Projectes i programes europeus

Erasmus+

Comencem nou projecte Erasmus!
A la nostra escola considerem que aprendre una llengua implica conéixer aspectes culturals diferents, obrir-se a diferents maneres de veure el món i respectar altres cultures.

Sent així, el nostre projecte sorgeix de la il·lusió del professorat de crear un projecte en el qual treballar perquè l'aprenentatge dels idiomes que ensenyem a l'escola siga més motivador, significatiu i experiencial per als nostres alumnes.

Tenim un triple objectiu:

- Millorar el nostre coneixement en l'aprenentatge basat en projectes, una metodologia que involucra a l'alumnat en un procés d'aprenentatge actiu i motivador.
- Millorar la nostra competència digital, d'acord amb el pla de digitalització que s'està duent a terme en tots els centres educatius per a l'actualització de continguts digitals.
- Donar més presència a les nostres aules als elements culturals dels països en els quals aquests idiomes es parlen.

Aquest primer projecte es materialitzarà en cursos de formació per al professorat relacionats amb aquests tres objectius, però estem gestant un futur segon projecte, relacionat amb el primer, en el qual tractarem de facilitar mobilitats per al nostre alumnat: és a dir, facilitar viatges als nostres alumnes als països les llengües dels quals aprenem a la nostra escola! Finalment, proposarem la redacció, amb el nostre alumnat, de guies turístiques en diferents idiomes que incorporen elements del patrimoni local de la nostra ciutat, Elx.

Al llarg d'aquests projectes, els docents posarem en pràctica els nostres aprenentatges a les aules, realitzant activitats relacionades amb aquests aspectes (disseny de projectes, digitalització i elements culturals) a través de diferents mitjans dins i fora de l'aula, per la qual cosa serà tangible i visible de manera immediata. La nostra escola s'obri a la ciutat i al món!

eTwinning

Des de l'any 2018, l'Escola Oficial d'Idiomes d'Elx participa activament en projectes eTwinning entre centres europeus. El primer projecte, titulat "Es weihnachtet bald", va tindre lloc l'any 2018 i va ser coordinat per la professora d'alemany Silvia Blasco. Alumnes dels grups d'A1 d'alemany dels professors Ryszard Stanislaw i Silvia Blasco van tindre l'oportunitat d'intercanviar postals nadalenques amb alumnat de dos centres de secundària a Grècia i un altre a Dinamarca. L'experiència no va poder ser més motivadora, ja que l'alumnat, que només portava uns mesos aprenent alemany, va poder comunicar-se en alemany i compartir de manera breu informació sobre tradicions nadalenques típiques d'aquests països.

Mesos després, l'any 2019, la mateixa professora, Silvia Blasco, va organitzar i va dirigir amb la col·laboració de la professora d'espanyol Ulrike Kahl dos projectes paral·lels anomenats Avant!-Los geht's! en el grup d'A1 i Nur zu! Atreveix-te! en el grup de B1.1. En tots dos projectes va participar alumnat de l'institut de secundària Freiherr-vom-Stein-Berufskolleg en Minden, Alemanya. L'objectiu principal era la pràctica de la llengua, en aquest cas l'espanyol i l'alemany, ja que eren projectes bilingües. Per a això, es van dur a terme activitats comunicatives on els alumnes practicaven tot l'après en classe. A partir d'aquestes activitats, es creaven noves activitats que eren compartides en l'espai eTwinning i que els alumnes alemanys havien de realitzar. A més de millorar el seu nivell d'idioma, l'alumnat participant va poder aprendre nous aspectes culturals i, sobretot, es va divertir aprenent. Cal destacar de nou que l'alumnat participant en el projecte Avant!-Los geht's! era del nivell A1, i després de pocs mesos d'estudiar alemany, va aconseguir comunicar-se sobre temes quotidians amb participants natius.

Al juliol de 2019, el projecte Avant!-Los geht's! va rebre el Segell de Qualitat eTwinning i al març de 2021 hem obtingut el segell d'eTwinning School per al curs 2021-22.

HORARI GENERAL:

Dilluns a dijous: 08:00h-21:00h