dissabte, 20 de desembre de 2025
Jornada informativa Erasmus+ 2026. Educació escolar i educació de persones adultes
Retransmissió al canal de YouTube del SÈPIE de la Jornada informativa Erasmus+ 2026 (Educació escolar i educació de persones adultes) celebrada el dia 18 de desembre de 2025 a la Facultat de Ciències Físiques de la Universitat Complutense de Madrid (UCM).
Altres retransmisions relacionats per diverses etapes educatives.
Formació profesional:
Educació superior:
Jornada anual de difusió:
diumenge, 16 de novembre de 2025
Movilitat de la Přírodní škola de Praga en Petrer
Del 10 al 17 de novembre un grup de 18 estudiants i tres professors de la Prírodní škola de Praga duen a terme una mobilitat Erasmus+ a Petrer al costat de l’IES Azorín. Durant la seva estada desenvolupen diverses activitats dins del projecte Energetics, orientat a investigar la producció d’energia a través de diferents fonts. Entre aquestes cal destacar una visita a la Rambla dels Molins i el seu antic sistema de molins hidràulics (https://notebooklm.google.com/notebook/7b37b142-fa4d-4714-b0cc-743882184f40?artifactId=990f8f77-4d12-42b3-ae91-f5cb393bb452-9), otra a l’Albufera i al Museo de les Cièncias de València i una última a la central nuclear de Cofrentes.
El grup ha estat els tres primers dies de la mobilitat a les instal·lacions del paratge de Ferrusa i ha completat la seva estada convivint amb algunes famílies de la comunitat educativa de l’IES Azorín. L’alumnat i el professorat de la República Txeca han tingut l’oportunitat de conèixer el funcionament i les pràctiques docents de l’institut de Petrer i desenvolupar algunes activitats juntament amb grups de l’IES Azorín d’Informàtica i de Tecnologia. Així mateix, els estudiants txecs han pogut gaudir d´una excursió lúdica a Alacant durant el cap de setmana i conèixer la cultura de Petrer a través de les celebracions de la Mitja Festa i de la Rendició. La mobilitat suposa una fita nova en la col·laboració entre les dues escoles, que dóna continuïtat a una visita d’observació per part d’un dels professors espanyols a l’escola txeca el curs passat.
diumenge, 9 de novembre de 2025
Actualitat #ErasmusPlus #IESAzorín
Durant aquesta setmana hem continuat amb els preparatius per a la mobilitat de l’alumnat txec de la Prírodní škola, que ens visitarà a partir del dilluns 10 en el marc del seu projecte Energetics. El dimarts 4 de novembre vam celebrar una reunió amb les famílies d’acollida del nostre centre per informar de les darreres novetats i del programa de la visita així com de les diverses responsabilitats a què es comprometien en hostatjar els alumnes i les alumnes que els han correspost. El divendres 7 i el dissabte 8 ens ocupem de portar a l’alberg de la finca Ferrusa a Petrer, on passaran els tres primers dies de mobilitat, roba de llit i utensilis de cuina. L’opció per aquest paratge, en un entorn natural extraordinari, permetrà moltes possibilitats de convivència i rica interacció entre l’alumnat i el medi. Afrontem la setmana amb gran il·lusió davant d’aquesta col·laboració inèdita amb l’escola de Praga i agraïm públicament a tota la comunitat educativa de l’IES Azorín la implicació en aquesta visita.
divendres, 31 d’octubre de 2025
Actualitat #ErasmusPlus #IESAzorín
Aquesta setmana l’equip d’Erasmus+ ha resolt la convocatòria per a la participació d’alumnat i professorat al nostre projecte acreditat per a aquest curs. S’han registrat cinc sol·licituds de docents i vint-i-sis d’alumnes de 4t d’ESO i 1r de Batxillerat. Els resultats de la resolució definitiva es poden consultar a la secretaria del centre. D’altra banda, l’equip continua preparant diverses activitats per a la visita de la Prírodní škola de Praga, que tindrà lloc entre els dies 10 i el 17 de novembre. S’han programat visites per respondre al projecte Energetics, orientat a la producció d’energia. Visitarem l’Albufera, el Museu de les Ciències de València, la central nuclear de Cofrents i la rambla de Puça, on coneixeran de primera mà l’antiga infraestructura de molins hidràulics fariners i de pólvora de Petrer. L’equip ha utilitzat la intel·ligència artificial per elaborar materials en anglès sobre aquests tres destins. Diversos professors i professores han dut a terme durant la setmana la tercera ruta amb el propòsit de precisar de manera més adequada els continguts que s’hi desenvoluparan.
dissabte, 25 d’octubre de 2025
Sofía Corradi, “madre” del programa Erasmus
El dia 17 d’octubre passat va morir Sofia Corradi, pedagoga i jurista italiana reconeguda a tot Europa com la mare del programa Erasmus.
A mitjans dels anys seixanta, després d’obtenir una beca per estudiar a la Universitat de Columbia (Nova York), Corradi va tornar a Itàlia amb la il·lusió que els seus estudis a l’estranger fossin reconeguts. Tot i això, la seva universitat es va negar a convalidar-los. Aquesta frustració es va convertir en una reflexió profunda: per què els estudiants europeus no es podien moure lliurement entre universitats i veure’n reconeguts els aprenentatges? A partir d’aquesta pregunta, Sofia Corradi va començar a imaginar-se un sistema educatiu que permetés l’intercanvi acadèmic entre països europeus de manera estructurada i oficial.
Des del seu lloc com a assessora a la Conferència de Rectors de les Universitats Italianes, va dedicar anys a defensar i promoure la idea de la mobilitat estudiantil europea. Va viatjar, va parlar amb rectors, ministres i representants d’institucions educatives, i va presentar propostes a congressos internacionals. La seva perseverança va ser infrangible: durant més de dues dècades, va repetir una vegada i una altra que l’educació havia de ser una eina per unir Europa i formar ciutadans amb una identitat comuna.
La seva visió es va fer realitat el 1987, quan la Comissió Europea va posar en marxa el Programa Erasmus. Tot i que Sofia Corradi no va formar part de l’equip polític que va aprovar el projecte, el seu paper va ser decisiu: sense la inspiració, la constància i la convicció, Erasmus no hauria existit. Amb el pas dels anys, el programa s’ha ampliat fins a convertir-se en Erasmus+, una iniciativa que ja ha beneficiat més de 14 milions de persones –estudiants, docents, voluntaris i professionals– en els seus més de 35 anys d’història. Avui és un dels èxits més grans de la Unió Europea i un símbol tangible de la cooperació, la mobilitat i la identitat europea compartida.
Més enllà dels molts reconeixements rebuts durant la seva vida, el llegat de Corradi perdura a cada jove que estudia, treballa o col·labora en un altre país europeu gràcies a la seva visió d’una educació i un intercanvi cultural com els camins més directes cap a la comprensió, la solidaritat i la pau a Europa. La seva contribució demostra que una persona, amb una idea clara i la determinació suficient, pot canviar per sempre la manera com els europeus aprenen, es relacionen i construeixen el seu futur comú. Més informació:
dissabte, 18 d’octubre de 2025
#ErasmusDays 2025 en el #IESAzorín
Setmana de força feina per a l’equip Erasmus+ de l’IES Azorín de Petrer. D’una banda, ens trobem en ple procés de selecció de l’alumnat i el professorat sol·licitant de les mobilitats del nostre projecte acreditat durant aquest curs. De l’altra, preparem la visita d’un grup de 18 estudiants de la República Txeca que portaran a terme la seva mobilitat a la nostra ciutat amb un ambiciós programa adreçat a la generació d’energia i la sostenibilitat del que farem partícips els nostres alumnes de 1r de Batxillerat. Per si no n’hi hagués prou, hem concentrat en aquestes dates les activitats de celebració dels Erasmus Days. Dilluns passat vam instal·lar un espai a l’entrada de l’institut per donar a conèixer el recorregut de més de 10 anys del nostre centre al programa Erasmus+.
Al llarg de la setmana l’alumnat que va participar en curs passat a les mobilitats a Palerm i Fürth va comunicar la seva experiència a totes les classes de 3r d’ESO intentant així donar a conèixer els beneficis personals i acadèmics que comporta la implicació directa en els nostres projectes europeus. Finalment, l’equip va fallar el resultat del concurs Cuenta la teva idea; la teva idea compta. Premiem les millors idees per millorar la sostenibilitat i la utilització d’espais del recent estrenat edifici de l’IES Azorín. Aquest objectiu ha ocupat un lloc cabdal en la tasca duta a terme a través de les nostres mobilitats de cerca de referents d‟aprofitament d‟espais escolars en altres països europeus. El passat divendres 17 vam lliurar uns obsequis a les nostres quatre guanyadores. Afrontem amb il·lusió un curs que segur que aportarà experiències i creixement a la dimensió europea del nostre institut.
dissabte, 11 d’octubre de 2025
Convocatòria al nostre projecte acreditat #ErasmusPlus #IESAzorín
Després de presentar les convocatòries per a la participació dalumnat i professorat en el nostre projecte acreditat Erasmus+ daquest curs, que van ser publicades a la pàgina de lIES Azorín, ha tingut lloc una de les activitats ja clàssiques vinculades a ella, la reunió de lalumnat interessat per escriure la seva carta de motivació.
En aquesta ocasió, hem comptat amb una participació molt similar a la de l’any passat, amb uns 30 estudiants, de 4t d’ESO la majoria, que han respost a aquesta trucada.
La carta serà baremada juntament amb altres elements acadèmics, econòmics i personals per tal d’obtenir un llistat ordenat que faciliti la selecció dels qui prendran part a les mobilitats.
Molta sort a tots i a totes.
Paral·lelament a aquest procés, l’equip Erasmus+ de l’Azorín ultima les activitats de celebració dels Erasmus Days i la visita d’un grup de 18 alumnes txecs a Petrer el proper mes de novembre.
dissabte, 4 d’octubre de 2025
Showcasing our Erasmus+ project Showcasing our Erasmus+ project #ErasmusDays
Publicació a la pàgina de propostes per als #ErasmusDays de la nostra segona activitat, que donarà a conèixer al nostre nou edifici la trajectòria de l’IES Azorín dins del programa Erasmus+. Coneix-la a:
https://www.erasmusdays.eu/event/showcasing-our-erasmus-project
dissabte, 27 de setembre de 2025
Concurso #ErasmusDays IES Azorín “Cuenta tu idea; tu idea cuenta”
Amb motiu de la celebració dels Erasmus Days, l’IES Azorín convoca un concurs obert a tot l’alumnat del centre. El repte consisteix a proposar la millor idea sostenible per al nou edifici de l’institut: mesures, iniciatives o projectes que ajudin a fer que el nostre centre sigui més respectuós amb el medi ambient, més eficient i més conscient dels reptes del segle XXI. Aquesta activitat està vinculada als objectius del nostre projecte acreditat Erasmus+. Les bases del concurs i la fitxa de participació es poden descarregar des de:
https://portal.edu.gva.es/iesazorinpetrer/wp-content/uploads/sites/918/2025/09/erasmusdays25def.pdf
dissabte, 30 d’agost de 2025
Jornada informativa per a solicitants de l’Acreditació Erasmus (KA120) en els àmbits d’Educació Escolar i Educaciói de Persones Adultes
Jornada informativa per a sol·licitants de l’Acreditació Erasmus (KA120) als àmbits d’Educació Escolar i Educació de Persones Adultes. Convocatòria de 2025. Format en línia.
Programa:
http://www.sepie.es/doc/comunicacion/jornadas/2025/10_septiembre_sch_adu/programa.pdf
Inscripció fins al 8 de setembre 2025 a les 12:00 (hora peninsular):
https://sepie.erasmusplus.gob.es/comunica/2025/online_ka120_sch_adu
divendres, 1 d’agost de 2025
Projectes acreditats de movilidad d’alumnat i personal d’Educació Escolar (KA121-SCH)
S’ha publicat l’1 d’agost el llistat definitiu de projectes acreditats de mobilitat d’alumnat i personal d’Educació Escolar (KA121-SCH) on participava el nostre centre, l’IES Azorín de Petrer.
Hem de celebrar el fet d’aparèixer al llistat. Afortunadament, aquest ajut ens possibilitarà avançar en el desenvolupament del nostre pla europeu i permetrà realitzar mobilitats al nostre alumnat i professorat que enriquiran les nostres pràctiques i contribuiran a millorar el servei a la comunitat escolar. Enhorabona a tots els projectes beneficiats.
Ver la resolución completa con los listados referidos a otros sectores:
https://sepie.es/convocatoria/resoluciones.html#10
dissabte, 28 de juny de 2025
Sessió de difusió de mobilitat #ErasmusPlus del #IESAzorín
El passat divendres 27 de juny vam dur a terme una activitat de difusió de les mobilitats desenvolupades durant el curs davant de la comunitat docent del nostre IES Azorín. Tots els professors i professores que al llarg d’aquests mesos han participat en visites d’observació a centres educatius d’Alemanya, Itàlia, Portugal i la República Txeca, a més dels que han acompanyat petits grups d’alumnat a centres de Fürth i de Palerm van exposar les presentacions sobre el treball realitzat en cada mobilitat i el seu aprofitament. Es van compartir idees i el públic assistent va tenir l’oportunitat de conèixer més altres sistemes educatius i iniciatives en els temes d’interès del nostre projecte acreditat: plurilingüisme, atenció a la diversitat i convivència, competència digital, sostenibilitat i cura del medi i foment de la ciutadania europea. Celebrem un acte que, alhora, pretenia rendir comptes i informar i, així mateix, animar a la participació en el projecte el proper curs.
dissabte, 21 de juny de 2025
Sessions de difusions de nostres mobilitats #ErasmusPlus para el alumnado
Dilluns passat 16 de juny l’alumnat integrant de la mobilitat del nostre projecte acreditat a l’Scuola Thomas More de Palerm va presentar la seva experiència i el resultat del seu treball als diferents grups de 3r d’ESO de l’IES Azorín. Amb aquesta iniciativa vam voler animar la participació dels nostres estudiants el proper curs, resoldre els seus dubtes i difondre tant les activitats que es van dur a terme com les impressions dels qui van prendre part en la mobilitat al voltant dels continguts programats, el sistema educatiu italià o la convivència en immersió en famílies sicilianes. Les dues sessions proposades van suposar un èxit d’audiència i van suscitar debats d’interès per donar a conèixer el projecte actual a la nostra comunitat educativa.
dissabte, 14 de juny de 2025
Novetats #ErasmusPlus #IES Azorín
L’IES Azorín ha rebut aquesta setmana la grata notícia d’haver resultat un dels guanyadors del sorteig del pack promocional #ErasmusPlus pel #DíaDeEuropa Moltíssimes gràcies al SEPIE per aquesta iniciativa i per un premi que farem servir en la difusió dels nostres projectes.
dissabte, 7 de juny de 2025
10 anys de programes europeus al IES Azorín
L’IES Azorín ha complert aquest curs una dècada de ferm compromís amb la col·laboració internacional i la innovació educativa a través de la seva participació al programa Erasmus+. Aquestes iniciatives han abastat diverses àrees temàtiques. S’hi inclouen el foment de l’alfabetització i l’expressió creativa mitjançant l’aprenentatge d’idiomes, la promoció de l’intercanvi de coneixement intergeneracional i el compromís cívic i la difusió del patrimoni cultural europeu. Un eix central i recurrent en tots aquests projectes ha estat la promoció del multilingüisme i la comprensió intercultural. Així mateix, l’esforç de l’IES Azorín en aquesta faceta s’ha orientat a millorar les competències digitals ia cultivar una ciutadania europea activa, tant a l’alumnat com al professorat, a través de diverses mobilitats i cursos de formació. La tasca sostinguda en el marc dels programes europeus el va portar a rebre el desembre del 2023 el Reconeixement de Qualitat per a Projectes Erasmus+ en Educació Escolar per part del Servei Espanyol per a la Internacionalització de l’Educació (SEPIE) a Madrid. Aquí podeu escoltar la nostra trajectòria durant aquest temps.
https://notebooklm.google.com/notebook/4170dcce-4273-412d-af1b-c3e0f6e5d521/audio
Visita de observació #ErasmusPlus al Thomas Mann Gymnasium de Berlín
Durant aquesta setmana, del 2 al 6 de juny, la nostra companya Maria Luisa López ha participat en una visita d’observació al Thomas Mann Gymnasium (TMG) de Berlín. Aquesta és la darrera mobilitat del nostre projecte acreditat per a aquest curs. A través d’ella, hem tingut l’oportunitat de conèixer més sobre la pràctica docent dels nostres col·legues a les àrees científiques així com d’investigar en les possibilitats que ens ajudin a millorar la sostenibilitat del nou edifici de l’IES Azorin, que ens acollirà el proper curs. Així mateix, la visita ha servit per poder compartir punts de vista al voltant d’un projecte KA2 que hem sol·licitat i que serà coordinat pel TMG juntament amb altres socis de Suècia, Turquia i Hongria referits a la sensibilització de les comunitats educatives al voltant dels espais sostenibles mitjançant la formació en disciplines STEM.
divendres, 16 de maig de 2025
Visites de observació #ErasmusPlus en Portugal y la República Checa
Dos professors del nostre centre han participat en dues mobilitats Erasmus+ que tenien per objecte visites d’observació a un centre educatiu portuguès (Agrupament d’escoles Daniel Sampaio de Sobreda) i un altre txec de Praga (Prirodni Skola). Ambdues visites s’incardinen als objectius plantejats pel nostre projecte acreditat. La primera atén especialment els relatius a plurilingüisme i millora de la convivència i atenció a necessitats de l’alumnat, mentre que la segona s’ha centrat en l’objectiu de desenvolupament dels ODS, en concret en la sostenibilitat dels centres educatius i la generació i l’estalvi d’energia. Les dues mobilitats comparteixen un tret diferencial respecte de les altres dues plantejades aquest curs com a visites d’observació docents. En tots dos casos es tracta del nostre primer contacte amb aquests centres educatius. El resultat del treball ens permet acollir la possibilitat d’aprofundir en aquesta col·laboració i fins i tot consolidar-la en el futur mitjançant mobilitats en grup d’alumnat. En el cas de l’escola txeca, ens han mostrat el vostre interès a visitar-nos i desenvolupar el vostre projecte relacionat amb les fonts d’energia renovables.
diumenge, 11 de maig de 2025
Convocatoria per crear una xarxa de ambaixadors #ErasmusPlus
El Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats, a través del SEPIE, llença una inspiradora iniciativa adreçada a totes les persones que han participat en projectes Erasmus+. L’objectiu és clar: crear una xarxa viva i activa de docents, estudiants i professionals que comparteixin experiències, impulsin l’esperit europeu i fomentin una societat més participativa, compromesa i oberta al món. Si heu viscut l’experiència Erasmus+, aquesta és la vostra oportunitat per seguir connectat, aportar valor des de la vostra experiència i formar part d’un projecte amb impacte real en l’educació i en la construcció de ciutadania europea. Pots inscriure’t del 9 de maig al 9 de juny. La selecció de participants anirà a càrrec del SEPIE en col·laboració amb les diferents conselleries dEducació autonòmiques. No et quedis fora! Formulari d’inscripció:
http://sepie.es/comunicacion/embajadores_erasmusplus_amp.html
dimarts, 22 d’abril de 2025
Movilitat Erasmus+ del IES Azorín en Palermo
Del 9 al 16 d’abril un grup de set estudiants de 4t d’ESO i un docent de l’IES Azorín hem participat en una mobilitat a la Scuola Thomas More (https://scuolathomasmore.it/) de Palerm (Itàlia). Aquesta escola privada es caracteritza per la seva orientació a l’ensenyament de llengües i atenció al benestar de l’alumnat. Durant l´estada hem realitzat diverses activitats relacionades amb la sostenibilitat en relació a la construcció d´edificis d´ús educatiu i amb la preservació del medi ambient tant en l´àmbit marí com d´interior. El grup d’estudiants va tenir l’oportunitat de fer algunes visites culturals a la ciutat de Palerm (https://turismo.comune.palermo.it/palermo-welcome-categorie.php?tp=68), a la localitat costanera de Cefalú (https://www.comune.cefalu.pa.it/) i la seva ciutat catedral https://es.wikipedia.org/wiki/Catedral_de_Cefal%C3%BA, declarada el 2015 per la UNESCO com a Patrimoni de la Humanitat, un dels monuments normands més importants de Sicília. Així mateix, visitem l’entorn natural protegit de Monte Pellegrino
https://web.archive.org/web/20090503060601/http://www.riservamontepellegrino.palermo.it/
en una ruta mediambiental interactiva duta a terme per l’organització Palma Nana
https://www.educazioneambientale.com/.
Com a activitat al centre educatiu mateix, assistim a diverses classes d’àmbit científic i lingüístic (espanyol per a estrangers), a una xerrada/debat sobre desenvolupament urbanístic, construcció i gestió energètica d’edificis, que es va complementar amb una visita guiada a les obres de reforma de la Scuola Thomas More i un treball de desenvolupament d’idees sostenibles en grups internacionals. La participació de famílies de l’escola siciliana, que van allotjar l’alumnat de l’IES Azorín va fer possible la seva immersió a la realitat quotidiana d’Itàlia. Aquesta mobilitat en grup de l’alumnat, dins del projecte acreditat Erasmus+ de l’Azorín va ser complementada amb la d’una professora d’informàtica en visita d’observació, que va tenir l’oportunitat de conèixer les pràctiques del centre palermità tant a la secció de Primària (6-10 anys) com de Secundària/ Liceu (10-13 i 14-18 anys respectivament) artificial.
Actividad #ErasmusPlus del #IESAzorín
El passat dijous 3 d’abril vam desenvolupar una reunió amb les famílies de l’alumnat que participarà a la mobilitat del nostre projecte acreditat Erasmus+ a Palerm del 9 al 16 d’aquest mes.
La nova mobilitat en grup d’alumnat tindrà com a destinació la Scuola Thomas More de Palerm, que recentment va enviar diversos alumnes al nostre IES dins del seu propi projecte. Amb aquest intercanvi, acompanyat d´una visita d´observació d´una professora de l´Azorín, que coincidirà amb l´estada dels nostres estudiants, es consolida una relació entre ambdues institucions, iniciada el curs passat i que, fins ara, ha estat enormement enriquidora.
La mobilitat es contempla dins de la nostra prioritat d’educació per a la sostenibilitat i implicarà diverses activitats relatives tant en l’àmbit de les pròpies instal·lacions escolars com en el de la preservació del medi ambient (marí i terrestre). La promoció de la ciutadania europea, el coneixement de la cultura i la forma de vida (a través de la convivència amb famílies) i el coneixement d’un entorn cultural històricament forjat per mitjà de la superposició de diversos pobles, dotaran d’interès aquesta iniciativa que emprenem dins del programa Erasmus+.
Videoconferencia con la Scuola Thomas More #ErasmusPlus #IESAzorín
Va ser un bon moment per conèixer-se en persona i intercanviar impressions sobre les expectatives i necessitats que giren al voltant de la visita.
L’Equip Erasmus+ ha treballat aquesta setmana al programa que oferirà a les alumnes i els alumnes sicilians amb la il·lusió que puguin aprofitar-la al màxim i resulti profitosa acadèmica i personalment. La mobilitat abordarà de manera protagonista el tema de la sostenibilitat i lestalvi de recursos en làmbit educatiu.
El proper mes d’abril tornarem la visita i continuarem col·laborant en els nostres projectes europeus de centre respectius.
Podeu conèixer més sobre aquesta escola a:
Reunión con las familias de acogida #ErasmusPlus #IESAzorín
El passat dimarts 4 de març vam reunir les famílies que participaran a l’acollida de l’alumnat italià de la Scuola Thomas More de Palerm la setmana que ve.
Aprofitem per informar sobre les característiques de l’escola siciliana, el programa que farem i algunes recomanacions d’actuació durant l’estada dels alumnes a les cases.
Actualment estem treballant en la redacció d’un document propi que reuneixi tant models útils en la selecció i l’adjudicació de famílies. Estem recolzant-nos en un recurs destinat a les activitats KA2 de llarga durada però força aprofitable. Podeu trobar-lo al següent enllaç per si no el coneixíeu i en podeu treure profit:
http://www.sepie.es/doc/convocatoria/2021/EE/MLD_modelos_formularios_ES.pdf
A partir d’aquí i de la nostra experiència els hem insistit en els suggeriments següents:
Algunes recomanacions per a l’acolliment:
1 Intentar mantenir la normalitat tant com sigui possible integrant l’alumne o l’alumna en la major mesura possible. No hem de trastocar la nostra vida més enllà del que és necessari.
2 Explicar amb claredat les normes de convivència a casa nostra (horaris, menjars, responsabilitats personals, neteja, lavabo, ordre, etc.) i fora d’elles.
3 Assegureu que l’alumne o l’alumna no es queda sol.
4 Estar atents i atentes a les vostres necessitats, preguntar per les vostres preferències, facilitar l’adaptació a diferents costums i aprendre’n.
5 Crear un entorn de confiança que permeti detectar qualsevol conflicte i afrontar-lo.
6 Facilitar-los diversos mitjans de contacte en cas de necessitat.
7 Col·laborar amb el centre a les classes o activitats programades de manera que l’alumne o alumna respecti les normes de conducta i el treball acordat entre escoles.
8 Tractar totes les dades personals de l’alumne o alumna de manera confidencial.
9 Notificar com més aviat millor qualsevol incidència, dubte o inquietud a la coordinació d’Erasmus+ de l’IES Azorín.
Movilidad #ErasmusPlus siciliana en el IES Azorín
Des de dimarts 11 i fins divendres 14, set estudiants de la Scuola Thomas More de Palerm (Itàlia), acompanyats per la seva professora d’espanyol, han dut a terme un projecte Erasmus+ a l’IES Azorín de Petrer. Durant els dies que ha durat la visita, han estat acollits per famílies de l’alumnat del nostre institut.
El programa de la mobilitat, orientada a la investigació sobre la sostenibilitat a l’àmbit educatiu, ha inclòs la visita a punts d’interès cultural de Petrer (castell, cases cova i Museu Dámaso Navarro https://turismopetrer.es/#), d’Alacant i de Novelda.
A Petrer, van ser rebuts per l’alcaldessa Irene Navarro. A Novelda van fer un recorregut per l’empresa Verdú-Cantó-Saffron Spain (https://www.saffron-spain.com/) des del punt de vista de la responsabilitat social empresarial en el camp del medi ambient. Així mateix, van tenir l’oportunitat de conèixer la Casa Museu Modernista (https://fundacionmediterraneo.es/centros/casa-museo-modernista/)
Amb estudiants de l’IES Azorín van recórrer l’institut i van conèixer de primera mà la realitat de les seves pràctiques tant a Secundària com a Formació Professional a l’àrea de Mediació Comunicativa. Dijous al matí, seguint la metodologia de design thinking, van treballar en diverses activitats relacionades amb les estratègies per a un futur sostenible als centres educatius.
El mes d’abril que ve, un grup de set estudiants de l’IES Azorín viatjarà a la capital siciliana i consolidarà una profitosa relació amb la Scuola Thomas More, iniciada el curs passat amb un primer intercanvi. Aquesta activitat de lalumnat es complementarà amb una altra visita dobservació per part duna de les nostres professores.
#ErasmusPlus #IESAzorín. La difusión, protagonista de la semana
Aquesta setmana ha registrat una activitat important de l’equip d’Erasmus+ de l’IES Azorín, centrada en la propera visita de l’alumnat de l’escola Thomas More de Palerm, però, especialment, en el treball de difusió del nostre projecte acreditat.
Dues activitats han estat protagonistes en l’esforç per millorar aquest aspecte de la nostra feina. La primera va ser lassistència a un webinari sobre difusió i comunicació de projectes Erasmus+ desenvolupat per la nostra Conselleria el passat dimarts 18 de febrer. La presentació que va servir de vehicle a la formació rebuda, pujarà properament a la pàgina https://portal.edu.gva.es/programes-europeus/es/inicio-es/, que ha estat remodelada en els darrers temps i que ofereix algunes noves possibilitats per a la visibilitat de projectes d’Educació Escolar de la Comunitat Valenciana que, precisament, van ser explicades durant el seminari.
La segona activitat la desenvolupem el dijous 20 i va reunir famílies interessades a conèixer la nostra trajectòria dins Erasmus+ ia col·laborar en el seu futur. Fins ara havíem focalitzat la comunicació amb les famílies els fills i filles de les quals participaven més directament en les mobilitats. Aquesta reunió, amb un enfocament més obert i general, no vinculat únicament a mobilitats o projectes concrets, sinó a la dinàmica de treball de l’equip, ens ha permès un acostament molt interessant que promet millorar la interacció amb les famílies i l’AMPA de l’institut en matèria de programes europeus.
Movilidad Erasmus+ del IES Azorín en Fürth (Alemania)
Del 27 de gener al 3 de febrer un grup de cinc estudiants de Batxillerat de l’IES Azorín, acompanyat per un docent participaran en una mobilitat en grup a la Max-Grundig-Schule, centre educatiu de la ciutat bavaresa de Fürth amb què s’han dut a terme ja diversos intercanvis d’alumnat i professorat en els darrers anys.
La trobada s’emmarca en el projecte acreditat de l’IES Azorín per a aquest curs que afronta diversos objectius com ara la promoció del plurilingüisme, la millora de la convivència escolar, la capacitació en noves tecnologies, l’educació al voltant dels objectius de desenvolupament sostenible i el foment dels valors i la ciutadania europees.
Durant aquesta setmana l’alumnat s’allotjarà entre famílies d’acollida alemanyes i desenvoluparà activitats que us permetran conèixer el sistema educatiu d’aquell país, l’entorn geogràfic i cultural de Fürth, Nuremberg i Bamberg a més d’intercanviar presentacions al voltant de la sostenibilitat dels dos centres educatius i les propostes per a un estalvi de recursos i energia que han preparat prèviament.
Més enllà de l’experiència acadèmica, la mobilitat aporta una enriquidora immersió personal a la vida quotidiana i l’àmbit familiar d’un altre país.
Aquesta mobilitat és la primera de les plantejades per a lalumnat de lIES Azorín durant el curs 2024-2025. La segona tindrà lloc a Palerm al mes d’abril. El projecte contempla també quatre més d’observació de pràctiques escolars per al professorat a diversos països europeus on la sostenibilitat i el seu impuls des de l’escola seran protagonistes.
Proyecto acreditado #ErasmusPlus #IESAzorín
El passat dijous 16 va tenir lloc una reunió informativa amb les famílies de les cinc alumnes que a finals de mes participaran a la primera mobilitat en grup d’alumnat d’aquest curs dins del nostre projecte acreditat. Del 27 de gener al 3 de febrer visitaran la Max-Grundig-Schule de la ciutat alemanya de Fürth.
Hem desenvolupat amb els nostres amfitrions un programa on podran observar classes de l’escola bavaresa, visitar llocs d’interès i participar en activitats diverses al voltant del desenvolupament de la ciutadania europea, la reflexió sobre l’educació a Espanya i Alemanya i la sostenibilitat dels nostres centres educatius des del punt de vista de la reducció del consum.
Esperem que l’experiència us sigui enriquidora personalment i acadèmicament i que puguin compartir-la ben aviat amb tota la comunitat educativa.
Les hores després de l’esbarjo del darrer dia de classe abans de les vacances de Nadal es reserven tradicionalment a tallers pràctics promoguts pels diferents departaments de l’IES Azorín.
Des de l’equip Erasmus+ de l’institut pensem que podria ser una bona oportunitat per reunir l’alumnat de 4t d’ESO i 1r i 2n de Batxillerat participant a les mobilitats d’aquest curs en una petita formació sobre alguna temàtica de referència a l’àmbit dels programes europeus. Aquest era un repte del nostre projecte acreditat.
Dit i fet, sol·licitem el material que el Centre Nacional Europass ens va oferir per ensenyar als nostres alumnes a crear un currículum i una carta de presentació a través d’aquesta utilitat. En haver de concentrar el taller en una sola sessió, adaptem aquest recurs de la manera que podeu observar a l’enllaç al final de l’entrada. Això va suposar no considerar algunes de les activitats proposades originalment i completar-ho amb instruccions concretes sobre l’aparença i l’ús de la plataforma.
Creiem que aquesta introducció va ser força interessant a Europass i que, havent creat un compte i iniciant la realització d’un perfil, el nostre alumnat pugui beneficiar-se en el futur de les possibilitats d’aquesta eina.
Aquí teniu la versió que utilitzem a partir del material rebut:
https://drive.google.com/file/d/12ysvZ7dvvfUaagJbY6g2uhzfVBGK2gxi/view?usp=sharing
Jornada anual de difusión #ErasmusPlus #SEPIE
Aquest any no podrem gaudir en directe de la Jornada anual de difusió Erasmus+ 2024, que tindrà lloc el dimarts 17 de desembre de 2024.
Per sort, la podem seguir des de YouTube al següent enllaç:
Novedades de nuestro proyecto acreditado #ErasmusPlus
Aquesta setmana hem celebrat dues videoconferències amb la Scuola Thomas More de Palerm i amb la Max Grundig Schule de Fürth a Alemanya. El propòsit ha estat posar-nos d‟acord amb les mobilitats en grup de l‟alumnat que desenvoluparem aquest curs en aquests centres educatius i preparar l‟acollida dels alumnes que ens enviaran des d‟allà. Les converses han resultat molt positives i ens han permès establir terminis per dur a terme el treball de recerca que estem engegant des de l’IES Azorín. Aquest any se centrarà en la reducció de la despesa de diversos recursos a la nostra vida quotidiana.
Dins la formació associada al projecte, hem proposat per al darrer dia de classe abans de les vacances de Nadal un taller sobre l’ús d’Europass, basat en la proposta (Lesson plan) que hem rebut des del SEPIE.
Informe anual de Erasmus+ 2023
Des de la seva creació el 1987, Erasmus+ ha ofert oportunitats a més de 15 milions de persones per estudiar, treballar o fer activitats de voluntariat a l’estranger.
El 27 de novembre passat es va publicar l’Informe anual d’Erasmus+ 2023. S’hi presenten xifres i èxits que evidencien l’impacte d’aquest programa en l’educació i la formació a Europa. Alguns punts interessants de la seva repercussió en l’àmbit educatiu recollits a l’informe són:
- Més oportunitats per aprendre i ensenyar.
El 2023, el programa va donar suport a 1,3 milions de participants (estudiants, professorat, formadors i joves) i va facilitar experiències d’aprenentatge a l’estranger.
Es van finançar 32.000 projectes que van involucrar més de 84.500 organitzacions.
- Compromís amb la inclusió i l’equitat:
Erasmus+ va arribar a més de 200 000 persones amb menys oportunitats, com ara migrants, persones amb discapacitat i els qui enfronten reptes econòmics o socials.
Es van dissenyar estratègies per fer el programa més accessible i equitatiu, obrint les portes a organitzacions petites i participants d’entorns diversos.
-Avanços en sostenibilitat:
Un 23% dels viatges realitzats dins del programa van fer servir transport de baixes emissions (tren, autobús o cotxe compartit), subratllant el compromís amb la transició ecològica.
- Transformació digital en educació:
Més de 31.000 participants van adquirir habilitats digitals a través d’activitats de mobilitat i formació, en línia amb el Pla d’Acció d’Educació Digital.
- Foment dels valors europeus:
Amb un pressupost de 390,6 milions d’euros, es van donar suport a projectes que promouen la participació democràtica i reforcen els valors de la Unió Europea.
Accedeix a l’informe a:
Annex estadístic:
Reunió amb l´alumnat participant en #ErasmusPlus
El dia 20 de novembre passat va tenir lloc una reunió amb l’alumnat que participarà en les dues mobilitats en grup previstes per a aquest curs. A més d’informar de les darreres notícies de l’equip Erasmus+ tracem la nostra planificació per al desenvolupament del projecte. Per això constitueixem cinc grups de treball.
Presentem un resum d’aquesta organització per si us poden donar idees a l’hora de dur a terme altres projectes similars.
1 Investigació
Equip encarregat d’investigar pràctiques sostenibles a l’institut i documentar necessitats de millora.
Tasques: Avaluar el consum d’energia, aigua i generació de residus. Aquesta investigació podria fer-se a l’àmbit de la ciutat o al de l’institut. Realitzar enquestes i entrevistes per comprendre hàbits i percepcions i limpacte daquest consum.
Propòsit: Identificar punts de millora sostenible.
2 Planificació dactivitats
Grup que s’encarrega de liderar el disseny i la implementació d’iniciatives sostenibles, com ara reciclatge i reducció d’energia.
Tasques: Basant-se en la investigació, els alumnes desenvolupen un pla que inclogui accions concretes, com ara la instal·lació de punts de reciclatge o campanyes de conscienciació.
Crear una campanya educativa (cartells, presentacions i xarxes socials) per fomentar el reciclatge, lestalvi denergia i el consum responsable entre els estudiants.
Propòsit: Generar idees pràctiques i efectives per millorar la sostenibilitat.
3 Comunicació i difusió
Equip responsable de crear contingut i difondre’l per conscienciar la comunitat escolar i el seu entorn.
Tasques: Redactar un manual amb accions diàries sostenibles per a estudiants i professors, basant-se en allò après en el projecte.
Propòsit: Oferir un recurs pràctic i útil per a la comunitat escolar.
4 Col·laboració i coordinació
Grup encarregat de gestionar lintercanvi didees i pràctiques amb la resta destudiants de lAzorín i amb el daltres països. Aquest grup és el responsable de la comunicació interna entre tots els participants del projecte il‟enllaç amb l‟Equip Erasmus+ de l‟institut.
Tasques: Servir d’enllaç entre l’alumnat participant i l’equip Erasmus+
Responsabilitzar-se de la comunicació interna de tots els grups en col·laboració amb la coordinació del projecte.
Propòsit: Dotar de fluïdesa la comunicació. Reduir els terminis de resposta.
5 Avaluació i documentació
Equip que registra els avenços, analitza els resultats i elabora una línia temporal final del projecte.
Tasques: Portar un diari (digital o físic) on registrin el progrés, els èxits i els desafiaments del projecte.
Investigar pràctiques sostenibles a centres d’altres països i adaptar idees aplicables al seu propi institut.
Propòsit: Documentar el procés per reflexionar i avaluar-ne l’impacte.
Semana de #ErasmusDays en el #IESAzorín
Acaba una setmana de gran activitat pel que fa als nostres projectes dins d’Erasmus+. De dilluns a dijous, l’alumnat participant a les mobilitats en grup del curs passat a Palerm i Berlín va visitar cinc classes de 1r, 2n i 3r d’ESO per difondre la seva experiència i explicar en què va consistir la feina duta a terme al voltant del projecte sobre sostenibilitat i edificis educatius.
Des del dia 14 va estar disponible al passadís central d’entrada un estand amb informació i alguns materials desenvolupats en projectes previs que es va poder visitar per diversos grups dels nostres instituts.
Dimecres fem una de les proves de selecció per a les mobilitats d’alumnat d’aquest curs. Es tracta d’una carta on han de presentar la idoneïtat de la seva candidatura. Hi van participar prop de 30 alumnes de 4t d’ESO, 1r i 2n de Batxillerat.
Divendres va acabar el termini per presentar sol·licituds de participació de professorat, que han registrat un augment del 50% aquest any, fruit de la tasca de difusió desenvolupada al llarg del curs.
Finalment, dimecres es va fallar el premi del concurs sobre el logotip Erasmus+ que va ser lliurat el divendres 18. Al voltant de 70 dissenys van participar en aquesta convocatòria la guanyadora de la qual, una alumna de 2n d’ESO va ser obsequiada amb un pack de materials promocionals d’Erasmus+.
#ErasmusDays en el #IESAzorín

Actualidad #ErasmusPlus: #ErasmusDays en el #IESAzorín. 2ª propuesta
Aquesta setmana se’ns ha validat la nostra segona activitat per a la celebració dels Erasmus Days a l’IES Azorín de Petrer.
A la convocatòria d’un concurs per dotar-nos d’un logotip institucional que il·lustri la nostra participació com a centre acreditat Erasmus+, s’hi sumarà un conjunt de xerrades de l’alumnat que el curs passat va participar en les mobilitats que, a través del nostre projecte, van portar els nostres estudiants a Berlín i Palerm. És important que des dels primers nivells d‟ESO, la dimensió europea i la participació en aquest programa impregni la cultura del nostre centre educatiu.
https://www.erasmusdays.eu/event/ies-azorin-2/
D’altra banda, l’1 d’octubre llancem la convocatòria per sol·licitar mobilitats de professorat (visites d’observació) i alumnat (mobilitats de curta durada en grup). Estan disponibles a la nostra pàgina web. Per tal de difondre-les hem organitzat diverses reunions al llarg de la setmana en què han estat protagonistes, el claustre de professorat, per una banda i els grups dels nivells implicats a la convocatòria.
#ErasmusDays #IESAzorín. Concurso de logo #ErasmusPlus
Acabem de registrar la nostra primera activitat dins de la propera edició dels Erasmus Days. Es tracta d’un concurs per dotar-nos d’un logotip logotip que millori la visibilitat dels nostres projectes acreditats i la pròpia activitat de l’IES Azorín al programa Erasmus+. Hem convidat tot el nostre alumnat a participar en la iniciativa.
A banda, volem instal·lar un lloc fix al passadís d’accés amb alguns dels treballs desenvolupats durant els darrers anys i, a més, portar l’alumnat que va participar en el nostre projecte anterior a algunes classes dels nivells de 1r i 2n d’ESO per donar a conèixer la seva experiència com a integrants d’una mobilitat. Amb això intentem promoure un coneixement de les possibilitats d’Erasmus+ des de les edats més primerenques que, en el futur, seran protagonistes de les noves mobilitats.
Jornada informativa ¡Participa en #ErasmusDays!
Primera activitat formativa de l’equip Erasmus+ de l’IES Azorín tot just iniciat el curs. Els companys i companya que vam poder aclarir aquest moment de la multitud d’activitats i reunions que jalonen aquests primers dies, assistim a una nova interessant proposta, en aquest cas, al voltant de la celebració dels Erasmus Days.
Si us la vau perdre, podeu recuperar-la a la pàgina de jornades del SEPIE.
http://sepie.es/comunicacion/jornadas/index.html
Vídeo completo de la sesión:
Presentación que se utilizó:
http://sepie.es/doc/comunicacion/jornadas/2024/5_septiembre/erasmusdays.pdf
Documentos aportados desde las dos experiencias de buenas prácticas
IES Alba Longa:
http://sepie.es/doc/comunicacion/jornadas/2024/5_septiembre/ies_alba_longa.pdf
Asociación Mediterránea Amigos de Erasmus (AMAE)
Jornada informativa para solicitantes de la Acreditación Erasmus (KA120) @sepiegob
El SEPIE ha anunciat una jornada informativa per a sol·licitants de l’Acreditació Erasmus (KA120) SCH, VET i ADU de la Convocatòria #ErasmusPlus 2024 el proper 9 de setembre.
El termini dinscripció és fins al 6 de setembre.
Informació aquí:
https://sepie.erasmusplus.gob.es/comunica/2024/ka120_sch_vet_adu_2024/
Jornada informativa ¡Participa en #ErasmusDays!
El SEPIE ha informat recentment de la celebració d’una jornada oberta a tots els centres i institucions de tots els sectors educatius referida a la participació d’aquells a la propera edició dels Erasmus Days.
Tindrà lloc el 5 de setembre i les inscripcions es podran fer fins al 3 de setembre.
Tota la informació aquí:
https://sepie.erasmusplus.gob.es/comunica/2024/erasmusdays24/
Más allá de #ErasmusPlus. e-Technology Lab Teacher Workshop
Algunes iniciatives de formació, més enllà de les dutes a terme en els nostres projectes en el marc d’Erasmus+, poden enriquir la nostra perspectiva internacional i crear noves oportunitats per a tota la comunitat educativa.
Des del 15 al 17 de maig del 2024, vaig tenir la gran sort d’assistir al taller per a professors ‘e-Technology Lab Teacher Workshop’, impartit per ESEC-GALAXIA a Transinne, Bèlgica.
L’objectiu del curs era despertar l’interès en els docents per incloure l’estudi de l’espai com a context a les classes de secundària.
Vam desenvolupar projectes molt interessants que implicaven programació (majoritàriament a Python) i robòtica: programar un Rover (LEGO Mindstorm) perquè navegués per un terreny que simulava la superfície de Mart, enviar missatges a l’espai per a la seva visualització en una Raspberry Pi, programació de robots que busquessin aigua a Mart i que reguessin automàticament detectant.
També vam visitar l’Euro Space Center, on vam poder experimentar muntant a la centrifugadora, llençant-nos pels tobogans d’acer, o provant el simulador de gravetat de la Lluna i de Mart.
A més, vam anar a ESEC-Redu. Allí ens van explicar detalladament les funcions de l’ESEC (European Space Security and Education Center), on vam poder veure les antenes que serveixen per a la comunicació amb els satèl·lits europeus.
Va ser una meravellosa experiència, altament recomanable. Vaig conèixer fantàstics docents de diversos països europeus, i vaig venir amb un munt d’idees per incloure en les situacions d’aprenentatge l’espai com a context, tal com ens van recomanar els professors.
#ErasmusDays 2024
L’edició dels Erasmus Days del 2024, la vuitena des dels seus inicis, tindrà lloc entre els dies 14 i 19 d’octubre.
Durant aquests dies, s’anima persones de tot el món a unir-se i organitzar o participar en esdeveniments que celebrin els increïbles projectes i oportunitats que ofereix Erasmus+. Per a estudiants, professors, formadors, professionals i, en general, tots els ciutadans, els #ErasmusDays són una oportunitat única per destacar i gaudir de tots els beneficis que aquest programa té per oferir.
Uneix-te a la celebració i descobreix tot el que Erasmus+ pot fer per tu!
Tota la informació i la possibilitat d’inscriure i fer públiques les teves activitats a:
Actividad de difusión #ErasmusPlus en el IES Azorín de Petrer
Dimecres passat 10 de juliol va tenir lloc a l’IES Azorín de Petrer una activitat de difusió del resultat de les mobilitats del projecte acreditat Erasmus+ desenvolupades durant aquest curs.
Els nostres companys Alberto (curs de formació a Hèlsinki), Magda (acompanyament de grup d’alumnat a Palerm), Rosaura (visita d’observació a Fürth. Alemanya), Clemente (visita d’observació a Berlín), Pitxu (acompanyament a grup d’alumnat a Berlín) i Pau (visita d’observació a cap a les exposició) treballat i les possibles aplicacions del que s’ha après per al nostre centre.
Després de cada intervenció, hi va haver la possibilitat que el professorat presenti fes preguntes o aportacions sobre allò expressat.
L’activitat va suposar, a més, una invitació a implicar-se en el nostre projecte europeu des d’experiències que han resultat enormement positives ia les quals donarem continuïtat el proper curs.
Actividad semanal #ErasmusPlus en el #IESAzorín
Setmana de celebracions, que coincideixen amb la darrera reunió de l’equip Erasmus+ mentre el nostre alumnat encara assisteix a classe i amb el treball pendent al voltant del nostre projecte acreditat, que s’acabarà a l’agost.
Concretament, hem dut a terme entre l’alumnat, el professorat, les famílies i el personal no docent una enquesta sobre sostenibilitat i espais educatius, que va sorgir com una tasca des del grup d’alumnes que han pres part a les mobilitats.
La revisió de resultats, mancant uns dies per a la conclusió, ens ha descobert que s’han completat gairebé tres-centes enquestes sobre les quals establirem conclusions i algunes recomanacions d’actuació.
La trobada va servir també per acomiadar els companys de l’equip que, per diferents raons (jubilació, canvi de responsabilitats, etc.) no continuaran en ell, almenys, de manera tan activa.
18 de maig de 2024: Proyecto acreditado #ErasmusPlus. Visita al CIPFP Valle de Elda
L’alumnat participant al nostre projecte acreditat Erasmus+ ha visitat l’aula de desenvolupament de projectes de la CIPFP Vall d’Elda.
L’activitat, un cop desenvolupades les mobilitats a centres europeus orientades a observar centres educatius sostenibles, tenia com a objectiu conèixer un espai especialment constituït per facilitar l’aprenentatge basat en projectes. Mitjançant aquesta visita hem aprofundit en les possibilitats de diferents dissenys que podríem posar en pràctica un cop el nostre nou centre estigui construït.
Estudiants del Grau Superior en Animació Sociocultural i Turística van ser els nostres amfitrions i van dur a terme un recorregut per les diverses seccions de l’aula, explicant-ne la utilitat i la millora que suposaven per dur a terme el seu procés d’aprenentatge. Per part seva, van recollir les nostres impressions i suggeriments en una taula. Per la nostra, repartim una fitxa on prendre nota de tot allò que descobrim i podem suggerir pel futur.
Moltíssimes gràcies, així mateix, a les professores de la Vall d’Elda Inma Requena, Mar Jover i Carmen Martínez i també al director Cristóbal Melgarejo per facilitar la gestió de l’activitat.
Mobilitat #ErasmusPlus Max-Grundig-Schule en el #IESAzorín
Del 7 al 12 de maig té lloc la mobilitat Erasmus+ que la MaxGrundig-Schule de Fürth, Alemanya, https://www.mgs-fuerth.de/, està realitzant amb l’IES Azorín de Petrer com a amfitrió. Nou alumnes de l’escola bavaresa acompanyades pel professor Oliver Mang s’allotgen en famílies del nostre alumnat, que han col·laborat amb el projecte.
Dimecres passat van visitar INESCOP https://www.inescop.es/es/, el centre eldenc d’innovació i tecnologia de referència al sector del calçat. Allà van tenir l’oportunitat de conèixer de primera mà la feina d’aquest institut tecnològic que ofereix serveis a les empreses d’aquest àmbit per millorar-ne la competitivitat. Especialment interessant va ser conèixer el seu Circular Economy Demonstrator, on van ser testimonis de les possibilitats de reciclatge de calçat, joguines i tèxtils i el seu aprofitament. Així mateix, l’User Experience Lab, demostrador de tecnologies per avaluar un calçat confortable, saludable, segur i adaptat a les necessitats de l’usuari que contribueixi al seu benestar.
La visita es va completar pel recorregut per diversos laboratoris que va incidir en la necessitat de millorar els processos que minimitzin limpacte ambiental des del punt de vista de lús de materials, disseny previ, etc. Per a les alumnes alemanyes, estudiants de comerç internacional, INESCOP va oferir un exemple de modernitat arrelada fermament a la tradició industrial de la nostra comarca.
Tot seguit, es va programar una visita al Museu del calçat d’Elda, que els va mostrar l’evolució històrica de la producció de calçat i les diverses col·leccions de sabates que la integren.
El dijous 9 de maig, el grup, acompanyat per l’alumnat amfitrió, va ser rebut per l’alcaldessa de Petrer i va dur a terme un recorregut pel nucli antic de Petrer, el museu Dámaso Navarro https://museodamasonavarro.es/, les cases cova https://turismopetrer.es/casas-cueva castell https://turismopetrer.es/castillo/.
A aquestes activitats fora de l’IES Azorín s’hi ha sumat la participació a les classes del nostre centre i altres extraescolars en què han estat acompanyades per les famílies.
La mobilitat ha reforçat la col·laboració que l’IES Azorín ha desenvolupat amb la Max-Grundig-Schule des del 2022 per mitjà de visites d’observació del nostre professorat i permet augurar una cooperació en projectes europeus futurs.
Mobilitats #ErasmusPlus en Berlín
Del 29 d’abril al 3 de maig ha tingut lloc a Berlin la segona mobilitat d’alumnat (cinc estudiants) del nostre projecte acreditat Erasmus+ aquest curs 2023-2024 i, simultàniament, una visita d’observació d’un dels nostres companys a un altre centre educatiu de la ciutat. La mobilitat d’alumnat complementa l’anterior que realitzem a Palerm amb cinc participants més i que tenia com a fi la investigació al voltant de la sostenibilitat relacionada amb les pràctiques i espais escolars.
Prèviament, l’alumnat ha realitzat diverses tasques de formació relacionades amb eines TIC, elaboració de presentacions i preparació sobre els temes específics relatius a la sostenibilitat que s’han adjudicat individualment. Aquest treball ha estat exposat als centres de destinació i compartit amb estudiants alemanys i italians.
Durant l´estada a Berlín visitem dos centres educatius. El primer va ser la Sophie-Scholl-Schule, un referent a la capital alemanya quant a la incorporació de la sostenibilitat a la pràctica educativa. Visitem algunes de les seves classes, entre elles les que tenien lloc a l’hort escolar https://www.sophie-scholl-schule.eu/schulprojekte/das-gruene-klassenzimmer i recorrem les instal·lacions, on prenem nota d’idees molt interessants que tenien a veure amb la fabricació i venda de materials reciclats, la producció dur a terme projectes mediambientals que implicaven la comunitat educativa. Vam tenir el plaer d’entrevistar una estudiant, Antonia Gerk, membre del Parlament climàtic (veure vídeo més avall), un grup d’estudiants implicat a les polítiques mediambientals de l’institut. Ens va explicar els inicis de l’organització, les dificultats per implicar més companys i els seus projectes actuals: panells solars, espais verds i protecció d’abelles per a la producció de mel en bresques, recollida selectiva de residus, embelliment del centre des d’una perspectiva respectuosa amb el medi ambient i un futur podcast al voltant d’aquesta matèria.
https://videopress.com/embed/lmW7MEZy
Així mateix, vam tenir ocasió d’aprofundir en aquests aspectes a través de diverses exposicions interactives. La primera es va desenvolupar a Futurium (https://futurium.de/). És una exposició que ens interroga sobre com volem viure en un futur i s’orienta a aspectes relacionats amb la natura, la tecnologia i les persones i les seves societats. És molt recomanable pel potencial didàctic. Basant-se en la participació i les eleccions al voltant de punts d’interès, mitjançant un dispositiu es genera un material personalitzat accessible mitjançant un codi que es proporciona al final del recorregut. Si voleu veure’n un exemple, aquest és el meu: https://futurium.de/de/meine-ausstellung/714555645.
La segona exposició la realitzem a l’Humboldt Forum: Berlin Global (https://www.museumsportal-berlin.de/es/exposiciones/berlin-global). Així mateix, enormement interactiva, va suposar una visió entorn de la història i valors que es pot extrapolar en molts aspectes a realitats més properes.
Gran part de la mobilitat d’alumnat es va desenvolupar al Thomas Mann Gymnasium, institut del districte de Reinickendorf, soci en anteriors projectes d’associació Erasmus+, on vam conèixer pràctiques educatives a través de l’assistència a diverses classes. Duem a terme una sessió amb l’alumnat Erasmus+ del centre on intercanviem les nostres presentacions i el treball previ desenvolupat i una altra en què per grups debatem al voltant d’estratègies d’actuació sostenible als centres educatius, la seva rellevància i la viabilitat d’implantació a les nostres escoles respectives.
Més enllà dels espais tancats, vam tenir ocasió de visitar altres a peu de carrer amb gran protagonisme en la història més i menys recent de Berlín, entre ells: la Porta de Brandenburg, la cúpula del Reichstag http://www.bundestag.de/es, sobre la qual havíem recopilat informació quant al seu disseny sostenible, l’East Side Terror https://www.topographie.de/en/, diferents sectors del mur de Berlín, Alexanderplatz, Gendarmenmarkt, el Monument de l’holocaust, el Monument a les víctimes romaneses i sinti del nazisme, Postdamerplatz, Illa dels Museus, Barri jueu, etc.
Clement Juan, el nostre company docent va completar una visita d’observació a la Sophie-Scholl-Schule, on va tenir l’oportunitat de recollir informació sobre aspectes tan diversos com: espais escolars, pràctiques d’avaluació i d’ensenyament, metodologia seguida, etc., a més de desenvolupar algunes intervencions acordades amb l’escola amfitriona.
Activitat semanal #ErasmusPlus en el #IESAzorín
La feina de la setmana s’ha concentrat en les dues activitats que ens ocuparan les properes setmanes. La primera té a veure amb la mobilitat de cinc alumnes i alumnes a Berlín dins el nostre projecte acreditat Erasmus+. Dimecres passat (dia 26) vam revisar les presentacions sobre sostenibilitat i espais escolars que farem davant l’alumnat del Thomas Mann Gymnasium de la capital alemanya.
També hem concretat més amb els nostres amfitrions algunes de les activitats en grup que havíem proposat. La preparació de la documentació per al viatge, darrers detalls de transport, visites i informacions pràctiques, presents per al centre alemany, etc. ha consumit bona part del temps de l?equip Erasmus.
D’altra banda, hem continuat avançant al programa per als nostres visitants alemanys de Fürth (Max-Grundig-Schule), que romandran a la nostra ciutat del dia 7 al 12 de maig. En aquest cas, hem gestionat algunes visites a institucions i fàbriques de l’àmbit del calçat, també la recepció d’alcaldia i diverses excursions culturals per Petrer (espai rural i urbà) i Alacant. Així mateix, ens ha ocupat la informació de contacte entre les famílies i les alumnes que acolliran. Després de la pandèmia és la primera ocasió en què rebrem alumnat a casa nostra.
Una darrera activitat, una visita d’observació d’un dels nostres companys a la Sophie-Scholl-Schule de Berlín, coincidirà en dates amb la de l’alumnat.
20 d’abril de 2024: Activitat semanal #ErasmusPlus #IESAzorín
Setmana de força activitat en diverses direccions.
En primer lloc, hem dut a terme una reunió amb les famílies de l’alumnat que participarà a la nostra propera mobilitat a Berlín. Intentem donar informació general sobre les activitats i recomanacions sobre el viatge. Aprofitem l’ocasió per donar-los a conèixer la feina que l’equip Erasmus+ de l’IES Azorín desenvolupa a més de familiaritzar-los amb el programa i els beneficis que suposa pel nostre centre educatiu.
Pràcticament a la tornada d’aquest grup, rebrem 10 alumnes de la Max-Grundig-Schule de Fürth (Alemanya) que allotjarem en famílies. Aquesta mobilitat contribuirà a reforçar el nostre vincle amb l’institut alemany a més de sensibilitzar tota la comunitat educativa pel que fa a la dimensió europea de l’educació des de l’IES Azorín. La nostra tasca ha consistit en la cerca i la selecció de famílies i la programació d’activitats d’interès en el nostre àmbit.
D’altra banda, una de les companyes del departament de Biologia ha fet una visita d’observació al centre alemany durant aquesta setmana. Esperem poder compartir i beneficiar-nos de tot allò que ha après al llarg d’aquests dies.
18-23 de març: Movilidades #ErasmusPlus #IESAzorín
Durant la setmana del 18 al 23 de març, s’han desenvolupat dues de les mobilitats del nostre projecte acreditat Erasmus+.
En primer lloc, un dels nostres docents ha seguit el curs Cultivating Diversity and Inclusion a Hèlsinki juntament amb professorat de diversos països europeus.
D’altra banda, quatre alumnes i una alumna acompanyats d’una altra professora han viatjat fins a Palerm i han compartit amb l’alumnat de l’Scuola Thomas More la capital siciliana el seu treball al voltant de la sostenibilitat i els espais educatius. A més, han tingut l’oportunitat d’aprendre sobre una illa on diferents pobles s’han superposat al llarg de la història i han configurat una societat multicultural a través d’algunes visites a Agrigent ia Palerm. Finalment, la convivència en família els ha acostat a una forma de vida i costums diferents que els ha enriquit tant acadèmicament com personalment.
El nostre agraïment al personal de la Scuola Thomas More per la seva implicació en aquesta experiència inoblidable i totes les famílies que han col·laborat allotjant el nostre alumnat.
Un cap de setmana per recollir els fruits de molta feina de preparació que esperem significatiu per a la nostra comunitat educativa. Esperem poder comunicar-vos aviat aquests resultats.
16 de març de 2024: Actividad Erasmus+ #IESAzorín
Davant la imminent mobilitat de part de l’alumnat participant al nostre projecte acreditat Erasmus+ a Palerm, ens reunim amb el grup per analitzar el treball preparat en forma de presentació sobre diversos aspectes relatius a sostenibilitat. Aprofitem per donar alguns consells de darrera hora.
Aquesta mobilitat dels nostres estudiants coincideix amb un company que assistirà durant la setmana que ve a una formació a Hèlsinki al voltant del cultiu de la diversitat i la inclusió. Esperem que l’IES Azorín es pugui beneficiar de les dues experiències que afrontem amb il·lusió de millorar a través de l’aprenentatge.
Continua el treball de gestió de les mobilitats restants corresponents a aquest curs i l’execució d’una iniciativa treballada pels nostres alumnes del projecte consistent en una enquesta a la comunitat educativa sobre sostenibilitat vinculada a l’ús d’espais educatius.
Reunió amb les famílies. Movilidad #ErasmusPlus del #IESAzorín
Dijous passat dos docents de l’equip Erasmus+ de l’IES Azorín ens vam reunir amb les famílies de l’alumnat que participarà en la propera mobilitat a Palerm dins del nostre projecte acreditat Erasmus+ aquest curs.
Més enllà de l’objectiu principal d’abordar totes les qüestions pràctiques relacionades amb la mobilitat, consells, indicacions, dades sobre l’escola que ens acollirà, etc., ens agradaria destacar l’oportunitat inigualable que representen aquest tipus de reunions per informar una part tan significativa de la comunitat escolar com ho són les famílies d’aspectes relacionats amb els programes europeus i la tasca que es fa des del centre en aquest sentit.
Considerem molt interessant aprofitar aquestes trobades com a canal per explicar per què hem arribat a prendre part a Erasmus+, quins han estat els nostres passos fins a l’acreditació i en què consisteix aquesta o, tan sols somerament, quines tasques implica i quins beneficis pot comportar per al nostre centre escolar. i futur del nostre pla de desenvolupament europeu com a institució educativa.
3 de març de 2024: Videoconferencia con la Scuola Thomas More #ErasmusPlus
Divendres passat vam tenir el plaer de fer una videoconferència amb la Scuola Thomas More de Palerm, que ens acollirà al nostre projecte acreditat Erasmus+ la mobilitat de la qual a la ciutat siciliana desenvoluparem aquest mes.
Cinc dels nostres alumnes de 4t d’ESO viatjaran per treballar aspectes relatius a la sostenibilitat d’edificis escolars, de manera que aquesta experiència i l’intercanvi d’idees amb l’alumnat italià ens serveixi de referència a l’hora d’utilitzar els espais del nostre institut encara en construcció.
Prèviament a la visita, ens hem posat en contacte amb alguns organismes públics i educatius de Sicília per aprendre sobre les iniciatives en aquest àmbit que es duen a terme en aquella província.
La trobada va servir per conèixer-nos personalment i contribuir a una mobilitat positiva també en aquest aspecte.
11 de febrer de 2024: Actividad semanal #ErasmusPlus en el #IESAzorín
Durant la setmana passada vam celebrar una nova sessió formativa amb l’alumnat que participa aquest curs a les dues mobilitats en grup plantejades.
En aquesta ocasió abordem una qüestió de gran interès pràctic en el desenvolupament del projecte, com ho és la qualitat de les presentacions i les pautes que han de seguir per a un bon aprofitament per part dels que presenten i de l’audiència. Completem aquesta formació amb algunes consideracions sobre les llicències Creative Commons i diverses eines de conversió d’arxius de text i imatge.
Una altra activitat singular, a més de la gestió de les diverses mobilitats d’alumnat i professorat, que ens ocupen regularment, ha estat l’assistència a la jornada de formació del SEPIE: Jornada virtual de resolució de dubtes de projectes de mobilitat amb Acreditació Erasmus en Educació Escolar (KA121-SCH) i Educació de Persones Adultes (KA121-ADU). Convocatòria Erasmus+ 2024, que va tenir lloc el divendres 9 de febrer.
20 de gener de 2024: Actividad #ErasmusPlus del #IESAzorín de Petrer
Setmana amb diverses notícies dins del projecte Erasmus+ que ens ocupa aquest curs.
Dilluns passat es va publicar la llista definitiva de docents beneficiaris de les mobilitats 2023-2024. Prèviament havien presentat les seves sol·licituds i projectes, que van ser valorats per una comissió creada a aquest efecte la setmana passada.
Dimecres vam reunir l’alumnat participant al projecte per impartir un petit taller sobre eines informàtiques de gestió que ens facilitaran la feina. Abordem qüestions tan diferents com l’ús del correu i del núvol, tipus de fitxers i possibilitats de conversió i les diferents llicències d’ús: Copyright, Copyleft i Creative Commons.
Finalment, divendres, la nostra companya Magdalena Bernabeu va assistir a la jornada formativa autonòmica celebrada a Alacant al voltant del programa Erasmus+. Al següent enllaç podeu trobar el vostre programa i, en breu, es publicaran les presentacions que es van compartir amb el professorat.
13 de Gener: Actividad #ErasmusPlus del IES Azorín
Aquesta setmana d’incorporació després de les vacances ha estat especialment activa pel que fa al desenvolupament del projecte Erasmus+ de l’IES Azorín.
Dimecres 10 la comissió formada per avaluar les candidatures per a les mobilitats destinades al professorat, es va reunir i va determinar la puntuació de les sol·licituds presentades. Aquests resultats s’han de publicar el dilluns 15 de gener.
Dijous passat vam ser rebuts per l’alcaldessa i la regidora d’educació de Petrer i vam mantenir una reunió al voltant del nostre reconeixement recent a la qualitat dels nostres projectes per part del SEPIE el mes de desembre passat. Vam mantenir una trobada molt cordial on vam poder donar les gràcies a l’ajuntament per tot el suport i l’interès que ha mostrat al llarg de gairebé una dècada d’activitat.
El mateix dia, com a coordinador d’Erasmus+ vaig ser convidat a una entrevista al programa magazín Què m’explicaràs de la cadena local Tele Elda, en què vaig tenir ocasió de difondre l’esmentat reconeixement, la trajectòria de l’Azorín i l’actualitat pel que fa al desenvolupament d’aquesta iniciativa.
Des de l’IES Azorín considerem important donar a conèixer els resultats i els productes del treball en aquests projectes i propiciar amb això l’enriquiment del nostre àmbit social més proper. Així doncs, agraïm aquestes oportunitats, sobretot, per les ocasions que suposen per, d’alguna manera, tornar la inversió realitzada a la nostra participació a Erasmus+.
24 de desembre de 2023 Taller #ErasmusPlus Transición sostenible: fomentando un futuro verde en nuestro nuevo instituto
Divendres passat l’alumnat seleccionat per a les mobilitats dins del nostre projecte acreditat (2023-1-ES01-KA121-SCH-000128520) va participar en un taller de treball. El projecte implicarà estudiar espais exemplars a almenys dos països europeus, centrant-nos en com a través de la tecnologia es pot fomentar la sostenibilitat i una convivència harmoniosa dins de la comunitat escolar.
Ens hem proposat utilitzar la metodologia de design thinking i la nostra primera acció, fase d’empatitzar, consistirà en una enquesta a la comunitat educativa que intenti recollir necessitats i desitjos pel que fa a la construcció i utilització del nostre nou institut.
Vam establir les preguntes que consideràvem més rellevants, vam repassar algunes eines de les quals ens servirem i es van explicar a través d’una petita exposició les diferents fases de design thinking que integraran el projecte.
13 de desembre de 2023: Alumnado de #ErasmusPlus #rEtribUte presenta sus resultados en Servicios Sociales
Dimecres 13 de desembre passat un grup d’alumnes que van prendre part al nostre projecte KA229 rEtribUte van ser convidades a un taller formatiu de Serveis Socials de l’Ajuntament de Petrer per mostrar els resultats d’aquesta iniciativa.
Desenvolupat entre 2020 i 2023, rEtribUte va unir l’IES Azorín i dos centres educatius de Berlín i d’Eger (Hongria) per tal de reflexionar i actuar en relació amb la transmissió d’experiències i coneixements entre generacions.
El projecte va partir en el desenvolupament del potencial de les escoles per educar els estudiants en el compromís social i fomentar la seva participació en la millora de les condicions de vida de la població de més edat.
Reconeixement a la Calidad de Projectes Erasmus+ des de @sepiegob

Dimarts passat 12 de desembre al Teatre Reial de Madrid, en el marc de la Jornada Anual de Difusió Erasmus+ l’IES Azorín de Petrer va rebre el Reconeixement a la Qualitat de Projectes Erasmus+ en Educació Escolar, un premi a la seva trajectòria al programa europeu concedit pel Servei Espanyol per a la Internacionalització de l’Educació (SEP).
La nostra directora, Ana María Almendros va recollir el guardó en nom de tota la comunitat educativa.
Aquest reconeixement ens omple d’orgull i constitueix un al·licient per continuar amb una tasca empresa fa gairebé una dècada i que ha permès a alumnat i professorat enriquir-se amb una experiència personal i acadèmica única a través de projectes i mobilitats a diversos països europeus.
L’IES Azorín, a través del seu coordinador Erasmus+, va participar així mateix com a ponent en una taula rodona celebrada durant la Jornada Informativa Erasmus+ 2024 el 13 de desembre a l’aula magna de la Facultat de Dret de la Universitat Complutense. La taula va reunir diverses experiències al voltant de la perspectiva inclusiva de les mobilitats del programa europeu.
Jornada anual de difusión Erasmus+ 2023 en YouTube:
Jornada informativa Erasmus+ 2024 en YouTube:

Actividad de #ErasmusPlus en el #IESAzorín
Setmana de força moviment a l’àmbit d’Erasmus+ a l’IES Azorín.
Dimecres celebrem una reunió amb l’alumnat seleccionat per a les mobilitats que farem aquest curs. Es tractava de posar al dia sobre les nostres gestions a la recerca de socis i presentar el projecte que tractarà d’unificar les necessitats prioritàries que ens plantejàvem atendre, la metodologia que utilitzarem i l’organització de tot l’equip.Davant el trasllat de l’IES Azorín a un nou edifici, proposem un projecte educatiu destinat a explorar la sostenibilitat, la integració tecnològica i el benestar comunitari. El nostre projecte implicarà estudiar espais sostenibles exemplars en almenys dos països europeus, centrant-nos en com la tecnologia els pot millorar i fer que contribueixin a una convivència harmoniosa dins de la comunitat escolar. Aquesta iniciativa capacitarà el nostre alumnat per comprendre, implementar i promoure pràctiques sostenibles a la seva vida quotidiana.
Dijous al matí vam mantenir una videoconferència amb un soci potencial, la Scuola Paritària Thomas More de Palerm, amb qui havíem establert un contacte previ. La reunió va ser molt positiva per als nostres dos centres educatius.
Dijous a la tarda, la nostra directora va assistir a la reunió en línia preparatòria de la Jornada Anual de Difusió Erasmus+ 2023 del SEPIE, que tindrà lloc el proper dia 12 al Teatro Real de Madrid. enriquidora perspectiva per a la nostra comunitat educativa.
25 de noviembre de 2023: Jornadas de apoyo inicial para Asociaciones para la cooperación (KA220, KA210)

El SEPIE ha publicat a la seva pàgina els materials corresponents a les Jornades de suport inicial per a Associacions per a la cooperació (KA220, KA210) Convocatòria Erasmus+ 2023 (Educació Escolar, Formació Professional, Educació Superior i Educació de Persones Adultes), celebrades a Lleó el 15 i el 22 de novembre.
Podeu accedir a aquesta interessant informació per a qualsevol centre escolar implicat en aquestes accions a través del següent enllaç:
4 de novembre de 2023: Jornada para centros con proyecto Erasmus+ KA1 Convocatoria 2023

El passat 2 de novembre va tenir lloc una Jornada per a centres amb projecte Erasmus+ KA1 de la convocatòria 2023 als sectors escolar i de persones adultes a les quals va assistir la nostra companya Magda Bernabeu. Rebem de les autoritats educatives autonòmiques un reconeixement per la nostra acreditació en aquests sectors.
Durant la jornada, es va informar sobre el desenvolupament dels diferents projectes a la Comunitat Valenciana. Es van comunicar dues bones pràctiques de centres (CEIP Bonavista d’Ontinyent i FPA Vicent Ventura de València).Marta Úbeda Abad, de l’IES de Vallada i ambaixadora eTwinning, va intervenir per mostrar les sinergies d’aquesta eina i dels projectes objecte de la trobada formativa. Així mateix, hi va haver temps per plantejar qüestions sobre la gestió de propostes corresponents a la convocatòria actual.
Esperem que aquesta iniciativa hagi contribuït no només a resoldre dubtes sinó també a la trobada de centres que comparteixen aquesta activitat enriquidora per a les comunitats educatives. També que els materials de la jornada es publiquin ben aviat a la pàgina de Programes Europeus.
https://ceice.gva.es/es/web/dgplgm/jornades-i-esdeveniments
Concurso de microrrelatos #ErasmusPlus #IESAzorín
Dimecres passat, dins de les activitats dels #ErasmusDays a l’IES Azorín, es van lliurar els premis del primer concurs de microrelats sobre Erasmus+. El primer premi va correspondre a A.P.O. de 4t d’ESO.
“Hi va haver un cop un estudiant d’intercanvi noruec. Va venir aquí a través d’Erasmus i es va quedar amb la meva família i amb mi.
El noi era normal, però la motxilla era estranya; es movia sola. Li vaig preguntar per què i resulta que a la motxilla hi havia un drac que s’havia portat de Noruega per agrair-nos que l’acollíssim”.
Moltes gràcies a les i els participants, especialment a l’alumnat de 1r d’ESO que va enviar els seus relats.
Més enllà d’aquesta iniciativa, vuit alumnes de 2n de Batxillerat van entrar a les aules de 4t d’ESO a explicar les seves experiències dins del projecte Erasmus+ rEtribUte, que va acabar a l’agost. Al passadís d’entrada del centre vam habilitar un espai que recollia la història recent de la nostra participació al programa europeu.

7 d’octubre de 2023: Actividad Erasmus+

Setmana força activa pel que fa a les activitats de programes Europeus. Divendres passat ens vam reunir per resoldre el I Concurs de Microrelats Erasmus+. Dimarts farem públic el resultat i dimecres 11 tindrà lloc el lliurament de premis, en un acte dins del nostre programa per als Erasmus Days.
Agraïm a l’alumnat haver-se animat a presentar les seves creacions a aquest certamen, en especial, al de 1r d’ESO, nouvingut al centre però amb gran il·lusió per participar a les iniciatives de l’IES Azorín.
D’altra banda, 34 alumnes de 4t d’ESO es van presentar a una de les proves que es valorarà a l’hora d’establir a qui correspondran les mobilitats previstes per a aquest any. Es tractava d’escriure una carta amb unes pautes en què bàsicament havien d’argumentar-ne l’elegibilitat i els interessos a l’hora de prendre part en el nostre projecte europeu. Les cartes seran revisades i valorades per parells segons una rúbrica establerta. Molta sort als candidats i candidates.
21 de setembre de 2023: Concurso de microrrelatos #ErasmusDays #IESAzorín
























































