LogoGVApequeño

CP FPA Miguel Hernández

logoEPA-Sagunt

 

OFERTA FORMATIVACompetencia Digital

                PROGRAMA E: COMPETÈNCIA DIGITAL

GRUPS

DIA i HORA

AULA

1.- COMP. DIGITAL nivell 1 matí. 1r Quadrim. Salva.

5.- COMP. DIGITAL nivell 1 matí. 2n Quadrim. Salva

DIVENDRES d’9:00 a 11:00h

204

2.- COMP. DIG. nivell 1 vesprada.  1r Quadrim.  Isabel M.

6.- COMP. DIG. nivell 1 vesprada.  2n  Quadrim.  Isabel M.

DIMARTS de 16:00 a 18:00h

204

3.- COMP. DIGITAL nivell 2 matí.  1r Quadrim  Álvaro

7.- COMP. DIGITAL nivell 2 matí. 2n Quadrim  Álvaro

DIVENDRES

De 09:00 a 11:00h

104

4.- COMP. DIGITAL nivell 2 vesprada. 1r Quadrim  Álvaro

8.- COMP. DIGITAL nivell 2 vesprada.  2n Quadrim  Álvaro

DIMARTS  

de 18:00 a 20:00h

104

GRUP 1, COMPETÈNCIA DIGITAL nivell A1. Rubén

DIMARTS de 9:00 a 11:00

204

GRUP 2, COMPETÈNCIA DIGITAL nivell A1. Rubén

DIJOUS de 16:00 a 18:00

204

GRUP 3, COMPETÈNCIA DIGITAL nivell A2. Rubén

DIMARTS d’11:00 a 13:00

204

GRUP 4, COMPETÈNCIA DIGITAL nivell B1. Rubén

DIJOUS de 18:00 a 20:00

204

Cursos d'Informàtica: Competència Digital A1 i A2. Projecte DIGCOMP CV

El centre públic FPA Miguel Hernández implementarà el projecte formatiu DIGCOMP CV de Marc valencià de competències digitals a partir del curs 2022-2023, posat en marxa per la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport (Direcció General d'Innovació Educativa i Ordenació) i les conselleries d'Hisenda i Model Econòmic (Direcció General de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions) i d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital (Direcció General de Lluita contra la Bretxa Digital), derivat del marc europeu DIGCOMP.

L'objectiu general del DIGCOMP CV està orientat a incrementar les competències digitals de la seua ciutadania accelerant, amb això, els objectius de desenvolupament social i el benestar de la ciutadania en l'àmbit de la Comunitat Valenciana. Això incitat pel constant desenvolupament de les tecnologies de la informació i comunicació (TIC) i la seua aplicació, que provoca el continu canvi en la nostra manera de comunicar-nos, de formar-nos, d'accedir a l'oci, la cultura i fins i tot la nostra manera de relacionar-nos, etc. Sent un dels principals reptes de les societats del segle XXI l'incrementar els nivells formatius i les competències de la ciutadania adulta, entre les quals cal destacar per les seues implicacions en matèria d'inclusió personal, socioprofessional i cívica, la formació i actualització en competències digitals.

Ser competent digitalment significa utilitzar les tecnologies digitals de manera crítica i segura en benefici del desenvolupament personal, social i professional. Per això, la Generalitat ha creat aquest “Marc Valencià de Competències Digitals” com a referència estratègica en les seues actuacions dirigides a pal·liar la Bretxa Digital entre la ciutadania de la Comunitat Valenciana.
Basat en la web de la Conselleria Les competències digitals (DIGCOMP-CV)amb el document  Marc Valencià de Competències Digitals Digcomp_CV., tots els marcs que deriven de l'europeu com el DIGCOMP CV, parteixen de 5 àrees competencials:

1. Alfabetització informacional i de dades  raton-y-mouse-de-la-computadora-imagen-animada-0018

1.1. Navegació, cerca i filtrat d'informació, dades i contingut digital

Buscar informació, dades i contingut digital en xarxa i accedir a ells, expressar de manera organitzada les necessitats d'informació, trobar informació rellevant, seleccionar recursos de manera eficaç, gestionar diferents fonts d'informació, crear estratègies personals d'informació.

1.2. Avaluació d'informació, dades i contingut digital

Reunir, processar, comprendre i avaluar informació, fonts de dades, i contingut digital, de manera crítica.

1.3. Emmagatzematge i recuperació d'informació, dades i contingut digital 

Gestionar i emmagatzemar informació, dades i contingut digital per a facilitar la seua recuperació; organitzar informació i dades.

computadora-y-ordenador-imagen-animada-0002      2. Comunicació i col·laboració

2.1. Interacció mitjançant tecnologies digitals

Interaccionar per mitjà de diversos dispositius i aplicacions digitals, entendre com es distribueix, presenta i gestiona la comunicació digital, comprendre  l'ús adequat de les diferents formes de comunicació a través de mitjans digitals, contemplar diferents formats de comunicació, adaptar estratègies i maneres de comunicació a destinataris específics.

2.2. Compartir informació i continguts

computadora-y-ordenador-imagen-animada-0016

Compartir la ubicació de la informació i dels continguts trobats, estar disposat i ser capaç de compartir coneixement, continguts i recursos, actuar com a intermediari/a, ser proactiu/a en la difusió de notícies, continguts i recursos, conéixer les pràctiques de citació i referències i integrar nova informació en el conjunt de coneixements existents.

2.3. Participació ciutadana en línia

Implicar-se amb la societat mitjançant la participació en línia, buscar oportunitats tecnològiques per a l'apoderament i l'autodesenvolupament quant a les tecnologies i als entorns digitals, ser conscient del potencial de la tecnologia per a la participació ciutadana.

2.4. Col·laboració mitjançant canals digitals

Utilitzar tecnologies i mitjans per al treball equipe, per als processos col·laboratius i per a la creació i construcció comuna de recursos, coneixements i continguts.

2.5. Netiqueta

Estar familiaritzat/a amb les normes de conducta i interaccions en línia o virtuals, estar conscienciat/a referent a la diversitat cultural, ser capaç de protegir-se a si mateix/a i a uns altres de possibles perills en línia, desenvolupar estratègies actives per a la identificació de les conductes inadequades.

2.6. Gestió de la identitat digital

Crear, adaptar i gestionar una o diverses identitats digitals, ser capaç de protegir la pròpia reputació digital i de gestionar les dades generades a través dels diversos comptes i aplicacions utilitzades.

3. Creació de continguts digitals.

computadora-y-ordenador-imagen-animada-0019

3.1. Desenvolupament de continguts digitals

Crear continguts en diferents formats, incloent continguts multimèdia, editar i millorar el contingut de creació pròpia o aliena, expressar-se creativament a través dels mitjans digitals i de les tecnologies.

3.2. Integració i reelaboració de continguts digitals

Crear continguts en diferents formats, incloent continguts multimèdia, editar i millorar el contingut de creació pròpia o aliena, expressar-se creativament a través dels mitjans digitals i de les tecnologies.

3.3. Drets d'autor i llicènciesCreative commons license spectrum

Entendre com s'apliquen els drets d'autor i les llicències a la informació i als continguts digitals.

3.4. Programació

Realitzar modificacions en programes informàtics, aplicacions, configuracions, programes, dispositius, entendre els principis de la programació, comprendre què hi ha darrere d'un programa.

4. Seguretat 

4.1. Protecció de dispositius i de contingut digital

Protegir els dispositius i els continguts digitals propis i comprendre els riscos i amenaces en xarxa, conéixer mesures de protecció i seguretat.

4.2. Protecció de dades personals i identitat digital

Entendre els termes habituals d'ús dels programes i serveis digitals, protegir activament les dades personals, respectar la privacitat dels altres, protegir-se a si mateix d'amenaces, fraus i ciberassetjament.

4.3. Protecció de la salut i benestar

Evitar riscos per a la salut relacionats amb l'ús de la tecnologia quant a amenaces per a la integritat física i el benestar psicològic.

4.4. Protecció de l'entorn

Tindre en compte l'impacte de les tecnologies digitals sobre el medi ambient.

5. Resolució de problemescomputadora-y-ordenador-imagen-animada-0024

5.1. Resolució de problemes tècnics

Identificar possibles problemes tècnics i resoldre'ls (des de la solució de problemes bàsics fins a la solució de problemes més complexos).

5.2. Identificació de necessitats i respostes tecnològiques

Analitzar les pròpies necessitats en termes tant d'ús de recursos, eines com de desenvolupament competencial, assignar possibles solucions a les necessitats detectades, adaptar les eines a les necessitats personals i avaluar de manera crítica les possibles solucions i les eines digitals.

5.3. Innovar i utilitzar la tecnologia digital de manera creativa

Innovar utilitzant la tecnologia, participar activament en produccions col·laboratives multimèdia i digitals, expressar-se de manera creativa a través de mitjans digitals i de tecnologies, generar coneixement i resoldre problemes conceptuals amb el suport d'eines digitals.

5.4. Identificació de llacunes en la competència digital

Comprendre les necessitats de millora i actualització de la pròpia competència, fer costat a uns altres en el desenvolupament de la seua pròpia competència digital, estar al corrent dels nous desenvolupaments.

FondoUE

Oferta Formativa

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies