En què consisteix el programa Erasmus+?

Erasmus+ és el programa de la UE per donar suport a l'educació, la formació, la joventut i l'esport a Europa.

Per al període 2021-2027, el programa posa un èmfasi especial en la inclusió social, les transicions ecològica i digital, i el foment de la participació de les persones joves en la vida democràtica.

Per què nosaltres l’hem sol·licitat?

El nostre interès en la participació del programa “Erasmus Plus” naix a conseqüència de les necessitats detectades tant en el nostre alumnat com en el professorat a l’hora de donar una bona formació, quant a educació al llarg de la vida es refereix.

A més, som un centre molt actiu i conscienciat en l’atenció a la diversitat i inclusiu. Creiem profundament que a la situació en què es troba la nostra comarca, la nostra localitat i el nostre centre escolar no podem més que tractar de dur a terme projectes d’aquest tipus, que donen al nostre alumnat experiències, aprenentatges i oportunitats, que molt probablement mai no podran experimentar. D’aquesta manera, poden tenir l’ocasió d’obrir les seues ments, els seus cors i sortir de “la seua normalitat”. Podran créixer com a persones, ser persones actives, crítiques i capaces de transformar i fins i tot transformar-se ells mateixos.

Què volem aconseguir amb aquest projecte?

Els nostres objectius fonamentals son:

- Incrementar la participació d'adults de totes les edats i tots els contextos socioeconòmics en l'educació de persones adultes.

- Fomentar els valors d'inclusió i diversitat, tolerància i participació democràtica.

- Promoure el coneixement sobre el patrimoni europeu comú i la diversitat.

- Millorar la qualitat de l'educació formal, no formal i informal de persones adultes a Europa pel que fa a les competències clau definides al Marc Europeu i altres capacitats per a la vida.

- Simplificar la posada en pràctica i l'accessibilitat dels programes d'ensenyament i aprenentatge d'alta qualitat en totes les formes deducació de persones adultes.