AMSTERDAM
Europass Teacher Academy, Amsterdam, Holanda
DIA 1
Gràcies al Projecte Erasmus + de l'Escola Oficial d'Idiomes de Quart de Poblet he pogut visitar Amsterdam i assistir a un curs de formació del professorat impartit per Europass Teacher Academy. Hui ha sigut el dia d'arribada a Amsterdam, el primer que ha cridat l'atenció ha sigut el clima fred i la pluja, que contrasta amb el càlid i assolellat abril de València. La ciutat d'Amsterdam està estesa i el seu barri antic està constituït per un cinturó concèntric de canals fluvials que és Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO. Quan fa sol els habitants d'Amsterdam ixen de les seues cases a fer passejos per la ciutat o amb bicicleta i la ciutat és una bullícia de gent. A la vesprada hem anat a un creuer fluvial pels canals des d'on hem vist el centre històric de la ciutat amb la seua arquitectura típica de cases estretes de tres i quatre plantes i teulades inclinades.
Aquest matí de dilluns, els professors que assisteixen al curs des de diferents països europeus han fet presentació de les seues escoles de primària, secundària i formació professional fent esment dels diferents sistemes educatius en els diferents països. La docent Maryam Farahmand ha suggerit com fomentar una cultura de diversitat a les escoles i com atendre els estils d'aprenentatge de l'alumnat pot contribuir a la felicitat en el procés d'ensenyament aprenentatge. També ens han oferit provar “bollen”, amb panses, ideals per a prendre amb café o te.
En el matí del dimarts ens hem centrat en les 4 Cs de l'educació que promouen un ensenyament-aprenentatge feliç: comunicació, col·laboració, creativitat i destreses de pensament crític.
Durant el segle XVII Amsterdam va ser un important port marítim des d'on partien vaixells que donaven la volta al món. La visita al museu marítim ha permés veure reproduccions de vaixells antics, mapes de l'antiguitat i fins i tot rutes balleneras i una reproducció grandària real d'un vaixell del segle XVII.
DIA 3
En la jornada de hui dimecres hem parlat en el curs de com generar felicitat en estudiants i professors i de la importància de saber escoltar. En el món actual hem abordat el benestar digital i hem realitzat exercicis per a mostrar gratitud i fomentar la felicitat.
Hui dijous en el curs ens hem centrat en els bons i mals hàbits que fomenten o descoratgen la felicitat i uns aspectes molt interessants i que afecten l'aula, també hem abordat com cultivar mindfulness a l'aula i estratègies perquè els estudiants es proporcionen feedback entre ells.
L'edifici del Rijs museum és d'una arquitectura impressionant, està situat a Amsterdam, països baixos. Les seues col·leccions estan dedicades a l'art, l'artesania i la història i posseeix una famosa col·lecció de pintures del segle d'or neerlandés; disposa de quadres de Rembrandt, retrats, naturaleses mortes. Compta així mateix amb una bona col·lecció d'art asiàtic.
Aquesta vesprada hem anat a una fàbrica de cervesa local que era un antic molí de vent i hem pres ginger Ale i típic formatge holandés. Hui també hem provat típiques croquetes de gambes locals.
DIA 5
Hui divendres és l'últim dia del curs, ens hem centrat en com tindre una ment sana, en l'avaluació del curs, feedback i discussió, en la cerimònia de tancament, acreditació i conclusions. Hem parlat de flipped classrooms i de les rutines de pensament del Projecte Zero.
Com plovia, hem anat al jardí botànic que disposa d'hivernacles on poden veure's plantes de molts orígens i ecosistemes del món. Des dels deserts de Sud-àfrica i Mèxic fins a les selves tropicals del Congo.
.
Ingrid García
Professora del departament d'anglés.