Avaluació en els cursos de 2B1, 2B2, 2C1 i 2C2

Avaluació contínua

En els cursos conduents a certificació (2B1, 2B2, 2C1 i 2C2) es realitza una avaluació contínua al llarg del curs acadèmic, que té un caràcter formatiu. Els seus objectius són:

• Millorar el procés d’ensenyament-aprenentatge, informant l’alumnat del seu progrés.
  • Prendre les decisions oportunes en relació amb la promoció de l’alumnat.

Les notes d’avaluació contínua que obtinga l’alumnat a final de curs són fruit de dos variables:

• Recollides de notes: al llarg del curs s’han d’arreplegar un mínim de 2 notes anuals en cada activitat de llengua (comprensió oral, comprensió escrita, producció oral, producció escrita i mediació).
  • Observació: el professorat tindrà en compte l’observació a l’aula del progrés de l’alumnat dia a dia per a l’avaluació contínua.

Tenint en compte estos dos factors, l’alumnat rebrà una nota final d’avaluació contínua en cada activitat de llengua. Per a obtindre la qualificació final d’APTE i promocionar al següent curs, cal superar totes les activitats de llengua amb un percentatge mínim de 50% i haver obtingut un percentatge global mínim de 60%.

La superació del curs amb una qualificació final d’APTE no suposarà en cap cas l’obtenció del certificat de nivell B1, B2, C1 o C2. Per a obtindre este certificat, l’alumnat haurà de presentar-se a les proves unificades de certificació (PUC).

Proves unificades de certificació (PUC)

L’alumnat dels cursos conduents a certificació tenen l’opció de presentar-se a les PUC sempre que s’hagen inscrit prèviament, la qual cosa és responsabilitat de cada alumne/a.

Les PUC són unes proves al marge del curs curricular de l’alumnat oficial. En estes proves poden participar tant alumnat oficial com alumnat lliure. La superació de les mateixes sí que suposa l’expedició del certificat oficial de nivell.

Per a obtindre el certificat, hauran de superar les proves amb una nota global del 65% i un mínim del 50% en cadascuna de les activitats de llengua. Hi ha dos convocatòries: ordinària al juny i extraordinària al setembre.

Només se certifica (titula) amb una nota global de 65%, però amb un percentatge de puntuació mínim de 50% en totes les activitats de llengua i una mitjana global del 60% es pot promocionar al següent nivell sense certificar (titular). Així mateix, l’alumnat que haja superat tres parts de la prova de certificació podrà matricular-se en l’últim curs del mateix nivell que no va superar en la prova de certificació. Per exemple, si estàs certificant B2 anglés, podries matricular-te en 2B2 anglés. Si estàs certificant C1 valencià, podries matricular-te en C1 valencià, ja que en valencià este nivell només és un curs acadèmic.

Cursos conduents a certificació: avaluació curse curricularCursos conduents a certificació: avaluació en PUC
Cursos2B1, 2B2, 2C1, 2C22B1, 2B2, 2C1, 2C2
Avaluació contínuaMínim de 2 recollides de notes anuals en cada activitat de llengua
Convocatòria ordinàriaNo tenenAl juny
Convocatòria extraordinàriaNo tenenAl setembre
Nota per a l’APTE50% mínim
60% global de mitjana
50% mínim
65% global de mitjana
Si obtinc APTEPromoció al curs següentCertificat (títol) i promoció
Amb un mínim de 50% en totes les partixs i un 60% nota global Promoció al curs següent amb qualificació d’APTENo s’obté el certificat però es pot promocionar al curs següent

Pot trobar-se més informació relativa a l’avaluació en l’EOI ací.