Mobilitat BUDAPEST, HUNGRIA

COMMUNICATION AND EMPHATY for STRENGTHENING LINKS to SCHOOL
This is the name of the course in the third Erasmus+ mobility of the KA101-E660048E project centre for teachers on 20th-24th June 2022.
I contacted the organising company Sherlock through the list of courses of https://www.schooleducationgateway.eu/ with Ahmet SAHIN, the coordinator in Berlin of the European level courses (sherlockedu.de).
The course was in the beautiful city of Budapest, Hungary, taught by the trainer Judith Dunai, who’s graduated in Economics and Psychology.
I was attending the classes that dealt with: review of basic elements of communication, 7 emotions basics and recognition of Paul Ekman and microcues, relaxation/setup techniques and introduction to participation, physical position and psychological denotation.
Judith explains the meaning of resistance, the phenomenon by which the student stops studying and learn in class, I take a test on behaviour towards students with the result “development
with some fixed ideas”, we talked about Carol Dweck’s video on Mindset after visualise it and about Myelination, about group work and how to structure the steps (steps or freestyle working) and on specific messages to motivate students, assertiveness using the next steps: feelings/behaviours/effects/needs. We made role-playing about conflictive cases in class and ways to deal with them assertively, phrases negative and how to reframe them to become positive, bullying, empathy, strategies, active listening, speech ventilation, invalidation, self-regulation, narcissistic and manipulative people, positions in life, Erick Berne communications transactions, ego states, Games People Play, phrase recognition exercises according to positioning (parents, adults or children), communication styles (assertive, passive, aggressive), more role-playing exercises about stiles, sandwich technique (complied+bad news+complied/desire for improvement), Johari’s window for self-knowledge a through others, summary and self-assessment of the course (strengths learned, knowledge about oneself, 1 thing I will do differently tomorrow).
Finally I did a course evaluation via google form and delivery of certificate.
In my opinion, Erasmus programs are a great opportunity to find out what and how it is being done in other European countries, and also to get to know new cultures and new places.


Raul Galvez
Art teacher

COMUNICACIÓN Y EMPATÍA para FORTALECER LOS VÍNCULOS con la ESCUELA

Este es el nombre del curso de la tercera movilidad Erasmus+ del proyecto KA101-E660048E del centro de profesorado, del 20 al 24 de junio de 2022. Contacté con la empresa organizadora Sherlock a través del listado de cursos de https://www.schooleducationgateway.eu/ con Ahmet SAHIN, el coordinador en Berlín de los cursos a nivel europeo (sherlockedu.de).

El curso tuvo lugar en la preciosa ciudad de Budapest, Hungría, impartido por la formadora Judith Dunai, licenciada en Economía y Psicología. Asistí a las clases que trataban sobre: revisión de los elementos básicos de la comunicación, las 7 emociones básicas y el reconocimiento según Paul Ekman y las microexpresiones, técnicas de relajación y preparación para la participación, posición física y significado psicológico.

Judith explicó el significado de la resistencia, el fenómeno por el cual el alumno deja de estudiar y de aprender en clase. Realicé una prueba sobre el comportamiento hacia el alumnado con el resultado “desarrollo con algunas ideas fijas”. Hablamos sobre el vídeo de Carol Dweck sobre la Mentalidad después de visualizarlo, y también sobre la Mielinización, el trabajo en grupo y cómo estructurar las fases (trabajo por pasos o libre), así como sobre los mensajes específicos para motivar al alumnado y la asertividad utilizando los siguientes pasos: sentimientos / conductas / efectos / necesidades.

Hicimos representaciones de casos conflictivos en clase y maneras de afrontarlos de forma asertiva, frases negativas y cómo reformularlas para hacerlas positivas, acoso escolar, empatía, estrategias, escucha activa, ventilación del discurso, invalidación, autorregulación, personas narcisistas y manipuladoras, posiciones vitales, las transacciones comunicativas de Erick Berne, los estados del ego, el libro Los juegos en los que participamos, ejercicios de reconocimiento de frases según la posición (padres, adultos o niños), estilos de comunicación (asertivo, pasivo, agresivo), más ejercicios de representación sobre estilos, la técnica del “sándwich” (elogio + malas noticias + deseo de mejora), la ventana de Johari para el autoconocimiento a través de los demás, resumen y autoevaluación del curso (fortalezas aprendidas, conocimiento de uno mismo y una cosa que haré diferente mañana).

Finalmente, realicé la evaluación del curso mediante un formulario de Google y la entrega del certificado.

En mi opinión, los programas Erasmus son una gran oportunidad para descubrir qué y cómo se trabaja en otros países europeos, así como para conocer nuevas culturas y nuevos lugares.

Raúl Gálvez

Profesor de arte

SEPIE ERASMUS+

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies