Inclusiva

Cap a una Escola Inclusiva

Coordinació: Ana María González Benítez (Pedagogia Terapèutica)

L’escola és el lloc on aprenem junts i on construïm dia a dia un model de societat. Creiem en una societat oberta en el que cada persona aporta les seues qualitats i rep de la col·lectivitat el que necessita. Així créixer i educar-se junts, respectant-se, valorant les diferències com un element enriquidor, com una possibilitat d’afrontar nous reptes, contribueix a fomentar una societat més solidària,  més oberta i més justa.

És per això que l’educació o és inclusiva ono és educació. Des del curs 2007 s’han dut a terme diferents experiències en el nostre centre en eixe sentit i és el nostre objectiu seguir implementant experiències en aquesta línia.

Els alumnes amb necessitats educatives especials porten molts anys, des dels primers anys de primària, eixint de l’aula per a rebre suport de manera individual a banda dels seus companys. La majoria de les vegades estan desmotivats i se senten diferents per no poder participar en les activitats de la classe. La mesura adoptada fins ara en algunes matèries consisteix en que una hora a la setmana de cada assignatura estan dues professores en l’aula. Les dues professores atenen a tots els xiquets de l’aula. La classe treballa en grups i cada alumne té una responsabilitat dins del seu equip, que es reparteixen ells. Com ja es coneixen entre ells/es i coneixen la dinàmica del grup, tots treballen per a traure l’activitat endavant. Tots els/les alumnes realitzen un quadern i aquest és un dels ítems més importants per valorar la marxa de la classe i l’evolució de l’alumne.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies