Des de fa uns anys i amb l’objectiu de potenciar la lectura en el nostre centre educatiu, tenim unes maletes que viatgen de poble en poble recorrent el nostre CRA.
En eixes maletes es troben lectures de tots els nivells i en els diferents idiomes perquè els seus exemplars puguen ser llambregats, grapejats i llegits per aquelles persones interessades (obertes a la comunitat educativa). Les maletes van acompanyades d’uns quaderns on l’alumnat (de manera autònoma o amb ajuda dels seus familiars) escriu ressenyes de les lectures realitzades i opinions que han forjat en llegir-les, també inclouen dibuixos o representacions gràfiques. Quan eixes maletes arriben a una altra població, en els quaderns hi ha informació “valuosa” per als xiquets i xiquetes.
El paper del mestre/a és el de motivador i impulsor d’esta tasca.
Per a este curs 2024-2025 introduirem una novetat. Aprofitarem este recurs per a posar en marxa una activitat de “cartege” entre l’alumnat dels nostres aularis. L’objectius és crear i consolidar les relacions socials entre l’alumnat i millorar els llaços d’amistat que es creuen potenciant alguns que ja estan establits.