Zona d’escalada amb rocòdrom.
Aquest és un espai destinat a l’alumnat més xicotet del centre per a poder practicar l’escalada en un espai segur. El rocòdrom ajuda a desenvolupar de la força i la coordinació, ja que l’escalada requereix l’ús de tot el cos, enfortint músculs i millorant la coordinació ma-ull.
Millora la flexibilitat i l’equilibri, ja que els moviments de l’escalada exigeixen flexibilitat i equilibri.
Requereix una activitat física completa i divertida, sent una forma d’exercici cardiovascular que, a més de ser beneficiosa, resulta entretinguda per als xiquets.



Posada en marxa i manteniment de l’hort escolar.
L’hort escolar permet als estudiants aprendre de manera pràctica sobre ciències naturals, matemàtiques, llenguatge i altres àrees curriculars.
Els xiquets desenvolupen habilitats d’observació, cura, responsabilitat i treball en equip en participar en les activitats de l’hort.
L’hort escolar fomenta el contacte amb la naturalesa i el coneixement sobre el cicle de vida de les plantes, la importància de la biodiversitat i la cura del medi ambient. També aprenen sobre la importància d’una alimentació saludable i poden provar els aliments que cultiven, la qual cosa promou hàbits saludables. Amb les diferents collites dels aliments els més xicotets treballen a l’aula conceptes com el color, grandària, sabor, preparació de plats…
Per a completar el nostre hort hem sembrats plantes aromàtiques com a romer, timó o lavanda. També hem col·locat a Vicentet, el nostre particular espantaocells, encarregat de vigilar l’hort així com l’hotel d’insectes.




Zona de bancs al camps de bàsquet.
La col·locació de bancs en la pista de bàsquet ofereix un lloc perquè els xiquets i xiquetes descansen i es recuperen durant els esbarjos o després de jugar bàsquet.
Aquesta zona pot convertir-se en punt de trobada per a l’alumnat, ja que permeten observar els partits dels seus companys, sent una forma d’entreteniment alhora que aprenentatge sobre el joc.




Zona didàctica.
Les taules de pícnic es converteixen en una aula a l’aire lliure, on els estudiants poden participar en activitats pràctiques i projectes educatius.
L’espai de pícnic facilita el treball en equip i la interacció entre els estudiants, promovent el desenvolupament d’habilitats socials i de comunicació.
Ens permet una connexió amb la naturalesa, ja que estar a l’aire lliure i en contacte amb l’aquesta estimula la curiositat i l’interés pel medi ambient, fomentant la consciència ecològica.
S’han converteixen en un espai per a la lectura, oferint un lloc còmode i relaxat perquè els estudiants lligen, escriguen o dibuixen a l’aire lliure, la qual cosa pot millorar la seua creativitat i concentració.
Aquesta zona s’ha convertit en un punt de trobada per als estudiants durant els esbarjos, fomentant l’amistat i la companyonia.




Pintura mural col·laborativa amb el IES Porcar.
En un treball inicial els alumnes van fer dibuixos d’allò els agradaria tindre plasmat en les parets del pati del col·legi. Posteriorment els alumnes del module artístic de l’IES Porcar ens van presentar un esbós realitzat amb les idees del nostre alumnat i el disseny final. Els alumnes van tindre l’oportunitat de posar en pràctica els seus coneixements i habilitats en un projecte real.
La pintura mural és una excel·lent forma d’expressió artística que permet als alumnes explorar la seua creativitat i desenvolupar el seu propi estil. La realització d’un projecte col·laboratiu va fomentar el treball en equip, la comunicació i la cooperació entre els diferents alumnes. Amb aquest mural acolorit i creatiu comencem transformar un espai gris i avorrit en un lloc més agradable.





Batucada i percussió corporal.
Els tallers de percussió corporal i la batucada requereixen coordinació de moviments, la qual cosa millora la motricitat global i fina dels xiquets. Aprenen a controlar el seu cos, a seguir ritmes i a sincronitzar moviments, la qual cosa es tradueix en una major destresa física.
La música i el ritme tenen un impacte positiu en el cervell. Els tallers de batucada i percussió corporal ajuden a millorar la memòria, la concentració i l’atenció. Els xiquets aprenen a escoltar, a seguir instruccions i a treballar en equip per a crear música.
La música també és un vehicle d’expressió emocional. A través de la percussió, els xiquets poden alliberar emocions, expressar els seus sentiments i connectar amb el seu món interior. La batucada i la percussió corporal els permeten canalitzar la seua energia de manera positiva i creativa.
En aprendre a tocar instruments i crear música en grup, els xiquets guanyen confiança en si mateixos i en les seues habilitats. La sensació d’assoliment i la satisfacció de participar en un projecte musical col·lectiu enforteixen la seua autoestima i el seu sentit de pertinença.
Aquests tallers són activitats grupals que requereixen col·laboració i coordinació, aprenen a escoltar als altres, a respectar els torns i a treballar junts per a aconseguir un objectiu comú.
En interactuar amb els altres en un entorn musical, els participants desenvolupen les seues habilitats socials. Aprenen a comunicar-se, a compartir, a resoldre conflictes i a establir relacions positives.
Jocs al terra.
Els jocs pintats conviden als xiquets i xiquetes a moure’s, saltar, córrer i participar en activitats lúdiques durant l’esbarjo. Això combat el sedentarisme i promou hàbits saludables des de primerenca edat. Aquests jocs milloren la coordinació, l’equilibri, l’agilitat i la motricitat global dels xiquets. Fomenten la interacció entre ells, el treball en equip, el respecte a les regles i la resolució pacífica de conflictes. Els jocs pintats poden reforçar conceptes apresos a l’aula, com són els números.
Convertim el pati en un lloc més atractiu, acolorit i estimulant per als xiquets, contribuint a crear un ambient escolar positiu i acollidor, convertint-lo en un lloc de trobada i diversió per als xiquets.



