Requisits d’accés

Condicions d’accés curse 2024-25

De forma resumida, per a estudiar a les Escoles Oficials d’Idiomes és necessari:

• Tindre setze anys o complir-los l’any en què es comencen els estudis.
  • Ser major de 14 anys, per a seguir l’ensenyament d’una llengua estrangera diferent de la primera llengua estrangera que cursen en l’Educació Secundària Obligatòria i/o per a seguir l’ensenyament de valencià en cas d’haver sigut escolaritzats en el sistema educatiu valencià en els últims dos anys abans de l’inici del curs 2024-2025.
  • Amb caràcter general, els ciutadans de qualsevol nacionalitat poden matricular-se en un idioma estranger diferent de l’oficial del país on van fer l’escolarització obligatòria.

En quin nivell puc matricular-me?

A l’Escola Oficial d’Idiomes, l’ensenyament d’idiomes es dividix en diferents nivells i cursos. Els nivells oficials són A2, B1, B2, C1 i C2, i l’oferta varia segons l’idioma. En els idiomes francés, anglés i alemany, cada bloc són dos anys. En valencià, els cursos des d’A2 fins a C1 tenen una duració d’un any i C2 una duració de dos anys.

Organigrama d’alemany / francés / anglés

IDIOMA

NIVELL

COM TITULES

Anglés

Alemany

Francés

A2

1.A2

Es titula en 2n curs mitjançant avaluació contínua / examen final o examen extraordinari

2.A2

1.B1

Es titula mitjançant prova de certificació en 2.B1

2.B1

1.B2

Es titula mitjançant prova de certificació en 2.B2

2.B2

1.C1

Es titula mitjançant prova de certificació en 2.C1

2.C1

1.C2

Es titula mitjançant prova de certificació en 2.C2

2.C2

Organigrama de valencià

IDIOMA

NIVELL

COM TITULES

Valencià

A2

Es titula en el mateix any per avaluació contínua / examen final o examen extraordinari

1.C2

Es titula mitjançant prova de certificació en 2.C2

2.C2

Com saber en quin curs has de matricular-te?

• Si comences un idioma des de zero, pots accedir al nivell inicial 1A2.
  • Si ja tens coneixements previs d’un idioma i vols accedir a un nivell superior de l’inicial, has d’acreditar el teu nivell: bé a través d’un certificat d’una entitat reconeguda, o bé a través d’un títol acadèmic com el de Batxillerat. Això et permetrà matricular-te en el curs següent del nivell acreditat.
  • Si ja tens coneixements previs d’un idioma, però no tens cap títol que l’acredite o este està desfasat, pots fer la test de classificació.
  • Si t’has presentat a les Proves de Certificació d’un idioma i has superat tres parts de la prova de certificació en convocatòries anteriors, pots matricular-te en l’últim curs del mateix nivell que no has superat en la prova.

Per a més informació i altres casos, pots consultar l’apartat primer RESOLUCIÓ de 17 de maig de 2024, del director general de Política Lingüística i Gestió del Multilingüisme, per la qual s’establixen el calendari i el procés d’admissió i matrícula per al curs acadèmic 2023- 2024 a les escoles oficials d’idiomes de la Comunitat Valenciana