Erasmus+ 2023-24

Erasmus+ és el programa de la UE per a donar suport a l'educació, la formació, la joventut i l'esport a Europa. L'IES El Prat de Torreblanca porta participant des del curs 20/21, i en aquests dos cursos ha fet 3 visites de professorat i 2 mobilitats amb alumnes.Recentment, l'IES El Prat ha aconseguit el que es coneix com a Acreditació Erasmus+. Això vol dir que és un centre reconegut Erasmus+, amb finançament garantida fins a l'any 2027. I aquest curs es faran dues mobilitats amb alumnat. La primera, a Estocolm amb alumnes de 3r de l'ESO. La segona es repeteix a Kalymnos, una paradisíaca illa grega on el curs passat l'intercanvi va ser un èxit.
El passat mes de desembre, un grup de 15 estudiants de 3r ESO, acompanyat de 3 professores, van fer la primera mobilitat del present curs, a l'escola Raoul Wallenbergskolan d'Estocolm. Van visitar-la entre el 14 i el 21 de desembre del 2023, amb les professores Paula Bernat, Laura Prades i Akane Sànchez de Mora.Els alumnes participants es van allotjar a casa d'alumnes d'aquesta escola, i van conviure amb ells i les seues famílies. Durant els dies laborables, es van combinar les activitats a l'escola amb visites culturals a la capital sueca.Els alumnes de Torreblanca van poder assistir a classes de diferents assignatures en aquesta escola, i van poder veure de primera mà les diferències entre el sistema educatiu suec i el nostre. Van participar en un concurs de casetes de gingebre decorades, en grups mixtes de treball col·laboratiu. També van gaudir de la gastronomia sueca, van aprendre a patinar sobre gel, van conèixer la ciutat i van viure l'experiència de les llums de l'hivern al parc d'Skansen. Com eren dates prèvies a Nadal, la ciutat estava engalanada i plena de llums. La neu, el glaç i el fred van ser protagonistes aquells dies, però es van compensar amb el caliu de l'acollida per part dels professors, alumnes i famílies sueques.
WhatsApp Image 2024-01-26 at 11.56.34
Els alumnes van conviure durant una setmana amb els seus nous amics i les seues famílies, i van poder aprendre mil coses sobre la seua cultura, gastronomia, música, temps d'oci, idioma... Van aprendre a ser independents i a adaptar-se a altres realitats, van desenvolupar llaços d'amistat nous i van consolidar els que ja tenien amb els seus companys. Van mostrar maduresa i empatia, han vist nevar i han patinat sobre gel i han tornat absolutament encantats de l'experiència.