2018 -19 Consorci Mediatecas

L’Escola Oficial d’Idiomes d’Elda va participar com a soci en un consorci ERASMUS+ coordinat per la Conselleria d’Educació per a la formació del professorat amb el propòsit de posar en funcionament una mediateca per al centre. Les altres EOI participants són: Alacant, València, Castelló, Gandia, Torrevieja i Benidorm.

Dins d’aquest programa i durant el curs acadèmic 2018-19 quatre professors/res de diferents departaments van realitzar dos cursos i dos job shadowings (observació en l’àmbit laboral) amb la finalitat d’adquirir els coneixements necessaris per a poder crear la futura mediateca de l’EOI d’Elda, que estarà situada en l’espai de l’antic habitatge del conserge.

PROJECTE: MEDIATECA

Basat en el model d’aprenentatge al llarg de la vida, per aixòno és necessari que els usuaris siguen alumnes oficials. D’aquesta manera, els usuaris poden socialitzar amb la resta  de la comunitat educativa a través de grups de conversa, aprendre de manera autònoma…

La mediateca en l’EOI d’Elda disposarà de 3 espais diferenciats:

1. Centre d’autoaprenentatge
  2. Espai de socialització (recursos, grups de conversa, espai de cinema…)
  3. Biblioteca

Existiran 2 tipus d’usuaris:

No oficial (no és alumne de l’EOI)

Oficial (alumne matriculat en l’EOI)

En la mediateca es podrà tindre accés a:

Repositoris d’internet.

Fitxes d’autoaprenentatge plastificades en diferents colors per a diferenciar els nivells (gramàtica, vocabulari, fonètica…)

Fitxes d’aprendre a aprendre.

Revistes en diferents llengües.

Manuals i diccionaris (no es presten).

Lectures, pel·lícules i música (sistema de préstec).

Models de proves.

Grups de conversa sobre temes concrets.

Dins d’aquest consorci, s’han realitzat les següents accions:

• El 9 de juliol de 2018 l’Escola Oficial d’Idiomes va recollir, conjuntament amb la resta de socis del consorci, de mans del Director de Política Lingüística i Gestiós del Plurilingüisme, Rubén Trenzano, un reconeixement per la participació en el Consorci a través del qual es posarà en marxa  la futura mediateca del centre.
  • 21-09-2018: Primera reunió del  Consorci de Mediatecas. Representants de les 7 Escoles sòcies del consorci es  van reunir amb la Cap de Servei de SIPE en l’EOI Gandia per a fixar les línies d’actuació del consorci i visitar el CAL de l’Escola de Gandia
  •  09-11-18: Visita del coordinador de mediateca de l’EOI Elda a les instal·lacions CAL de la Universitat de Valéncia.
  • 30-11-18: Visita del coordinador de mediateca de l’EOI Elda a les instal·lacions CAL de la Universitat Jaume I Castelló.
  • 1 i 2 – 12 – 2018: La professora del departament d’alemany, Tamara Veselic, va assistir a la formació: ” Programming for the 21st century classroom” organitzat per European Schoolnet a Brussel·les.
  • 21-12-18: Sessió informativa al claustre sobre el desenvolupament del projecte i difussió dels aprenentatges adquirits per part de Sergio Navarro (Coordinador de Mediateca de l’EOI Elda) i Tamara Veselic, assistent a la primera formació.
  • 18-03 a 22-03-19: Els professors d’anglés Ángel Moya i M Luisa Payá realitzen dos períodes d’observació en els centres CAL de les Universitats de Newcastle i Sussex, respectivament.
  • 13-04-19: Els professors Ángel Moya i M Luisa Payá informen el claustre sobre els períodes d’observació en els centres CAL.
  • 16 i 17 -05-19: La professora de francés Natalia Hernández Ferrer realitza el curs de “Aprendre à aprendre” en la institució ANAE de París.