pobladors. A més, la visita també va servir per posar en valor la importància de conservar el patrimoni històric i cultural.
L’alumnat va participar en explicacions i activitats que els van ajudar a interpretar les escenes representades a les pintures: figures humanes, animals i escenes de caça que ens ofereixen una finestra única al passat.
Sens dubte, una jornada diferent que va combinar aprenentatge, patrimoni i convivència en un entorn natural privilegiat.