RecomendacionesTIC

Alguns elements del Pla d’acolliment digital.

Índex de continguts i recomanacions:

• Web del centre.
  • Correu electrònic.
  • Telèfon.
  • Ordinador i connexió a internet.
  • ITACA.
  • AULES.
  • INTERNET I XARXES SOCIALS.

• Web del centre:
    Consulte sovint la pàgina del web del centre: https://portal.edu.gva.es/fpabenidorm/
  • Correu electrònic:
    Mantinga en condicions de funcionament l’adreça de correu electrònic que ha facilitat al centre en la sol·licitud d’admissió. Si per qualsevol raó ha de canviar-la, no oblide comunicar-la al centre immediatament.
    Si no ha facilitat al centre una adreça de correu electrònic perquè no disposa de cap, com més prompte millor obtinga una adreça de correu electrònic i informe immediatament al centre d’aquesta.
    En les relacions amb el centre docent, no convé usar com a pròpies les adreces de correu electrònic d’altres persones. És convenient utilitzar adreces de correu electrònic de la pròpia persona usuària.
  • Telèfon:
    Mantinga en condicions de funcionament el número de telèfon que ha facilitat al centre en la sol·licitud d’admissió. Si per qualsevol raó ha de canviar-ho, no oblide comunicar immediatament al centre el seu nou número de telèfon.
    Si no ha facilitat al centre un número de telèfon perquè no disposa de cap, per favor, com més prompte millor obtinga un número de telèfon i informe immediatament al centre d’aquest.
  • Ordinador i connexió a internet:
    És molt convenient proveir-se d’un dispositiu informàtic i connexió a internet. El més adequat per al treball productiu i en línia són els ordinadors de sobretaula o els ordinadors portàtils que disposen d’una pantalla suficient i sistema d’àudio i vídeo per a videoconferència.
  • ITACA:
    ITACA és gestionada per la Secretaria del centre.
    La Secretaria del centre habilita l’accés a ITACA de tot l’alumnat matriculat, per a publicació i consultes de qualificacions, assistència, horari, comunicació amb el professorat, calendari, etc.: https://portal.edu.gva.es/itaca/
    La Secretaria del centre genera la contrasenya per a cada persona quan es procedeix a la seua matriculació. Cada persona rep llavors un missatge automàtic en el correu electrònic que va facilitar al centre, indicant-se-li en el mensaje la contrasenya d’accés a ITACA. El centre desconeix aquesta contrasenya. Per favor, comprove com més prompte millor el funcionament correcte del seu accés a ITACA i mantinga’l en funcionament.
    Si hi ha algun problema en l’accés a ITACA (per exemple, si encara no ha facilitat al centre el seu correu electrònic, o és erroni, o no ha rebut la seua contrasenya, o altres), ha de posar-se en contacte com més prompte millor amb la Secretaria del centre.
    En el cas de GES2 la Secretaria del centre, si escau, indicarà en ITACA si algun mòdul ha sigut superat anteriorment i si ha sigut convalidat, la qual cosa apareixerà llavors indicat en cada mòdul. En cas contrari, el mòdul no ha sigut convalidat. Davant els dubtes, consulte amb la Secretaria del centre.
  • AULES:
    Aules és l’aula virtual del centre.
    Cada curs d’AULES és gestionat pel professor/a del mòdul. Els materials disposats en Aules depenen de cada professor/a. Aulesno és gestionat per la Direcció del centre.
    Solament pot accedir a Aules l’alumnat degudament matriculat i amb accés a ITACA.
    Això és el que cal fer, pas a pas, per a accedir a Aules:
    Entre en ITACA i anote el NIA. Pot trobar el seu NIA en el seu perfil personal d’ITACA. Atenció:no és el document d’identitat, sinó un número que la Conselleria d’Educació li ha adjudicat individualment.
    La pàgina web d’Aules és la següent: https://portal.edu.gva.es/aules/
    Una vegada dins de la web d’Aules, busque i faça clic en el requadre o enllaç corresponent a “Aules FPA”.
    Pose el seu usuari i contrasenya, seguint aquestes indicacions:
    Usuari = ací escriga el seu NIA.
    Contrasenya = ací escriga les 3 primeres lletres del seu primer cognom en minúscules seguides de la data del seu naixement en format ddmmaa (dos dígits per al dia, dos per al mes i els dues finals de l’any).
    Per favor, comprove com més prompte millor el funcionament correcte del seu accés a Aules i mantinga’l en funcionament.
    Si hi ha problemes en l’accés a Aules, consulte amb el professorat del curs corresponent al que no té accés. Aquest professorat pot reiniciar la seua contrasenya si vosté la va canviar i la va oblidar. Els continguts dels cursos d’Aules depenen individualment del professorat de cada mòdul, i no depenen de la Direcció del centre docent.
  • INTERNET I XARXES SOCIALS.
    • Faça un ús responsable d’internet i de les seues xarxes socials comprovant que els espais als quals desitja accedir siguen de confiança.