VII EDICIÓ DEL SEMINARI «APRENDRE A LLEGIR ELS CLÀSSICS»

foto seminario dic 22

Lloc: C2.2

Hora: tots els dies al primer esplai (9:50h -10:10h)

Enguany arranca per sèptim curs consecutiu el seminari «Aprendre a llegir els clàssics». Cada dia, al primer esplai, en l’aula de filosofia (C2.2), debatrem sobre tòpics que, encara que són actuals, ja es plantejaven en antiguitat Clàssica.

Tractarem textos d'historiadors romans rellevants que van escriure tant en llengua grega com en llengua romana. Llegirem les traduccions de fragments seleccionats sobretot en llengua anglesa.

Ens detindrem en el comentari de les etimologies necessàries a fi de comprendre bé els textos i les idees que subjauen.

Les reunions, que són tots els dies de 9:50h a 10:10h, s’allargaran fins el mes de maig. Es pot participar el dia/dies que es vulga, sense necessitat d’inscriure’s. Pot assistir l’alumnat de tots els nivells educatius (des de 1er ESO fins 2n Batxillerat), professorat de qualsevol especialitat, ex-alumnat, familiars.... està completament obert a tota la comunitat educativa.

L’únic requisit és tindre ganes d’aprendre i de compartir els teus pensaments.

Alguns dels assistents han compartit els seus motius pels quals acudeixen regularment al seminari: ACÍ pots consultar-los. Entre aquestes raons Mireia Forment Riera, de 3er A diu “Vengo al seminario porque me parece importante hablar de estas cosas. Me gusta venir”;

Es necesario aprender a ver el mundo”- opina Eric Martos Garcia, de 2º Batxillerat.“; “...porque aquí aprendo cosas y aprender me hace feliz” - afirma Mireia Motilla 4art B

Els moderadors i organitzadors del seminari són Antonio Lastra (Departament de Filosofia) i Álex Lostao (Departament de Grec). Participen membres d’altres departaments com ara Biologia o Llatí.

En edicions anteriors s’ha estudiat textos com ara La República de Plató, La República de Ciceró, La Ilíada i l'Odissea d'Homer, De la Natura (De Rerum natura) de Lucreci. El curs anterior ens dedicàrem a la lectura d’autors presocràtics.