JOB SHADOWING AL LICEU PIERRE MÉDES, LA ROCHE SUR YON.

Les nostres companyes Laura Gómez i Asunción Sellés realitzaven al març de 2023 un job shadowing en el Liceu Pierre Mendès de La Roche Sud Yon, un municipi amb un ampli patrimoni arquitectònic neoclàssic localitzat a la regió de País del Loira (França) i molt vinculat a l’època de Napoleó. La visita de les docents està emmarcada dins del nostre projecte Erasmus 2022-1-ES01-KA121-SCH-000063301. El principal objectiu va ser compartir i observar mètodes per a dur a terme labors d’orientació, inclusió i adaptació per als estudiants. Esta visita també els va permetre aproximar-se a una cultura i metodologia diferents, així com comparar la manera de treballar en tots dos centres i potenciar la comunicació eficaç de diferents formes.

Dins del programa d’aprenentatge, comprés entre el 26 de març i l’1 d’abril, Laura i Asunción van realitzar un complet programa d’activitats destinades a treballar amb diferents col·lectius d’estudiants. Dins d’estes, el Liceu els va permetre observar la manera de treballar amb grups de joves immigrants i absentistes, i així poder adquirir eines noves que enriquisquen la seua labor, analitzant les fortaleses i debilitats de tots dos mètodes educatius. A més, també van poder reunir-se amb l’equip directiu i l’equip d’orientació per a comprendre els valors i la missió acadèmica global del centre. Finalment, les nostres professores van tindre l’oportunitat d’observar com es desenvolupava la labor de l’especialitat d’Infermeria escolar, que al nostre país no es troba regularitzada.

Va ser una experiència sens dubte enriquidora que ens permetrà continuar creixent com a centre i millorar la labor d’ensenyament-aprenentatge amb el nostre alumnat.