Mobilitats Erasmus+ per al professorat (curs 2022-23): HÈLSINKI

Logo acreditación

HÈLSINKI

Job-shadowing en Language Centre, University of Hèlsinki, Finland 

DIA 3

Gràcies al programa Erasmus+ i l'amabilitat de la institució d'acolliment, tinc l'oportunitat d'observar classes impartides als alumnes en l'E scuela d'I diomas en la Universitat d'Hèlsinki. Vaig aterrar el divendres per a conéixer la ciutat i em vaig trobar amb el paisatge completament gelat, que contrasta completament amb la calorosa benvinguda que vaig rebre per part del personal de l'Escola d'Idiomes. El primer dia ha sigut molt intens i la primera impressió és que els alumnes finlandesos són molt independents i conscients del seu procés d'aprenentatge. En aquesta línia, l'escola organitza cursos ALMS (Autonomous Language Learning Modules), en els quals els alumnes planifiquen i estableixen metes, prenn decisions sobre la metodologia, treballen en situacions autèntiques i, finalment, avaluan el seu progrés. 

DIA 6

L'Escola d'Idiomes de la Universitat d'Hèlsinki abasta cursos per als estudiants de la universitat i a part dels cursos d'idiomes per a Fins Específics, relacionats amb diverses carreres, també s'ofereixen cursos d'idiomes en general per a treballar les destreses de l'expressió escrita i oral. Els estudiants treballen individualment, en parelles i en grups per a elaborar projectes relacionats amb els seus estudis i interessos. El paper del professor es redueix a guiar als alumnes i proporcionar-los els recursos i la retroalimentació. No obstant això, el pes principal cau en els alumnes els qui són els protagonistes del seu aprenentatge. 

DIA 11

Hui vaig haver de desplaçar-me a l'altre campus on l'Escola d'Idiomes de la Universitat d'Hèlsinki imparteix les classes d'ESP (Inglés per a fins específics). La primavera es resisteix ací i hui hem tingut una nevada molt abundant, més típica per als mesos de gener o febrer que al mes de març. El campus Viikki compta amb unes instal·lacions increïbles per a les carreres que s'imparteixen allí, a més d'una biblioteca no solament per als estudiants de la universitat, però també per al públic en general. No obstant això, no vaig poder gaudir del paisatge, perquè tot estava cobert de neu i no vaig poder veure massa.  

Quant a job shadowing, vaig gaudir molt de les classes de Roy Siddall, un professor molt dedicat als seus alumnes i molt compromés amb la seua professió. Transmet una tranquil·litat i organització que donen molta confiança en els seus mètodes. Les seues classes són molt pausades, però per a res avorrides, tot el contrari; amb la seua veu molt moderada que dona molta confiança, transmet els coneixements en una manera molt serena, però alhora convincent. Gràcies per tindre'm en la teua classe, Roy! 

DIA 14

La meua estada ha arribat a la seua fi. Aquesta setmana vaig ser a les classes d'Alanna Ranger, qui va treballar fake news, amb els seus alumnes de magisteri usant uns mètodes molt interessants. A més, vaig tindre l'oportunitat d'observar com els alumnes finlandesos aprenen espanyol en diferents nivells. La professora va usar exemples reals, a més d'aprofitar la meua presència perquè els alumnes em preguntaren com és la vida a Espanya etc. Els professors d'espanyol en aquesta escola també compten amb la presència d'auxiliars d'idiomes tant d'Espanya, com d'altres països de parla hispana; en aquest cas – Xile.  

Hèlsinki és una ciutat meravellosa on si no parles finés et pots fàcilment comunicar en anglés. L'escola d'idiomes de la universitat d'Hèlsinki és un lloc ideal per a aprendre idiomes, ja que destaca per la dedicació dels seus professors i la qualitat de les seues classes. La meua estada ha sigut molt profitosa i espere repetir l'experiència prompte. A més, tenint en compte la proximitat de la Setmana Santa vaig tindre l'oportunitat de provar els dolços típics, com és mämmi fet amb farina de ségol, que potser no té molt bon aspecte, però sap molt bé. Una altra especialitat és mignon, que és un dolç d'anous i xocolate dins d'una corfa real d'ou. Em preguntava com aconsegueixen emplenar l'ou amb aquesta massa.  

En general, aquestes dues setmanes han passat massa de pressa, però he aprofitat el temps al màxim per a aprendre els mètodes d'ensenyament dels nostres col·legues finlandesos, tant com per a conéixer la ciutat i gaudir de la primavera finlandesa al màxim. 

Jolanta Kowalska

Professora i cap del departament d'anglés.