TALLER DE COSTURA I SOSTENIBILITAT

TALLER DE COSTURA SOSTENIBLE

Durant el present curs hem estat usant les màquines de cosir, en FP Bàsica i en 4t d’ESO, en la matèria d’Educació Plàstica; s’inclou com a part del contingut acadèmic d’aquests cursos.

El professor voluntari ha realitzat un curs sobre costura per a aprendre i més endavant, poder ensenyar l’alumnat d’altres cursos/matèries. Així també a l’alumnat que ho decidisca en els tallers que es realitzen al final de trimestre.

El nostre institut està molt implicat en la reducció, reutilització i reciclatge de materials i en la protecció del medi ambient, per aquesta raó creiem que és molt necessari ensenyar a cosir al nostre alumnat amb aquells materials que tenen de manera immediata i pròxima; la seua roba i els tèxtils sobrants de les fàbriques que ens envolten.

Entre els objectius que es pretenen estan:

• Aprendre a cosir afavoreix la sostenibilitat perquè podem reciclar i aprofitar peces antigues o velles, i fer noves, amb l’impacte ecològic que suposa, ja que els materials són dels voltants de Bocairent (empreses que ens les estan donant de manera gratuïta).GALERIA
• D’altra banda, afavorir la seua autonomia i d’alguna manera, la seua independència quan necessiten fer-se ‘’arranjaments’’ a la roba que es compren que s’han d’arreglar o fins i tot millorar.
• També pretenem que aquesta habilitat siga igualitària, tant per a xics com per a xiques, i no es quede com un ‘’rol de gènere’’ de dones.
• Valorar el treball i la saviesa que fins fa molt poc, feien les àvies i mares.

En la matèria Educació Plàstica de 4t ESO l’alumnat ha realitzat els dissenys d’estotjos, bosses i moneders. Han realitzat els seus patrons, han tallat la tela i ho han cosit. Aquest és el resultat del seu treball.

En 1r i 2n FP Bàsica han realitzat “enrotlla-entrepans” per a no haver d’utilitzar tant de paper d’alumini, en general els ha agradat aprendre a cosir, sobretot a màquina i, poder utilitzar el producte resultat del seu treball, és important que vegen la utilitat del seu treball.

Als tallers de final de trimestre també es va realitzar un de costura per a l’alumnat de 3rESO que va voler participar.

L’alumnat de 4t ESO també va estar realitzant coleteros per a vendre’ls en la “fireta de Nadal” de Bocairent, per a aconseguir diners per al viatge de fi de curs.