CP FPA Miguel Hernández
OFERTA FORMATIVACompetencia Digital
PROGRAMA E: COMPETÈNCIA DIGITAL | ||
GRUPS |
DIA i HORA |
AULA |
1.- COMP. DIGITAL nivell 1 matí. 1r Quadrim. Salva. 5.- COMP. DIGITAL nivell 1 matí. 2n Quadrim. Salva |
DIVENDRES d’9:00 a 11:00h |
204 |
2.- COMP. DIG. nivell 1 vesprada. 1r Quadrim. Isabel M. 6.- COMP. DIG. nivell 1 vesprada. 2n Quadrim. Isabel M. |
DIMARTS de 16:00 a 18:00h |
204 |
3.- COMP. DIGITAL nivell 2 matí. 1r Quadrim Álvaro 7.- COMP. DIGITAL nivell 2 matí. 2n Quadrim Álvaro |
DIVENDRES De 09:00 a 11:00h |
104 |
4.- COMP. DIGITAL nivell 2 vesprada. 1r Quadrim Álvaro 8.- COMP. DIGITAL nivell 2 vesprada. 2n Quadrim Álvaro |
DIMARTS de 18:00 a 20:00h |
104 |
GRUP 1, COMPETÈNCIA DIGITAL nivell A1. Rubén |
DIMARTS de 9:00 a 11:00 |
204 |
GRUP 2, COMPETÈNCIA DIGITAL nivell A1. Rubén |
DIJOUS de 16:00 a 18:00 |
204 |
GRUP 3, COMPETÈNCIA DIGITAL nivell A2. Rubén |
DIMARTS d’11:00 a 13:00 |
204 |
GRUP 4, COMPETÈNCIA DIGITAL nivell B1. Rubén |
DIJOUS de 18:00 a 20:00 |
204 |
Cursos d'Informàtica: Competència Digital A1 i A2. Projecte DIGCOMP CV
El centre públic FPA Miguel Hernández implementarà el projecte formatiu DIGCOMP CV de Marc valencià de competències digitals a partir del curs 2022-2023, posat en marxa per la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport (Direcció General d'Innovació Educativa i Ordenació) i les conselleries d'Hisenda i Model Econòmic (Direcció General de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions) i d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital (Direcció General de Lluita contra la Bretxa Digital), derivat del marc europeu DIGCOMP.
L'objectiu general del DIGCOMP CV està orientat a incrementar les competències digitals de la seua ciutadania accelerant, amb això, els objectius de desenvolupament social i el benestar de la ciutadania en l'àmbit de la Comunitat Valenciana. Això incitat pel constant desenvolupament de les tecnologies de la informació i comunicació (TIC) i la seua aplicació, que provoca el continu canvi en la nostra manera de comunicar-nos, de formar-nos, d'accedir a l'oci, la cultura i fins i tot la nostra manera de relacionar-nos, etc. Sent un dels principals reptes de les societats del segle XXI l'incrementar els nivells formatius i les competències de la ciutadania adulta, entre les quals cal destacar per les seues implicacions en matèria d'inclusió personal, socioprofessional i cívica, la formació i actualització en competències digitals.
1. Alfabetització informacional i de dades
1.1. Navegació, cerca i filtrat d'informació, dades i contingut digital
Buscar informació, dades i contingut digital en xarxa i accedir a ells, expressar de manera organitzada les necessitats d'informació, trobar informació rellevant, seleccionar recursos de manera eficaç, gestionar diferents fonts d'informació, crear estratègies personals d'informació.
1.2. Avaluació d'informació, dades i contingut digital
Reunir, processar, comprendre i avaluar informació, fonts de dades, i contingut digital, de manera crítica.
1.3. Emmagatzematge i recuperació d'informació, dades i contingut digital
Gestionar i emmagatzemar informació, dades i contingut digital per a facilitar la seua recuperació; organitzar informació i dades.
2. Comunicació i col·laboració
2.1. Interacció mitjançant tecnologies digitals
Interaccionar per mitjà de diversos dispositius i aplicacions digitals, entendre com es distribueix, presenta i gestiona la comunicació digital, comprendre l'ús adequat de les diferents formes de comunicació a través de mitjans digitals, contemplar diferents formats de comunicació, adaptar estratègies i maneres de comunicació a destinataris específics.
2.2. Compartir informació i continguts
Compartir la ubicació de la informació i dels continguts trobats, estar disposat i ser capaç de compartir coneixement, continguts i recursos, actuar com a intermediari/a, ser proactiu/a en la difusió de notícies, continguts i recursos, conéixer les pràctiques de citació i referències i integrar nova informació en el conjunt de coneixements existents.
2.3. Participació ciutadana en línia
Implicar-se amb la societat mitjançant la participació en línia, buscar oportunitats tecnològiques per a l'apoderament i l'autodesenvolupament quant a les tecnologies i als entorns digitals, ser conscient del potencial de la tecnologia per a la participació ciutadana.
2.4. Col·laboració mitjançant canals digitals
Utilitzar tecnologies i mitjans per al treball equipe, per als processos col·laboratius i per a la creació i construcció comuna de recursos, coneixements i continguts.
2.5. Netiqueta
Estar familiaritzat/a amb les normes de conducta i interaccions en línia o virtuals, estar conscienciat/a referent a la diversitat cultural, ser capaç de protegir-se a si mateix/a i a uns altres de possibles perills en línia, desenvolupar estratègies actives per a la identificació de les conductes inadequades.
2.6. Gestió de la identitat digital
Crear, adaptar i gestionar una o diverses identitats digitals, ser capaç de protegir la pròpia reputació digital i de gestionar les dades generades a través dels diversos comptes i aplicacions utilitzades.
3. Creació de continguts digitals.
3.1. Desenvolupament de continguts digitals
Crear continguts en diferents formats, incloent continguts multimèdia, editar i millorar el contingut de creació pròpia o aliena, expressar-se creativament a través dels mitjans digitals i de les tecnologies.
3.2. Integració i reelaboració de continguts digitals
Crear continguts en diferents formats, incloent continguts multimèdia, editar i millorar el contingut de creació pròpia o aliena, expressar-se creativament a través dels mitjans digitals i de les tecnologies.
3.3. Drets d'autor i llicències
Entendre com s'apliquen els drets d'autor i les llicències a la informació i als continguts digitals.
3.4. Programació
Realitzar modificacions en programes informàtics, aplicacions, configuracions, programes, dispositius, entendre els principis de la programació, comprendre què hi ha darrere d'un programa.
4. Seguretat
4.1. Protecció de dispositius i de contingut digital
Protegir els dispositius i els continguts digitals propis i comprendre els riscos i amenaces en xarxa, conéixer mesures de protecció i seguretat.
4.2. Protecció de dades personals i identitat digital
Entendre els termes habituals d'ús dels programes i serveis digitals, protegir activament les dades personals, respectar la privacitat dels altres, protegir-se a si mateix d'amenaces, fraus i ciberassetjament.
4.3. Protecció de la salut i benestar
Evitar riscos per a la salut relacionats amb l'ús de la tecnologia quant a amenaces per a la integritat física i el benestar psicològic.
4.4. Protecció de l'entorn
Tindre en compte l'impacte de les tecnologies digitals sobre el medi ambient.
5. Resolució de problemes
5.1. Resolució de problemes tècnics
Identificar possibles problemes tècnics i resoldre'ls (des de la solució de problemes bàsics fins a la solució de problemes més complexos).
5.2. Identificació de necessitats i respostes tecnològiques
Analitzar les pròpies necessitats en termes tant d'ús de recursos, eines com de desenvolupament competencial, assignar possibles solucions a les necessitats detectades, adaptar les eines a les necessitats personals i avaluar de manera crítica les possibles solucions i les eines digitals.
5.3. Innovar i utilitzar la tecnologia digital de manera creativa
Innovar utilitzant la tecnologia, participar activament en produccions col·laboratives multimèdia i digitals, expressar-se de manera creativa a través de mitjans digitals i de tecnologies, generar coneixement i resoldre problemes conceptuals amb el suport d'eines digitals.
5.4. Identificació de llacunes en la competència digital
Comprendre les necessitats de millora i actualització de la pròpia competència, fer costat a uns altres en el desenvolupament de la seua pròpia competència digital, estar al corrent dels nous desenvolupaments.