DRETS I DEURES

ALUMNES

DRETS

1. A rebre una formació que els permeta arribar al ple desenvolupament de la seua personalitat.
  2. A que els seus pares vetllen per la seua formació integral col·laborant per eixe motiu
    amb els professors i equip directiu, especialment en el compliment de les normes de
    convivència del centre educatiu.
  3. A la formació en valors i principis recollits en la Constitució Espanyola i en l’Estatut
    d’autonomia de la Comunitat Valenciana.
  4. A l’adquisició d’hàbits intel·lectuals, tècniques de treball, hàbits socials, així com
    de coneixements científics, tècnics, humanístics, històrics i d’ús de les tecnologies
    de la informació i de la comunicació.
  5. A la formació integral de la persona i el coneixement del seu entorn social i cultural
    immediat i, en especial, de la llengua,
    història, geografia, cultura i realitat de la
    Comunitat Valenciana i d’Espanya.
  6. A la formació en coeducació.
  7. A la formació en el respecte a la pluralitat lingüística i cultural de la Comunitat Valenciana i d’Espanya.
  8. A la formació religiosa i/o moral, que estiga d’acord amb les seues conviccions.
  9. A l’orientació educativa i professional.
  10. A la formació per a la pau, la cooperació i la solidaritat entre els pobles.
  11. A l’educació emocional que el capacite
    per al desenvolupament de relacions harmòniques amb ell mateix i amb els
    demés.
  12. A l’educació que assegure la protecció de la salut i el desenvolupament de les
    característiques físiques.
  13. A l’objectivitat en l’avaluació.
  14. A la integritat i dignitat personal i a un ambient que fomente el respecte, la convivència, la solidaritat i el companyerisme
    entre els alumnes.
  15. A participar en la vida i el funcionament del centre

DEURES

1. Estudiar, que és un deure bàsic dels alumnes.
  2. Assistir a classe amb puntualitat.
  3. Tindre una actitud atenta i activa en classe.
  4. No interrompre ni alterar el normal funcionament de les classes.
  5. Assistir al centre educatiu amb el material i equipament necessaris per participar
    activament en les classes.
  6. Realitzar les feines encomanades pels professors en l’exercici de les seues funcions.
  7. Respectar l’exercici del dret i el deure a l’estudi dels demés alumnes.
  8. Respectar l’exercici del dret i el deure a la participació en les activitats formatives
    del demés alumnes.
  9. Permanèixer en el recinte escolar durant la jornada lectiva.
  10. Col·laborar amb el professorat.
  11. Complir les normes i seguir les pautes establertes pels professors.
  12. Respectar la llibertat de consciència, la identitat cultural i les conviccions religioses,
    morals i ideològiques dels membres de la comunitat educativa.
  13. Respectar la identitat, la dignitat, la integritat i la intimitat de tots els membres de la comunitat educativa.
  14. No discriminar a cap membre de la comunitat educativa por raó de naixement,
    raça, sexe o altres circumstàncies personals o socials.
  15. Respectar les normes de convivència.
  16. Justificar les faltes d’assistència o els retards forma documental.
  17. Utilitzar adequadament les instal·lacions, materials i recursos educatius del centre.
  18. Respectar els bens i pertinences dels demés.
  19. Complir el Reglament de Règim Interior del centre.
  20. Responsabilitzar-se de les notificacions i comunicacions que s’establisquen entre la família i el centro educatiu.
  21. Complir les normes que es dicten per al bon funcionament del centre, referents a entrades, eixides, horaris, esplais …

PARES I MARES

DRETS

1. Rebre informació sobre qualsevol aspecte relacionat amb el procés d’aprenentatge i
    maduració del seu fill/a.
  2. Participar activament en el funcionament del centre a traves de les vies legals establertes.
  3. Rebre informació sobre qualsevol convocatòria que interessa als seus fills i estiga
    relacionada amb els seus estudis.
  4. Formar part de les associacions de pares que existisquen en el centre, segons estableix la legalitat vigent.
  5. Ser informat sobre el sistema d’avaluació.
  6. Ser informats sobre els plans experimentals d’innovació educativa que s’implanten.
  7. Ser informat sobre les excursions que afecten als seus fills.

DEURES

1. Col·laborar en el centre en la consecució
    dels objectius marcats per aquest i especialment
    amb el professor/a tutor/a.
  2. Facilitar al centre les dades que sol·licita, encaminades a aconseguir un millor coneixement del seu fill/a.
  3. Informar al centre de malalties o cures especials que hagen de rebre els seus fill/es per a tindre amb ells una cura especial.
  4. Atendre els suggeriments que el centre els faça, tendents a aconseguir un millor funcionament del centre.
  5. Acudir al centre quan siga sol·licitada la seua presència per tractar temes concernents del seus fills/es.
  6. Justificar degudament les faltes d’assistència dels seus fills/es.
  7. Responsabilitzar-se que els seus fills acudisquen al centre amb el material necessari
  8. per desenvolupar la seua activitat.
  9. Responsabilitzar-se que els seus fills acudisquen al centre amb puntualitat.
  10. Acudir sempre al professor tutor per a qualsevol aclaració en la relació professor- alumne. En cas de disparitat de criteris, s’acudirà al director que actuarà en conseqüència.