Conjunt d’actuacions educatives dirigides a fer possible l'adaptació de l'alumnat al canvi d'etapa, proporcionant experiències i ferramentes emocionals bàsiques per afrontar l'etapa primària.

Pla d'actuacions que permeten la consecució de valors democràtics, coeducadors i inclusius. Aquestes accions tenen com a objectiu primordial la promoció de la igualtat i la convivència, la coeducació, el respecte a la diversitat sexual, de gènere i familiar, a la discapacitat i la diversitat funcional. Així com proporcionar a l'alumnat de ferramentes emocionals que faciliten la convivència positiva, la comunicació sense violència, la prevenció i resolució pacífica dels conflictes.

Conjunt d’actuacions educatives dirigides al foment de la lectura.

Actuacions educatives dirigides a donar resposta a les diferents capacitats, ritmes, estils d’aprenentatge, motivacions, interessos, situacions socials i culturals, lingüístiques i de salut de l’alumnat. Té la finalitat d’assegurar la igualtat d’oportunitats de tot l’alumnat.