Exposició del projecte interdisciplinar: Els carrers de les dones.

Ja vos vàrem contar que durant el mes de gener, l’alumnat de GES 1 i GES 2 va treballar en un projecte interdisciplinari anomenat “Els carrers de les dones”. En aquest projecte, l’alumnat va analitzar els noms dels carrers de la ciutat d’Oliva i van poder comprovar que sols 25 estan dedicats a dones, la seua majoria verges i santes. Amb aquesta reflexió, cada alumne/a va proposar una dona que mereix donar nom a un carrer i va elaborar una infografia per cada proposta amb informació sobre cada dona.

Els resultats de l’anàlisi i les infografies es van presentar en un acte públic amb diferents representants de l’Ajuntament d’Oliva que van acudir a l’acte el 31 de gener. La repercussió del projecte ha estat enorme des d’aquell moment. Nombrosos mitjans de comunicació com el Levante o Gente de la Safor es van fer ressò de la notícia i l’Ajuntament d’Oliva va publicar informació sobre l’estudi del nostre alumnat. A més, la Regidoria d’Igualtat i Diversitat de l’Ajuntament d’Oliva va preparar l’activitat “Els carrers són i seran nostres” amb motiu de la commemoració del 8 de març, Dia Internacional de la Dona, al voltant de l’urbanisme amb perspectiva de gènere. Alumnat de diversos centres educatius de la població i també alumnat de la nostra escola van participar en l’activitat.

L’últim pas per a tancar el projecte, era preparar una exposició amb tot el material elaborat, i així s’ha fet. La inauguració la férem el dimecres 18 de maig al Museu Etnològic d’Oliva. Si encara no ho heu vist, vos convidem a que passeu a vore-la, ja que romandrà fins el 31 de maig.