EL JOC DE LES ” XAPES”

Els alumnes hem gaudit de la presència de Manolo, pare de Cayetano, que ens ha fet una xarrada sobre les “xapes, història de les xapes i com jugaven quan eren menuts en les xapes” . Ens ha contat que eren altres èpoques on els xiquets i xiquetes sense gastar diners, creaven i inventaven distintes formes de jugar per no avorrir-se. Les xapes foren una opció fantàstica!

Tipus de jocs de xapes:

  • Precisió i punteria: paret o ratlla, petanca, diana,…
  • Habilitats: llançar i recollir.
  • Eliminar altres: cerclet.
  • Esports: tenis, ciclisme, futbol,…

Tipus de jocs de xapes MÉS POPULARS

  • Futbol – xapa
  • Ciclisme- xapa

HORT ESCOLAR

Comencem a posar mesures ecològiques a l’hort; Clara, mare de Saül, ens ha ajudat a posar en marxa l’hort amb els plantons, la llavor i el reg a goteig. Clara és tota una experta amb l’hort ecològic. Per tal de començar a plantar la llavor dels l’alls, ens ha donat un troç de fusta, que seria la mesura per fer els forats a terra( entre fusta i fusta fer forat per posar la llavor) dels alls secs, els alls tendres, els pèsols. Per a plantar els encisams la tècnica ha sigut plantar-ho de manera creuada i per a les maduixes ho hem mesurat per pams. Els següent pas seria regar-ho.

Els objectius que volem aconseguir en l’hort escolar són: Promoure l’educació ambiental. Aconseguir una millor relació amb l’entorn. Iniciar-se a les tasques agrícoles i les tècniques de cultiu. L´hort escolar afavoreix i contribueix a l’educació mediambiental, ja que afegeix una dimensió pràctica als aprenentatges. Reforça matèries instrumentals com les llengües i les matemàtiques, i d’altres com les ciències naturals.

CELEBREM EL MERCAT DE LA TARDOR

Aquest curs 2025-2026 hem posat en marxa per primera vegada “El Mercat de la Tardor” a l’aulari de Beneixida. Aquesta activitat pretén combinar la celebració estacional amb objectius pràctics d’aprenentatge, socialització, suport a l’economia i la cultura local. Per tant, hem treballat: coneixement de l’entorn natural observant els canvis de l’estació amb la caiguda de les fulles i els colors. L’exploració dels sentits amb els diferents fruits, olors i textures. Continguts acadèmics com; el càlcul (amb els preus i les compres) i l’expressió oral i escrita de dites i de receptes de cuina, i sobretot, l’educació per al consum responsable. A més, fomentar la col·laboració, l’autonomia, la socialització i el treball en equip entre alumnes, famílies i docents.

Per preparar aquesta festa, hem fet diferents tasques al voltant del tema de la Tardor:

1ª activitat: realitzar per escrit una dita i/o refrany de la Tardor.

2ª activitat: portar per escrit una recepta de cuina on els ingredients principals siguen productes d’aquesta temporada (carabassa, avellanes, caquis, taronges,…)

3ª activitat: creació artística; amb diferents mides, tipus i colors de fulles.

L’alumnat ho ha preparat amb molta il·lusió. Ha sigut un èxit, gràcies a la col·laboració de totes les famílies que han fet que aquesta activitat siga possible.

JA ESTÀ EN MARXA EL NOSTRE HORT ESCOLAR

Les famílies han organitzat un taller per fer unes jardineres per al nostre hort escolar a l’aulari de Beneixida. Primer, han planificat  el disseny en funció del palets que han adquirit, tot seguit, han preparat el material amb molta cura i després, per mantenir la fusta, han aplicat una capa de vernís per donar-li bellesa i durabilitat. Han quedat genials!

Per iniciar el cultiu en el nostre hort escolar els primers passos han sigut: En primer lloc; preparar l’espai de terra per a fer el cultiu, després; remenar la terra amb el tractor i airejar la terra i per últim; s’ha posat adob ecològic deixant-la a punt per plantar les hortalisses de temporada.

Aquest espai és molt significatiu per a l’alumnat, on treballarem de manera pràctica la cura de les plantes i el respecte pel medi ambient. També podran observar de prop el procés de creixement de les plantes, entendre d’on provenen els aliments i prendre consciència de la importància de cuidar la natura. Anirem seguint l’evolució del nostre hort i compartint els seus progressos! Amb aquest hort busquem fomentar valors com la responsabilitat, la paciència i el treball en equip.

MERCAT DE LA TARDOR 2025 A COTES

Aquest curs 2025-2026 hem celebrat, per segon any, “El Mercat de la Tardor” a l’aulari de Cotes.

Hem treballat: coneixement de l’entorn natural observant els canvis de l’estació amb la caiguda de les fulles i els colors. L’exploració dels sentits amb els diferents fruits, olors i textures. Continguts acadèmics com; el càlcul (amb els preus i les compres) i l’expressió oral i escrita de dites i de receptes de cuina, i sobretot, l’educació per al consum responsable. A més, fomentar la col·laboració, l’autonomia, la socialització i el treball en equip entre alumnes, famílies i docents.

L’alumnat ho ha preparat amb molta il·lusió. Ha sigut un èxit, gràcies a la col·laboració de totes les famílies que han fet que aquesta activitat siga possible.

DIFERENTS I COMPLEMENTARIS

Al dia a dia que compartim infants i adults hi ha nombroses oportunitats d’aprofundir en la identitat de les persones, allò que ens fa únics i irrepetibles. És fonamental que des dels primers anys els xiquets i les xiquetes conformen una percepció positiva envers ells mateixos i els seus iguals. Per eixe motiu ens proposem, tot el temps que passen a l’escola, que les qualitats de tots i totes estiguen presents en les converses compartides. Tota persona ha de ser conscient com és de valuosa per poder-li demanar que faça qualsevol tipus d’esforç. De la mateixa forma que no podem demanar als infants que respecten determinants límits a l’hora d’estar en qualsevol situació que ho requerix, si no hi ha moments de gaudi i de desenvolupar la pròpia iniciativa, tampoc podem demanar-los que respecten la identitat de l’altre si la seua identitat no es respectada i valorada.

El currículum d’Infantil especifica en l’àrea de creixement en harmonia la prioritat dels processos d’autonomia i identitat individual i social de les criatures per al seu desenvolupament integral.

Complir anys en aquest moment és una fita molt rellevant perquè uns mesos poden marcar la diferència entre parlar o no parlar encara, saber fer més coses sols o necessitar ajudes, saber gestionar les seues emocions, els seus interessos, els temps quotidians per aconseguir objectius personals, o dependre d’altres persones… El 80% del desenvolupament cerebral es produeix abans dels 3 anys, per tant, els aprenentatges que s’estan produint en aquests moments són absolutament determinants en la vida de les persones, i condicionen en gran mesura la forma d’afrontar els reptes cognitius i les relacions interpersonals.

El procés d’adquisició del llenguatge comença per la funció d’anomenar el món i comunicar-se per satisfer necessitats pròpies, i va ampliant-se a les funcions simbòliques al llarg de d’etapa. Les emocions i els atributs personals s’anomenen amb paraules que representen conceptes complexes, que no podem vore, perquè són idees. La representació de les idees són els pensaments: per a pensar i comprendre necessitem paraules, i per adquirir conceptes i paraules necessitem experiències que proporcionen un context on situar-les. Els adults identifiquem atributs com amabilitat, esforç, paciència, empatia, responsabilitat, generositat,valentia, simpatia, tendresa… però els infants els han d’aprendre.

Els aniversaris dels infants són oportunitats per reforçar qui som:

El context per situar-nos en les converses d’aniversaris ens el proporciona cada família, escollint qualitats que representen l’essència dels seus fillets: llegim junts el que ens conten les famílies en xicotetes documentacions personals, i compartim o ampliem eixes característiques amb les nostres experiències i percepcions. Què significa ser curiós-sa, sabut-da, carinyós-sa, valent-ta…? Posem exemples que ens ajuden a comprendre les paraules, i en triem unes poques per escriure-les i deixar-ne constància d’allò positiu que fa especial a cada criatura.

Aquesta imatge té l'atribut alt buit; el seu nom és aniversaris3.jpg

La forma en ‘cómo’ aprendemos, influye en la visión del mundo y en la relación con el entorno

-David Bueno-

👻 HALLOWEEN CELEBRATION! 🎃

Thank you very much for your collaboration and effort at home making the pumpkins, and congratulations on the wonderful accessories the children brought! 🎃🕸️
Even with my recent incorporation to the school, from the English area we have been working on Halloween vocabularywith the students, based on English traditions.
Throughout the week, we have carried out different activities to learn and enjoy this special Halloween celebration.
Wishing you all a happy weekend and a happy Halloween! 👻🧡

____

Moltes gràcies per la vostra col·laboració i esforç a casa fent les carabasses, i enhorabona pels fantàstics complements que ha portat l’alumnat! 🎃🕸️
Encara amb la meua recent incorporació al centre, des de l’àrea d’anglés s’ha treballat el vocabulari de Halloween amb l’alumnat, basant-nos en les tradicions angleses.
Durant la setmana hem realitzat diferents activitats per a aprendre i disfrutar d’aquesta celebració de Halloween.
Feliç cap de setmana i feliç Halloween! 👻🧡

____

Muchas gracias por vuestra colaboración y esfuerzo en casa haciendo las calabazas, y enhorabuena por los fantásticos complementos que ha traído el alumnado. 🎃🕸️
Aun con la reciente incorporación al centro, desde el área de inglés se ha trabajado el vocabulario de Halloween con el alumnado, basándonos en las tradicciones inglesas.
Durante la semana hemos realizado diferentes actividades para aprender y disfrutar de esta celebración de Halloween.
¡Feliz fin de semana y feliz Halloween! 👻🧡

III TROBADA D’AULARIS

El dimecres 8 d’octubre de 2025 l’alumnat i el professorat del CRA La Vall Farta, vam realitzar una jornada de convivència a l’aulari de Beneixida. La comissió d’esdeveniments ens ha organitzat diverses activitats; vam gaudir de la presència d’una contacontes, Eva Andújar, les rialles i les sorpreses es van fondre amb alegria d’escoltar històries divertides i interessants. També, vam realitzar una gimcana de jocs esportius, coordinada pel mestre d’E.F., fomentant el treball en equip de manera lúdica. I com a cloenda, férem un taller d’art; una manualitat, on cada lletra del lema està decorada amb materials naturals. El lema d’aquesta jornada va ser: ” Diferents i Complementaris”. Treballarem amb diferents textures, donant una segona vida a elements naturals a través del reciclatge.

Aquesta convivència té la finalitat d’establir lligams entre l’alumnat dels tres aularis i amb l’alumnat nou al Centre. S’ho vam passar molt bé, amb molta diversió!

RE INVENTAR-NOS A CADA PAS

Per als qui ens dediquem a l’educació, iniciar un curs implica reptes importants. Comencem projectant l’espai de vida que compartirem, segons el que pensem que necessitaran els nostres alumnes per sentir-se tan a gust com a casa, perquè l’escola ha de ser la segona llar, en molts aspectes. Després abordem les infraestructures, les condicions, els programes, el marc de referència institucional.

Però les qüestions importants comencen quan anem descobrint als nostres xiquets i xiquetes, a mirar-los i remirar-los per pensar en allò que cal fer: permetre lluir tot el seu potencial, ajudar-los a véncer pors o circumstàncies que ho dificulten, determinar quines línies roges no es poden traspassar, quines oportunitats i quins límits necessiten per construir-se bé com a persones individuals i socials…

“És més difícil educar que ensenyar. Per ensenyar, cal saber. Per educar, cal ser”

Cada criatura és única, irrepetible, valuosíssima. Cada persona té una forma d’estar al món, determinada en part pel seu bagatge biològic i en part pel seu context de referència. Uns infants es comporten de forma decidida, atrevida. Altres observen, s’ho pensen molt abans d’actuar. Alguns demanen l’adult per iniciar jocs o interaccions. Altres s’estimen més anar pel seu compte. Algunes propostes capten l’atenció dels infants per llargues estones i d’altres se’n cansen en pocs minuts. Per a alguns, les pautes temporals o els límits establerts al quotidià són elements de seguretat i confiança, per a altres, son un fastidi…

Aquesta és una tasca inicial d’orfebreria, perquè les mestres hem d’estar a totes, i anar encaixant les peces perquè tot funcione, doncs cada infant té la seua identitat, però la pròpia identitat no tindria sentit sino és formant part d’un grup: soc el que reflex en la mirada de l’altre.

Per això és important anar poc a poc, per això és important no confondre el significat de posar en valor, d’estimar a cada persona, amb la necessitat de posar límits.

Per això són rellevants les paraules, les mirades i les accions dels adults que acompanyem a casa i a l’escola.

Una persona va compartir amb nosaltres aquesta reflexió:

“Comença fent allò necessari, després allò possible, i de sobte et trobaràs fent allò impossible”

No hi ha res que passe desapercebut a la mirada atenta dels xiquets i les xiquetes, així que obrim els ulls i la ment per començar fent allò necessari.

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies