PROJECTE D’INNOVACIÓ EDUCATIVA “SOM DIVERS@S”

Vídeo de presentació

SOM DIVERS@S és el nom del Projecte d’Innovació Educativa que desenvolupem a l’IES des del curs 2018-2019, en el cicle formatiu d’FPB Informàtica d’oficina.

L’objectiu principal del projecte és fer valdre i millorar el funcionament d’aquests ensenyaments, mitjançant la incorporació de pràctiques educatives d’èxit. Més concretament, volem:

1. Fomentar en el nostre alumnat l’exercici d’una ciutadania crítica, responsable, respectuosa, oberta i creativa davant la diversitat social i cultural.
  2. Millorar els resultats acadèmics i la convivència a l’aula i al centre.
  3. Augmentar l’autoestima en l’alumnat i millorar les seues habilitats socials.
  4. Millorar la seua autonomia i responsabilitat.
  5. Sensibilitzar a l’alumnat i al municipi respecte a la diversitat.
  6. Integrar l’educació per al desenvolupament i la ciutadania global en el projecte de centre.

Per a aconseguir-ho, apliquem metodologies educatives d’èxit contrastat com:

• Grups heterogenis.
  • Aprenentatge servei amb entitats de la comarca (col·legis, instituts, associacions, …)
  • Aprenentatge per projectes.
  • Tertúlies dialògiques.
  • Aprenentatge cooperatiu.
  • Ludificació.

SCRUM

• L’organització dels cursos està basada en el marc de treball SCRUM i seguint les directrius de l’aprenentatge per al desenvolupament.

“KARMA”

• El karma és un sistema de punts ideat per a premiar i motivar a l’alumnat a tindre actituds positives que els i les beneficien individualment i a l’equip en el qual treballen.