“The 4Cs: Creativity, Critical Thinking, Communication and Collaboration in Schools”. (Florència). Curs 2020-2021

Del 28 de juny al 3 de juliol, va tindre lloc el curs “The 4Cs: Creativity, Critical Thinking, Communication and Collaboration in Schools”, a Florència, en el qual van participar la secretària i professora de Biologia, Carolina Vidal i la professora de Física i Química, Verónica Ortega.

Durant aquest curs es van treballar les “Quatre C”: Creativitat, Pensament Crític, Comunicació i Col·laboració. Aquests quatre aspectes sovint s’adopten en teoria, i en aquest curs els educadors van aprendre a dur-ho a la pràctica.

La creativitat i el pensament crític representen actituds i habilitats inseparables per a la innovació que, contràriament a la creença popular, es poden aprendre, ensenyar i implementar a qualsevol aula.

La comunicació i la col·laboració són habilitats fonamentals per a la vida de les quals els estudiants poden extreure en les seues experiències quotidianes a l’escola i modelar la seua capacitat de viure, connectar-se amb els altres i treballar bé en el seu futur. Les “Quatre C” enforteixen la capacitat dels nostres alumnes de trobar el seu lloc (professionalment, personalment, socialment) en el món actual que canvia ràpidament, alhora que fomenten altres C que milloren la vida: curiositat, confiança, cura i cooperació.

Aquest curs ha proporcionat als professors els coneixements, el saber fer i la confiança per incorporar aquestes habilitats estimulants al seu currículum i entorn escolar.