Història del centre

Centre

L'IES de Bocairent és un centre públic que va començar el seu funcionament el curs 1987-88 com a extensió de secundària del centre IES L'Estació d'Ontinyent, ampliant els estudis fins a COU l'any 1989, i el curs 2001-2002, vam ser reconeguts com a IES (mantenint els nivells equivalents, és a dir, els batxillerats). És per això que s'anomena encara senzillament IES de BOCAIRENT. Des del curs 2004-2005 comptem amb el primer cicle de l'ESO i amb noves instal·lacions que començaren a funcionar en febrer de 2005. Va ser inaugurat el setembre de 2006 pel Conseller d'Educació.

Situació socioeconòmica i cultural de la zona

El centre és un referent cultural i educatiu del poble i actualment acull també alumnes d'Alfafara.
És un centre ubicat en zona rural i industrial, encara que l'agricultura és d'ocupació quasi marginal i complementària dels ingressos obtinguts en altra activitat principal. La majoria de la població activa treballava en el sector secundari, la indústria, abans de la crisi del tèxtil. Des de fa un temps la situació és complicada i gran part dels pares i mares dels nostres alumnes estan aturats.

El perfil de l'alumnat i els seues famílies és d'un nivell socioeconòmic i cultural mitjà.

L'IES compta en el curs actual amb una matrícula de 240 alumnes i 10 unitats distribuïdes en:

ESO: 6 unitats.

FPB: 2 unitats, una per nivell.

BATXILLERAT: 2 unitats, una per nivell.

L'IES de Bocairent és caracteritza pels principis següents:

• Pluralista i democràtic

• Arrelat al seu medi i bilingüe

• Participatiu

• Coeducatiu

• Inclusiu

• Innovador

• Una cerca permanent de la qualitat

• Una cerca de la igualtat d'oportunitats

• Més flexibilitat i autonomia curricular

• Interés pel desenvolupament professional dels docents

• Potenciador de la participació dels famílies

El claustre és composa de 38 professors/és amb una estabilitat del 70%. L'institut compta amb 2 persones del sector d'Administració i Serveis.

Les tasques de neteja les realitza una empresa adjudicada per la Conselleria

.

Panell

Aula de música