EL CRA “PALANCIA-MIJARES” COMENÇA LA SEUA AVENTURA! – RUTES C.A.L.

El mes de setembre passat l’equip de nivell de 5é i 6é d’Educació Primària del CRA “Palancia-Mijares” va treballar conjuntament en la redacció i elaboració d’un projecte comú, per a poder participar en un programa que oferia el Ministeri d’Educació i Formació Professional sota el nom Rutes CALÇ – Rutes científiques, artístiques i literàries.
Es va realitzar un projecte amb la justificació teòrica, els objectius i continguts referents a l’adquisició de competències bàsiques per part l’alumnat d’estes edats i, entrellaçant les diferents àrees del coneixement, amb activitats prèvies i/o de motivació, activitats durant la realització i posteriors a l’execució de l’activitat i, amb una avaluació adequada per al que recomanava este programa.
El programa del Ministeri pretén a més de donar continuïtat als coneixements rebuts per l’alumnat a l’aula, millorar i presentar de forma més atractiva la formació rebuda per l’alumnat en els seus centres educatius, a través d’entorns més experimentals i visuals. Això afavorirà no sols a la seua formació artística, literària, científica, cultural, històrica, mediambiental sinó també al seu desenvolupament integral.
Després del treball que es va realitzar de manera cooperativa i amb el treball de grup dels i les docents d’este equip de nivell, es va presentar el projecte i, després de la baremació de sol·licituds per part del Ministeri, el CRA “Palància – Millars” és beneficiari d’esta beca.
Este centre, el CRA “Palància – Millars” és un dels 28 centres beneficiaris de tota Espanya a participar, per això podem sentir-nos orgullosos/as i, per això diem que estem d’enhorabona.
Durant una setmana, des del 28 d’abril fins al 2 de maig, 24 alumnes i alumnes de 6é curs dels aularis de Caudiel, Jérica, Montán i Montanejos, pertanyents al Col·legi Rural Agrupat “Palància – Millars”, acompanyats per dos mestres aprendran gaudint mitjançant un programa ple d’activitat. Compartiran l’activitat en ruta i el procés d’ensenyament-aprenentatge amb alumnat d’un altre centre del país, conformant un grup de 48 escolars amb diverses tasques comunes compartides.
El nostre alumnat participarà en una de les deu rutes proposades pel MEC: La ruta de Navarra i Aragó “Ruta ibera: un món entre l’Ebre i els Pirineus”. Viatjant i descobrint el territori se li donarà forma al projecte elaborat en el nostre col·legi amb la col·laboració de dos coordinadors del grup, en un entorn privilegiat que anima a enaltir els temes de ciència, art, literatura, història i sostenibilitat que marquen la tasca. A més d’estos objectius, l’alumnat consolidarà molts altres aprenentatges vivencials amb l’oportunitat experiencial que se’ls brinda gràcies a este programa.
Així doncs, dins de les activitats a desenvolupar es tractaran temàtiques variades amb interessos transversals al procés d’aprenentatge, i es promourà la convivència entre alumnat i professorat de diferents comunitats autònomes.
A més no hem d’oblidar que este alumnat realitzarà esta eixida complementària tenint en compte que són alumnes/as del medi rural amb moltes menys oportunitats que altres alumnes/as que viuen en altres àrees envoltades de molts més estímuls i d’altres conjuntures. És importantíssim poder comptar amb iniciatives com esta i, aprofitar-se de factors i circumstàncies que propicien situacions d’ensenyament-aprenentatge diverses i de qualitat per a l’alumnat de la zona rural.

Este és un camí de futur!