ADMISSIÓ D’ALUMNES 2023/2024

RESUM DE INSTRUCCIONS D’ADMISSIÓ / RESERVA DE PLAZA 2023/2024

Enllaç a web de la Conselleria d’Educació on es fa la sol·licitud de admissió:

1. Qui ha de presentar sol·licitud d’admissió telemàticament?

-L’alumnat que es s’incorpora per primera vegada en el sistema educatiu espanyol i accedeix per edat a ESO o per homologació d’estudis en BATXILLER.

-L’alumnat d’ESO o de BATXILLER, que sí ha estudiat en el sistema educatiu espanyol, i que es trasllada des d’un altre centre, ja siga de la Comunitat Valenciana o d’una altra comunitat.

– L’alumnat de l’IES ALTAIA, que està cursant 4t ESO i vol realitzar batxillerat en el nostre centre.

2. Qui NO ha de presentar sol·licitud telemàtica d’admissió, i presenta directament la matrícula en el termini que s’establisca?

– L’alumne que ja ha cursat els seus estudis d’ESO a l’IES ALTAIA durant el 2022/2023 i no canvia d’etapa educativa.

-L’alumnat procedent de 6é primària que promociona a 1r d’ESO i procedeix dels CEIP adscrits (CEIP LES ROTES o CEIP BLANQUINAL)

• Resum del calendari d’admissió ESO i Batxiller.
  • Criteris per a la valoració de les sol·licituds:

-Haurà de presentar la sol·licitud el pare, mare o tutor/a legal de l’alumne o alumna per a el/la que se sol·licita plaça escolar, llevat que aquest/a siga major d’edat. L’admissió la pot formalitzar un dels dos progenitors, però la matrícula l’han de formalitzar/constar les dades/signar tots dos progenitors.

3. TERMINI DE PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUD D’ADMISSIÓ ESO I BATXILLER:

Del 4 al 12 de maig.

4. DOCUMENTACIÓ NECESSÀRIA:

• Per a poder realitzar la sol·licitud serà necessari obtindre la «clau d’admissió» des de la pàgina web de la Conselleria, prèvia verificació de la identitat de la persona que realitza la sol·licitud (DNI, NIE, targeta d’estranger o permís de residència, o certificat de reg. de ciutadania de la Unió Europea, o certificat digital oficial (ACCV, Cl@ve, eDNI).

La persona interessada obtindrà una única «clau d’admissió» per a totes les sol·licituds que presente. S’ha de guardar aquesta clau i contrasenya, per a comprovar llistats d’admesos, formular reclamacions, etc… Si es repetix més d’una sol·licitud per al mateix alumne, només valdrà l’última presentada.

• REQUISIT / CERTIFICAT ACADÈMIC: L’alumnat participant inclòs en els col·lectius que s’indiquen a continuació SÍ QUE haurà d’aportar al centre de primera opció, i dins del termini establit*, l’acreditació expedida pel centre d’origen en la qual constarà, segons siga el cas, la superació dels ensenyaments que permeten l’accés a l’ensenyament sol·licitat i, en el seu cas, la nota mitjana obtinguda:

– Alumnat no matriculat durant el curs 2022-2023 en centres sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana.

– Alumnat que sol·licita plaça per a segon de Batxillerat.

– Alumnat que sol·licita plaça per a primer de Batxillerat i que durant el curs 2022-2023 no ha finalitzat un cicle de Formació Professional de grau mitjà o no ha estat matriculat en quart d’ESO.

*TERMINI ESTABLIT PER A PRESENTAR PRESENCIALMENT EL REQUISIT ACADÈMIC EN EL CENTRE DE PRIMERA OPCIÓ:

– ALUMNES QUE ACCEDEIXEN A ESO: Fins al 28 de juny

– ALUMNES QUE ACCEDEIXEN A BATXILLERAT: Fins al 4 de Juliol

En cas que l’alumnat no poguera accedir al curs sol·licitat per no haver promocionat, s’entendrà que la seua sol·licitud es realitza per al mateix centre, però per al curs anterior al que inicialment va sol·licitar, per la qual cosa haurà d’acreditar el compliment del requisit acadèmic exigit per a l’accés a aquest curs.

No s’aplicarà el que es preveu en l’apartat anterior en els casos en què el canvi de curs també supose canvi d’etapa educativa.

En el cas de l’alumnat que sol·licite plaça per a Batxillerat, tant per a primer com per a segon curs, la nota de referència serà la utilitzada per a l’accés inicial a primer curs. NO és necessari presentar presencialment en el centre de primera opció el certificat acadèmic quan l’alumnat participant haja estat ja matriculat durant 2022/2023 i es trasllada entre centres de la Comunitat Valenciana sostinguts amb fons públics.

PUNT D’ATENCIÓ ALS USUARIS SENSE IDENTIFICACIÓ NIF, NIE, TARGETA D’ESTRANGER, PERMÍS RESIDENCIA, CERTIF. REGISTRE CIUTADÁ DE LA U. EUROPEA.

Les persones sol·licitants de nacionalitat estrangera que únicament disposen de passaport o un altre document diferent del NIE, targeta d’estranger, permís de residència o certificat de registre de ciutadania de la U.Europea, hauràn d’acudir al centre en què sol·licite plaça com a primera opció, que serà habilitat com a punt d’atenció als usuaris.