Història

Per allà l’any 1986 la Conselleria d’educació va posar en marxa un programa d’EPA (Educació de Persones Adultes),  i va autoritzar un Cercle Municipal d’EPA. A Oliva, aquell primer centre, tenia dos professors de Conselleria enviats en Comissió de Serveis i diversos professors contractats per l’Ajuntament, així com diversos monitors. Aquesta es trobava a l’antic CEIP Desemparats (actual Centre Social de San Vicent).

En 1990 el Centre municipal es reconegut com a centre d’EPA Joanot Martorell. Llavors l’Ajuntament  d’Oliva convoca tres places definitives. Tant el Cercle municipal d’EPA, com després el Centre d’EPA Joanot Martorell han expedit Graduats escolars als seus alumnes  des de la seva creació fins a la total implantació de l’Ensenyament Secundari Obligatori.

L’any 2000 s’autoritza el centre com a centre d’EPA de Secundària i es completa la plantilla amb tres professors de secundària, en un primer moment sense plaça definitiva i des de l’any 2006 amb plaça definitiva.

És l’any següent, per decisió de la Conselleria, quan el professors del centre s’han de repartir entre els que són de l’Ajuntament que continuaran formant l’EPA Joanot Martorell  i els que depenen de Conselleria, aquests darrers formaran  el Centre de Formació de Persones Adultes Serafí de Centelles a partir de 2013 i hauran d’impartir, entre d’altres, els cursos del programa formatiu A, els que condueixen a l’obtenció del  títol de graduat en ESO.

Actualment els dos centres ocupem el mateix edifici situat a l’inici de l’Avinguda Jaume I i oferim a la ciutat d’Oliva tota una sèrie de cursos per la seva formació, instrucció i gaudi.