PRINCIPIS GENERALS

EL Col·legi Públic “EL MOLÍ” és la comunitat constituïda pel professorat, alumnat, pares-mares i personal no docent. Des del curs 2.004-2.005 és un centre d'integració preferent d'alumnes amb discapacitat motòrica. Així mateix, el Centre es compromet a afavorir la integració de tots/es els/les alumnes/as respectant la cultura de cadascú d'ells, en el marc de la Constitució Espanyola i de la Declaració dels Drets Humans, establint una integració en que no puga manifestar-se cap tipus de rebuig per qüestió d'identitat sexual, gènere, cultura, etc. Així mateix hem de seguir les directrius del Decret 104/2018 de 27 de juliol del Consell pel qual, es desenvolupen els principis d’equitat i inclusió en el sistema educatiu valencià.

ACONFESSIONALITAT

Com a centre públic, desenvolupa les seues activitats sota el que és disposat a la Constitució, art. 27/3, garantint el respecte cap a les opcions religioses i morals.

LÍNIA METODOLÒGICA

Les activitats s'adaptaran a les possibilitats i interessos de l'alumnat, i afavoriran l'autoestima de l'alumne/a. Metodologia manipulativa fent bon ús de les noves tecnologies

PLURALISME I VALORS DEMOCRÀTICS

Rebutgem qualsevol adoctrinament ideològic, acceptant un compromís amb els valors democràtics i de respecte als drets dels xiquets/es.

APROPAMENT AL MEDI NATURAL I SOCIAL

El Col·legi Públic “EL MOLÍ” fomentarà actituds de respecte cap al medi natural, afavorint igualment el coneixement i la participació de l'alumnat en festes i activitats culturals.

COMPROMÍS AMB EL PROCÉS DE NORMALITZACIÓ LINGÜÍSTICA

El Centre afavorirà l'ús del valencià com a llengua vehicular i escolar, comprometent-se amb el procés de normalitzar aquesta llengua.

El Centre té aprovat des de el curs escolar 2019/2020 un PEPLI (Programa d’educació plurilingüe intercultural) que ajorna fins primària l’ús del castellà i que introdueix l’anglés com a llengua vehicular en un àrea no lingüística.

Des de el curs 2021/2022 és la música l’àrea no lingüística que es dona en anglés a tota primària.

AUTONOMIA I INNOVACIÓ

El Centre estarà obert a les noves tecnologies i tendències pedagògiques per a incorporar-les al seu funcionament, potenciant estructures organitzatives internes que puguen afavorir la innovació i la formació permanent del professorat.

TRACTAMENT DE LES DESIGUALTATS

Es considera la diversitat un bé per a tots i, per tant, tots els/les alumnes/as, hauran de trobar al Centre resposta per avançar en la seua realització personal.

La solidaritat i la convivència amb aquells que siguen diferents, serà un dels eixos fonamentals.

COMUNITAT ESCOLAR

Les/els alumnes/as, pares, mares, personal no docent i el professorat, han de procurar mantindre un clima d'enteniment i confiança col·laborant amb l'objectiu comú: la formació de l'alumnat.

El present reglament s’extrau del Decret 253/2019 de 29 de novembre del Consell, de regulació i funcionament dels centres públics que imparteixen ensenyaments d’educació infantil i primària.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies