Erasmus+

Espai destinat a publicar novetats sobre el procés d’internacionalització del centre.

L’IES CÀRCER ENCETA EL CAMÍ CAP A L’ERASMUS+

El passat 8 de maig els professors Evarist Aznar i Laura Capsir, junt a una delegació de 7 professors i professores més d’altres centres de la província de València, van visitar Srednja škola Dugo Selo, un centre públic d’Educació Secundària situat a 22 kilòmetres de Zagreb, capital de Croàcia. Aquesta activitat s’emmarca dintre del projecte europeu Erasmus+ i es tractava d’una mobilitat de “Job Shadowing” promoguda dintre del consorci de l’IES Lluís Simarro de Xàtiva.

Gràcies a aquesta oportunitat s’ha pogut conéixer el funcionament del sistema educatiu croata, amb punts forts que es podrien mirar d’aplicar ací. S’han intercanviat reflexions sobre l’educació i el sistema, tant amb el professorat croata, com amb el valencià. S’ha obert la mirada a una ciutat, un país i una cultura europea, que de vegades es veu lluny i empanyada per la seua història recent. Però, el més destacable i important per al nostre centre ha sigut que s’ha establert un contacte de col·laboració amb la professora d’espanyol, i el proper curs s’iniciarà el treball conjunt a través de la plataforma E-twinning, i pot ser, a mig terme permetrà el treball dins d’un projecte propi d’Erasmus+.

Aquesta activitat posa el punt i final a un curs on s’ha consolidat la Comissió d’Internacionalització de l’IES Càrcer que ha estat formant-se en les diferents oportunitats europees per intentar posar-les en marxa el proper curs.

FORMACIÓ EN PROGRAMES EUROPEUS I E-TWINNING.

El passat dilluns 22 de gener de 2024 va tindre lloc la segona de les ponències del Seminari de Formació del Professorat sobre possibilitats d’internacionalització del centre a càrrec de Mariola Hernández, un referent a nivell nacional en els Programes Erasmus+. Els dies 12 i 26 de febrer, Marta Úbeda, cap d’estudis de l’IES Vallada i amb molta experiència al programa E-twinning, va portar a terme dues ponències al voltant d’aquesta plataforma. Les formacions han tingut lloc dintre del marc del Seminari d’Internacionalització que s’està realitzant al centre.Actualment el centre es troba en procés de sol·licitud d’accions K1 i K2 del programa Erasmus+ que en un futur proper obriran la porta a la mobilitat d’alumnat i professorat. Des de la Comissió d’Internacionalització del centre s’està treballant en un projecte engrescador i que contribuixca a la millora de la qualitat educativa del centre.