Som un Centre Rural Agrupat amb dos aularis als pobles d’Alcalalí i Llíber, a la comarca de la Marina Alta.

SOM UNA ESCOLA OBERTA: Que aprofita les potencialitats del context, on participen i
s’impliquen les famílies, ajuntaments, veïnat, experts, mestres, associacions...

SOM UNA ESCOLA INCLUSIVA: Que dona una resposta educativa orientada al
desenvolupament integral de l’alumnat i elimina totes les formes d’exclusió, desigualtat i vulnerabilitat, en un entorn segur, saludable, sostenible i democràtic on totes les persones són valorades per igual.

SOM UNA ECOESCOLA: Que sensibilitza, forma i educa sobre la importància del
desenvolupament sostenible i l'ecologisme actiu a través de la millora de la gestió
ambiental de l'escola i del poble, en un procés continu de conscienciació ecològica.

SOM UNA ESCOLA FEMINISTA: Que democratitza els claustres i les aules, promovent les actituds i el llenguatge no sexista i propiciant el canvi de mirada en la redistribució d'espais i rols tradicionals des de l'experiència dialògica entre iguals.

SOM UNA ESCOLA PLURILINGÜE: Que garantix l'ús social i institucional del valencià, i que té a més el castellà i l'anglés com a llengües curriculars generadores d'oportunitats d'intercanvi cultural.

SOM CENTRE PILOT DE LA “XARXA PLANEA: ART I ESCOLA” (2020-2025): Formem part d’una xarxa de centres educatius, agents i institucions culturals compromesos amb les pràctiques artístiques a l’escola pública de manera transversal. Creiem que l’art contribueix a la generació de nous imaginaris i narratives, de pensament crític i de noves sensibilitats. Construïm un espai democràtic, motivador amb potencial transformador que aposta per les metodologies artístiques, la interdisciplinarietat i la innovació social.

El CRA Terra de Riuraus implementa metodologies actives que incideixen en el
desenvolupament del pensament crític, l'autonomia, les habilitats socials i els valors, la participació de l'alumnat i la socialització positiva a través del treball de les emocions.

El nostre projecte educatiu pren com a eix vertebrador l’art i la creativitat,

“no per a què tots i totes siguen artistes, sinó perquè ningú no siga esclau” (Gianni Rodari).

CRA TERRA DE RIURAUS
Fem escola, fem poble!