Com estudiar a l'EOI?

Tot el que has de saber sobre la matrícula i els cursos

Períodes d'inscripció i matrícula
Hi ha dos períodes d'inscripció i matrícula, un al juny/juliol, i un altre al setembre.
Les dates exactes es publicaran amb suficient antelació en aquesta pàgina web.

Durant aquests dos períodes, la inscripció es realitzarà en línia a través de l'assistent telemàtic de la Conselleria d'Educació.
Podràs sol·licitar fins a tres idiomes en una o diverses EOIs de la Comunitat Valenciana.

Matrícula presencial
Quan l'assistent telemàtic t'adjudique plaça en un grup, podràs formalitzar la teua matrícula. Has de pagar les taxes corresponents, i entregar la documentació requerida en la secretaria de l'EOI.

Obtindràs tota la informació en aquesta pàgina web de la Conselleria d’Educació: https://eoi.gva.es/va/admissio-i-matricula

Nivell adequat
Si vols matricular-te en un curs que no siga l'inicial (1erA2) pots acreditar el teu nivell mitjançant dues formes:

1. Aportant un certificat. Aquí pots consultar els certificats.
  2. Realitzant una prova de nivell, la data del qual es publicarà en la web, però que sol ser al setembre, per a la qual és necessari fer una preinscripció i pagar una taxa.

Edat d'accés
Pots accedir a una EOI a partir de 14 anys complits l'any natural en el qual comences a estudiar un idioma en l'EOI.

Però, atenció!, ha de ser diferent de la primera llengua estrangera que es cursa en l'ESO, que sol ser anglés o francés.

Si estudies anglés o francés com a primera llengua en l'ESO, pots accedir a partir de 16 anys a l'EOI.

Si estudies valencià en l'ESO, també accediràs a partir de 16 anys.

Oferta variada d'idiomes
A l'EOI Elx pots estudiar els següents idiomes:  alemany, àrab, francés, anglés, italià, japonés i valencià.

L'any escolar 2022/2023 s'han oferit els següents nivells, però l'oferta pot patir variacions en funció de la demanda. Cal consultar els nivells en el moment de la matrícula.

Promoció i certificació
La promoció consisteix a passar de curs. És possible promocionar, si aproves el curs escolar.

Has de tenir en compte que es pot promocionar de curs sense la realització de la Prova de Certificació.

Però si vols obtindre un títol oficial de B1, B2, C1 i C2, has de realitzar la Prova de Certificació.

Més informació sobre promoció i certificació.

Actualització de coneixements
Pots inscriure't en un curs ja superat o acreditat per a actualitzar els teus coneixements. Aquesta opció és útil si fa temps que vas deixar d'estudiar un idioma i vols reprendre'l.

Cursos intensius
En anglés s'ofereixen cursos intensius (A2, B1, B2).  Aquests cursos se celebren d'octubre a gener i de febrer a maig i tenen una duració de 120 hores impartides en un total de huit hores setmanals distribuïdes en quatre sessions de dues hores cadascuna.

Duració del curs escolar
Normalment, el curs escolar comença a la fi de setembre o  a principis d'octubre, i finalitza a la fi de maig.

Dies de classe
Cada curs escolar té una duració de 120 hores lectives, repartides durant aproximadament dues hores en dos dies setmanals: dilluns i dimecres, o dimarts i dijous.

A vegades cal assistir també algun divendres a classe, depenent dels festius de l'any.

En tots els casos, cal informar-se prèviament, ja que pot haver-hi variacions, depenent del curs que es realitze.

Franges horàries
A l'EOI Elx oferim horari de demà i de vesprada.

Al matí pot haver-hi grups de 9 a 11 h, o d'11 a 13 h.

A la vesprada pot haver-hi grups de 15 a 17 h, de 16 a 18 h, de 17 a 19 h, de 18 a 20 h i de 19 a 21 h.

Aquesta oferta varia segons l'idioma i el nivell que es curse.

Preus assequibles
La matrícula sol costar entre 90 i 130 euros. Hi ha bonificacions que cal consultar i activar  durant el procés d'inscripció i matrícula.

El preu variarà depenent de la quantitat i del nivell de l'idioma que es curse.

HORARI GENERAL:

Dilluns a dijous: 08:00h-21:00h