Què és ESCOLES AMIGUES?

Col·laboració, companyonia, il·lusió, inspiració, professionalitat, unió, aprenentatge, cooperació, ensenyament, generositat, suport, motivació, connexió, intercanvi, sinergies serendipia i molt més.

Escoles Amigues és un projecte d’innovació ideat per una de les professores de l’EOI de Pamplona, Laura Escribano Asín, amb la col·laboració indispensable de Carol Sáez d’Arbeniz, també professora de la mateixa EOI.

El projecte ix a la llum el 3 de novembre de 2019 com una col·laboració entre docents d’escoles oficials d’idiomes de tota Espanya. L’objectiu del projecte era la col·laboració entre el professorat d’escoles d’idiomes amb la finalitat de crear una cultura de cooperació entre escoles que repercutisca també en l’alumnat a través de projectes d’aprenentatge inter-escoles. Per a això, docents del mateix idioma i nivell es posen en contacte per a dissenyar i implementar una activitat compartida de la qual l’alumnat es puga beneficiar participant i interactuant amb alumnat d’altres EEOOII.

La primera edició va tindre un èxit extraordinari: 100 docents de 15 de les 17 Comunitats Autònomes es van unir al projecte i es van materialitzar 30 col·laboracions.

Durant la primera edició, al març de 2020 durant el confinament domiciliari naix el canal de YouTube Projectant Escoles Amigues, i es projecten emissions breus (30-45 minuts) diverses vegades a la setmana, que funcionen com una xarxa de formació col·laborativa i sense ànim de lucre en el qual participen companyes que exposen a través de xarrades en directe sobre com usar eines en línia i com aplicar-les a l’aula virtual. El canal de Projectant Escoles Amigues té 1250 subscriptors, fins al moment d’aquesta publicació, i està co-gestionat per Laura Escribano i Carol Sáez d’Albéniz. En 2021 s’ha continuat realitzant xarrades en divendres alterns. La projecció d’Escoles Amigues ha sigut tal que des de la Subdirecció General d’Ordenació Acadèmica del Ministeri d’Educació, es van posar en contacte amb el Departament d’Educació de Navarra per a interessar-se per aquest projecte innovador, motivador i col·laboratiu entre escoles. Podeu subscriure-us al canal de YouTube de Projectant Escoles Amigues.

L’EOI Elda també és una Escola Amiga. En la primera edició del projecte, l’alumnat de 1C1 de la secció de Villena va participar amb un treball col·laboratiu de mediació i storytelling amb l’EOI la Corunya anomenat Tell M’a StoryAcí es pot veure el resultat d’aquest projecte fet amb molt d’esforç i dedicació durant el confinament. En la segona edició, l’alumnat de 2C1 de l’EOI Elda va participar amb un projecte de podcast amb l’EOI Santiago de Compostel·la, concretament amb la secció de Noia. Ací podeu veure les aportacions de l’alumnat de les dues escoles per a aquest segon projecte anomenat Student’s Hour. Per a la tercera edició s’havia previst que l’alumnat de C1 intensiu d’anglés participara juntament amb la nostra escola amiga, l’EOI Pamplona, però va haver-hi contratemps inesperats i el projecte no es va poder posar en pràctica encara que segur que ho farem en un futur.

Tots els projectes de les diferents escoles i de tots els idiomes impartits a les escoles oficials d’idiomes estan recollits en diversos padlets depenent de l’idioma. Ací es poden veure el padlets de la primera edició:

PROJECTES 2019-2020 (TOTS ELS IDIOMES)

I ací els de la segona edició:

PROJECTES 2020-2021 (TOTS ELS IDIOMES)

Els projectes de la tercera edició els pots veure ací:

PROJECTES 2021-2022 (TOS ELS IDIOMES)

A més es pot trobar tota la informació referent a aquest projecte en su pàgina web #EscuelasAmigas. No deixeu de visitar-la. La quarta edició ja ha començat i el nostre alumnat d’anglés (1A2 i 2B1) també participa en aquesta nova edició que segur ens delectarà amb idees innovadores i sobretot motivadores.

Jo soc d’Escoles Amigues

Vols formar part d’aquesta comunitat?

Tu eres #EscolesAmigues