FP Skills

El dimecres dia 15 de febrer vam tindre la sort de comptar en l’IES amb la ponència de José Rubio, actualment Sènior de les SKILLS Espanyaña i membre de la Comissió Organitzadora d’aquestes competicions des dels seus inicis, en 1987. També docent i directiu de centres educatius d’FP de la Comunitat Valenciana durant la seua llarga trajectòria professional.

Les Skills (habilitats, en anglés) són unes competicions que s’organitzen primer a nivell autonòmic, després nacional i després internacional, amb molta projecció, i que van sorgir per la iniciativa d’un pioner valencià, Albert Vidal, en 1947. En aquestes competicions, els alumnes de diferents famílies professionals han de posar-se a la feina per a aconseguir tirar avant un repte, cadascun de la seua especialitat, que han de finalitzar en termini determinat, els quatre dies que dura la competició.

Alumnes dels Cicles Formatius del nostre IES participaran en aquesta competició. Si tot ens ho permet, anirem a visitar-la al març i observar en viu i en directe quines habilitats i destreses són capaces d’aconseguir alumnes apassionats d’allò per a què s’estan preparant.

Pepe Rubio ha traslladat als alumnes de 4t d’ESO, 2n de FPB i CCFF tota la seua passió i experiències tant per la història d’aquestes competicions, com per la Formació Professional, amb moltes anècdotes entranyables i missatges entre els quals m’agradaria destacar un: “Perseguiu el vostre somni: amb esforç, el vostre camí i trajectòria no tenen sostre. A dalt la Formació Professional”.

Pepe, gràcies per la teua generositat en compartir tot això amb nosaltres.