Viatge a la NEU

-Hotel a peu de pista 8km de les pistes
– Estada en Balneari Panticosa **** 4 nits
– Pensió completa
– Autobús homologat amb tots els mitjans de seguretat i experiència en transport escolar.
– 2 monitors acompanyants durant el viatge .
– Forfait 4 dies en pistes de Panticosa
– Material: esquís, botes, pals i casc.
– 8 hores de classes (2h diàries) amb monitors de l’estació.
– Assegurança d’accidents, responsabilitat civil i cancelació Covid o malaltia.
– Activitats durant la nit amb monitors de l’empresa i animació a l’hotel tots els dies.

-Animació a l’hotel: scaperoom, busca pistes i discoteca
-Un dia entrada balneari .

Preu: 448€

Reunió 25 d’Octubre a l’Institut a les 19:00

Proves de comprensió lectora per a 1er de la ESO

Habitualment considerem que l’alumnat llig bé i, per tant, donem per fet que comprén tot tipus de textos i que sap reproduir-los verbalment. Ara bé, és cert que l’alumnat entén el que llig? Molts estudis subratllen la importància de la comprensió lectora en el procés d’ensenyament i aprenentatge.
Segons alguns especialistes, la comprensió lectora és la base essencial per a una correcta integració del coneixements i per tant també és el pilar fonamental per tal d’adquirir un correcte aprenentatge de qualsevol matèria escolar.
Aquest curs escolar 2022-23, com el curs passat, en un intent de millorar els processos d’ensenyament i aprenentatge dels seus fills i filles, l’IES Didín Puig els informa que desenvoluparà, com a part complementària de l’avaluació inicial, una avaluació de la comprensió lectora en l’alumnat de 1r d’ESO. El propòsit és detectar aquelles dificultats de comprensió lectora que impedeixen l’aprenentatge en les diferents matèries i proposar estratègies d’actuació per la millora d’aquesta comprensió.
Per fer aquesta avaluació utilitzarem les Proves ACL que permeten obtenir resultats sobre comprensió literal, reorganitzativa, inferencial i crítica.
Conéixer les dificultats de comprensió lectora ens ajudarà a treballar aquells aspectes en què, a nivell grupal o individual, estiguen més fluixos en l’accés a la informació escrita o gràfica.
Per totes i tots és conegut que aquestes destresses resulten clau per a l’adquisició de les competències curriculars.
Els oferirem informació dels resultats de les proves i, sobretot, donarem orientacions per a la millora ja que pensem que la millor estratègia és portar a terme una actuació integral entre l’escola, la família i l’entorn immediat.