PLA D’APRENENTATGE

QUÈ ÉS?

El pla d’aprenentatge és un document que recull les propostes o tasques que l’alumnat realitza durant una setmana.

QUÈ VOLEM?

• Fomentar l’autonomia personal, la iniciativa i la planificació del procés d’aprenentatge, tenint en compte els seus interessos i les necessitats individuals de cada xiquet/a.
  • Aprenentatges significatius a través de propostes vivencials i manipulatives a l’aula i a l’entorn.
  • Portar a terme l’autoavaluació i la coavaluació a través de rúbriques, dianes d’avaluació i escales de metacognició, per a que siguen conscients d’allò que van aprenent.

PER A QUÈ SERVEIX?

• Respectar els diferents ritmes d’aprenentatge de l’alumnat, personalitzant-los tenint en compte les seues necessitats individuals.
  • Aumentar la motivació i l’autoestima de cada infant.
  • Interdisciplinarietat de les àrees a través de les diferents propostes i/o tasques que s’ofereixen.
  • Saber gestionar el temps a l’hora de portar-ho a terme.

Model pla d’aprenentatge.