Requisits d’accés

Condicions d’accés curs 2023-24

De forma resumida, per a estudiar a les Escoles Oficials d’Idiomes és necessari:

• Tindre setze anys o complir-los l’any en què es comencen els estudis.
  • Ser major de 14 anys, per a seguir l’ensenyament d’una llengua estrangera diferent de la primera llengua estrangera que cursen en l’Educació Secundària Obligatòria i/o per a seguir l’ensenyament de valencià en cas d’haver sigut escolaritzats en el sistema educatiu valencià en els últims dos anys abans de l’inici del curs 2023-2024.
  • Amb caràcter general, els ciutadans de qualsevol nacionalitat poden matricular-se en un idioma estranger diferent de l’oficial del país on van fer l’escolarització obligatòria.

Com saber en quin curs has de matricular-te?

• Si comences un idioma des de zero, pots accedir al nivell inicial 1A2.
  • Si ja tens coneixements previs d’un idioma i vols accedir a un nivell superior de l’inicial, has d’acreditar el teu nivell: bé a través d’un certificat d’una entitat reconeguda, o bé a través d’un títol acadèmic com el de Batxillerat. Això et permetrà matricular-te en el curs següent del nivell acreditat.
  • Si ja tens coneixements previs d’un idioma, però no tens cap títol que l’acredite o aquest està desfasat, pots fer el test de classificació.
  • Si t’has presentat a les Proves de Certificació d’un idioma i has superat tres parts de la prova de certificació en convocatòries anteriors, pots matricular-te en l’últim curs del mateix nivell que no has superat en la prova.

Com s’estructuren els nivells?

A l’Escola Oficial d’Idiomes, l’ensenyament d’idiomes es divideix en diferents nivells i cursos. Els nivells oficials són A2, B1, B2, C1 i C2, i l’oferta varia segons l’idioma. En els idiomes francés, anglés i alemany, cada bloc són dos anys. En valencià, els cursos des d’A2 fins a C1 tenen una duració d’un any i C2 una duració de dos anys.