Inclusiva

Cap a una Escola Inclusiva

Coordinació: Ana María González Benítez (Pedagogia Terapèutica)

L’escola és el lloc on aprenem junts i on construïm dia a dia un model de societat. Creiem en una societat oberta en el que cada persona aporta les seues qualitats i rep de la col·lectivitat el que necessita. Així créixer i educar-se junts, respectant-se, valorant les diferències com un element enriquidor, com una possibilitat d’afrontar nous reptes, contribueix a fomentar una societat més solidària,  més oberta i més justa.

És per això que l’educació o és inclusiva ono és educació. Des del curs 2007 s’han dut a terme diferents experiències en el nostre centre en eixe sentit i és el nostre objectiu seguir implementant experiències en aquesta línia.

Els alumnes amb necessitats educatives especials porten molts anys, des dels primers anys de primària, eixint de l’aula per a rebre suport de manera individual a banda dels seus companys. La majoria de les vegades estan desmotivats i se senten diferents per no poder participar en les activitats de la classe. La mesura adoptada fins ara en algunes matèries consisteix en que una hora a la setmana de cada assignatura estan dues professores en l’aula. Les dues professores atenen a tots els xiquets de l’aula. La classe treballa en grups i cada alumne té una responsabilitat dins del seu equip, que es reparteixen ells. Com ja es coneixen entre ells/es i coneixen la dinàmica del grup, tots treballen per a traure l’activitat endavant. Tots els/les alumnes realitzen un quadern i aquest és un dels ítems més importants per valorar la marxa de la classe i l’evolució de l’alumne.