Avaluació en els cursos de 1A2, 1B1, 1B2, 1C1 i 1C2

Primera fase: avaluació contínua

En els cursos no conduents a certificació (1A2, 1B1, 1B2, 1C1, 1C2) es realitza una avaluació contínua al llarg del curs acadèmic, que té un caràcter formatiu. Els seus objectius són:

• Millorar el procés d’ensenyament-aprenentatge, informant l’alumnat del seu progrés.
  • Prendre les decisions oportunes en relació amb la promoció de l’alumnat.

Les notes d’avaluació contínua que obtinga l’alumnat a final de curs són fruit de dos variables:

• Recollides de notes: al llarg del curs s’han d’arreplegar un mínim de 2 notes anuals en cada activitat de llengua (comprensió oral, comprensió escrita, producció oral, producció escrita i mediació).
  • Observació: el professorat tindrà en compte l’observació a l’aula del progrés de l’alumnat dia a dia per a l’avaluació contínua.

Tenint en compte estos dos factors, l’alumnat rebrà una nota final d’avaluació contínua en cada activitat de llengua. Per a obtindre la qualificació final d’APTE i promocionar al següent curs, cal superar totes les activitats de llengua amb un percentatge mínim de 50% i haver obtingut un percentatge global mínim de 60%.

Al final de l’avaluació contínua es poden donar diversos casos:

• Alumnat que hagen obtingut l’APTE per avaluació contínua: quedaran exempts de presentar-se a l’examen final i hauran superat el curs.
  • Alumnat que supere algunes activitats de llengua, però altres no:
    • Les notes de les activitats de llengua superades amb una nota igual o superior al 60% se’ls guardaran (no caldrà que es tornen a examinar d’elles en les convocatòries ordinària i extraordinària).
    • Els activitats de llengua per davall d’un 50% hauran de ser superades en l’examen final.
    • Les activitats de llengua entre un 50% i un 60% (sempre que no s’haja aconseguit la mitjana global mínima de 60%) podran ser recuperades en l’examen final. L’alumne/a haurà de triar a quins presentar-se sota la seua responsabilitat per a tractar de pujar la mitjana global a un mínim de 60%.
  • Alumnat que haja perdut la seua escolaritat al llarg del curs degut a les faltes d’assistència: hauran perdut el seu dret a l’avaluació contínua i hauran de presentar-se a l’examen final de manera completa.
Segona fase: examen final al maig (convocatòria ordinària)

Aquell alumnat que no haja obtingut l’APTE per avaluació contínua (veure apartat anterior) haurà de presentar-se a l’examen final elaborat pel departament didàctic corresponent. L’examen contindrà cadascuna de les activitats de llengua: comprensió oral, comprensió escrita, producció oral, producció escrita i mediació.

En cas de no obtindre l’APTE:

• Es guardaran les notes de les activitats de llengua que queden per damunt del 60% (no caldrà tornar a examinar-se d’elles).
  • Les activitats de llengua que queden per davall del 50% mínim hauran de recuperar-se en la convocatòria extraordinària.
  • Les activitats de llengua que queden entre un 50% i un 60% (sempre que no s’aconseguisca el mínim global del 60%) podran ser recuperades en la convocatòria extraordinària. En este cas, serà l’alumne/a qui trie, sota la seua responsabilitat, a quines activitats de llengua presentar-se per a aconseguir la mitjana del 60%.
Tercera fase: examen final al juny/juliol (convocatòria extraordinària)

Aquell alumnat al qual li quede per superar alguna o la totalitat d’activitats de llengua haurà de presentar-se a l’examen final de la convocatòria extraordinària. Este examen és elaborat pel departament didàctic corresponent i contindrà cadascuna de les activitats de llengua: comprensió oral, comprensió escrita, producció oral, producció escrita i mediació.

Resumixen avaluació en cursos no conduents a certificació
Cursos no conduents a certificació
Cursos1A2, 1B1, 1B2, 1C1, 1C2
Avaluació contínuaMínim de 2 recollides de notes anuals en cada activitat de llengua
Avaluació final (convocatòria ordinària)Prova final al maig
Avaluació final (convocatòria extraordinària)Prova final al juny/juliol
Nota per a l’APTE50% mínim per destresa
60% global de mitjana entre les 5 destreses
Si obtinc APTEPromoció al curs següent
Amb un percentatge inferior a 60% mitjana global en la convocatòria extraordinàriaRepetició de curs

Pot trobar-se més informació relativa a l’avaluació en l’EOI ací.