Aquest trimestre el nostre alumnat ha treballat un projecte anomenat “Els ecosistemes”, cadascú ha elegit un tipus d’ecosistema (terrestre o aquàtic) per al llarg dels dies anar desenvolupant el treball. Els ecosistemes escollits han estat: el desert, el bosc, la sabana, la selva, la taigà, l’oceà, el mar… calia fer un diorama. Sabries esbrinar-lo?
DONEM LA BENVINGUDA A LA PRIMAVERA
Esta setmana hem ixit de volta cap al riu, per comprovar i disfrutar del començament de la nova estació. Els majors ens han acompanyat en esta xicoteta ruteta, hem pogut recollir floretes de molts colors, anar darrere d’una papallona, hem trobat marietes…
En tornar, hem deixat algunes formiguetes i marietes al nostre hotel d’insectes, que tenim al pati. També ens hem refrescat amb un deliciós suc de taronja del taronger del pati del cole.
Hem passat un ratet genial!!
Tertulia literària dialògica “El llibre de la Selva”
Els alumnes de 1r i 2n de Primària, durant el 2n trimestre hem treballat la tertulia literària dialògica. És una proposta per a llegir, dialogar i crear sentit de grup. El criteri fonamental és treballar la literatura clàssica, en aquest cas el Llibre de la Selva i ens ha servit per a gaudir de la lectura. En aquesta obra hem treballat valors com; l’amistat, el companyerisme, el sentit de família, valorar la naturalesa…
També hem realitzat un diccionari : buscant les paraules que no coneixíem al diccionari i escriure el seu significat.
TALLER DE CONVIVÈNCIA – GÈNERE
Els dies 13 i 14 de març, complementant la celebració del dia de les dones, una associació de Xàtiva ha realitzat tallers en infantil i primària, per raonar en grup qüestions relacionades amb el maltracte entre persones, en general, i cap a les dones, en alguns casos.
Els menudets han pogut parlar dels oficis, alguns dels quals solen exercir un gènere més que altre, i dels estereotips associats a determinats comportaments.
També ens han explicat el treball de protecció a les persones víctimes de maltractaments i cóm se’ls pot ajudar.
Hem vist un vídeo curtet i un conte i hem parlat de la competència absurda i la burla, de com ens sentim, i dels gestos i paraules que ens fan sentir bé o malament.
Després hem fet un joc cooperatiu , per experimentar el plaer de fer coses junts. En equip tot és més divertit.
Els xiquets i les xiquetes, en plena etapa de construcció de la pròpia identitat poden raonar perfectament aquestes qüestions, des del seu nivell, òbviament, perquè la prevenció és la clau de la convivència i de l’autonomia moral de les persones. Vivim en un món complexe. Eduquem els valors democràtics, com més aviat millor.
PROJECTE INTERDISCIPLINAR :ELS ECOSISTEMES I ELS ÈSSERS VIUS.
Els alumnes de 1n i 2n de Primària volem una natura neta i no contaminada. Amb aquest pretext hem fet els nostres propis ecosistemes.Els éssers vius d’un ecosistema són la fauna i la vegetació o flora.
A l’escola les xiquetes i xiquets han realitzat una maqueta, han vist que el cicle d’aquest mini-ecosistema és similar al del nostre planeta. Han posat en una caixa de cartró reciclat materials que ens dona la naturalesa com pedres, fulles, grava, palla, suro… i després han fet amb plastilina algun animal. Hem realitzat ecosistemes que representen la selva, la sabana, les praderes, rius i llacs, el mar, l’oceà,…Tenim plantes i un ecosistema que reflecteix quan vivien els dinosaures.
UNA VISITA AL GESMILER
Dilluns passat ens convidaren a visitar el bancal de Joana i Pau, a Cotes, un bancal molt especial: “EL GESMILER”, és un lloc molt acollidor amb molts racons interessants i amb uns amfitrions superagradables, Joan i Marta.
Estava ple d’ espais molt ben ideats , molts animals que els xiquets van poder vore i alimentar, un hivernacle amb moltes llavors molt ben acondicionat.
La veritat és que disfrutàrem tots, xicotets i grans. Gràcies per rebre’ns i ensenyar-nos el vostre bancal!! Ens ha encantat!!
Marta contant-nos un conte amb material fets per ells mateixos.
Alguns dels espais del Gesmiler.
Amb les gallines, pollastres, ànecs, titots, cobaies,…
REALITZEM JOCS PER TREBALLAR LA PERCEPCIÓ I ORIENTACIÓ ESPACIAL
Quan treballem la percepció espacial, desenvolupem una consciència de la ubicació de les coses que ens envolten a l’espai. Per tal , d’entendre la ubicació dels objectes, hi ha que tindre assolits els conceptes de distància (prop, lluny), velocitat i col·locació (dalt-baix, davant-darrere, dins-fora…) . Aquesta capacitat ens ajuda a pensar en dos i tres dimensions. MATERIALS QUE FEM ÚS A CLASSE:
JOCS D’ORIENTACIÓ AMB FITXES DEL PARXIS , REGLETES CUISENAIRE, JOC D’ESCACS
PARXIS I OCA , GEOPLÀ , JOCS DE CALCAR AMB LA TAULA DE LLUM
ESCOLTAR I CONTAR CONTES, EQUIVALÈNCIA DE KILOS I LITRES
Experiència sensorial amb taronja i llima
La taronja i la llima ofereixen unes possibilitats sensorials immenses: sabors dolços i àcids, olors característics, textures diverses, ja que poden presentar-se senceres, a rodanxes, en forma de suc….el propi cos i l’ús de diferents utensilis, han permés fer trasvassaments, passar d’un estat sòlid a líquid, tallar, pelar… i sobretot passar-ho d’allò més bé!
ENGEGUEM EL PROJECTE DE TEATRE
Proposta intercicles: desenvolupar un projecte tots i totes junts. Treballar en equip per representar una obra i convidar als qui estimem. Explorar totes les facetes creatives de l’alumnat. Reforçar la identitat de tots i totes, per adquirir confiança en les pròpies possibilitats i en les dels nostres companys. Treballar les habilitats comunicatives al servei d’un projecte compartit. Fiançar els aspectes curriculars relacionats amb els llenguatges dels infants i els valors democràtics i inclusius.
Per conèixer l’obra i la banda sonora ens reunim en assemblea: Expliquem la proposta, les tasques a fer i la finalitat. Escenifiquem el contingut emprant l’estratègia narrativa de les capses de contes: elements indeterminats que ens ajuden a situar-nos i a visualitzar el desenvolupament de l’adaptació teatral. Centrem expectatives personals dels personatges que voldriem representar, segons els nostres gustos i aptituds, a partir del coneixement previ. Decidim provissionalment els rols de tots i totes, compatant amb la flexibilitat necessària per trobar-nos a gust i gaudir del que fem.
Engeguem!