Gravació de les proves d’accés

A l’igual que es deixa constància en paper de les proves de teoria i dictat en les proves d’accés, gravarem les proves que suposen intervenció musical de les i els aspirats. És a dir, gravarem (so i vídeo), en la mesura d’allò possible i donant prioritat a les proves de les especialitats on hi ha més candidats que places ofertades, les proves de: interpretació d’obra amb l’instrument, interpretació a primera vista amb l’instrument, així com solfeig estudiat i a primera vista.

Aquesta decisió ha sigut aprovada pel Claustre de professorat i informada al Consell escolar.

Al respecte, cal dir:

• La gravació de proves d’ingrés i accés està sotmesa a la normativa de protecció de dades, ja que suposa un tractament de dades de caràcter personal.
  • Licitud del tractament: La gravació de les proves amb la finalitat de poder atendre les possibles reclamacions que es presenten, no requereix el consentiment de candidats o els seus progenitors atés que aquest requereix d’una acció lliure per part d’aquests; s’ha de tindre en compte que les proves suposen un dret i un deure dels i les aspirants i es realitzen de conformitat amb el que s’estableix en la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’Educació, i la presentació i atenció de possibles reclamacions de qualificacions queda regulada pel Decret 158/2007, de 21 de setembre, del Consell, pel qual s’estableix el currículum dels ensenyaments professionals de música i es regula l’accés a aquests ensenyaments. Per tant les bases de licitud que requereix tot tractament de dades de caràcter personal, es fonamenta en aquest cas en les següents condicions establides en l’article 6 del RGPD:
    • c) el tractament és necessari per al compliment d’una obligació legal aplicable al responsable del tractament;
    • e) el tractament és necessari per al compliment d’una missió realitzada en interés públic o en l’exercici de poders públics conferits al responsable del tractament;
  • Amb la finalitat de preservar la dignitat de l’alumnat i el seu dret a la intimitat, el camp d’acció de la càmera correspondrà amb el mínim necessari per a poder valorar les qualitats a avaluar (ergonomia, relaxació, digitació, embocadura…), tenint en compte que donada la finalitat de l’enregistrament pot no ser necessària la identificació de trets facials del candidat o candidata que es presenta a la prova.
  • L’accés als enregistraments només podrà realitzar-se per part dels professors responsables de les mateixes o del personal encarregat d’atendre les possibles reclamacions.
  • Limitació del termini de conservació: Les dades seran eliminades quan hagen deixat de ser necessàries per a les finalitats per a les quals s’han recollit.
  • Responsable del tractament: el centre.
  • Tractaments que es realitzaran: en la mesura d’allò possible i donant prioritat a les especialitats on hi ha més candidats que places ofertades, gravació (so i vídeo) de les proves d’interpretació d’obra amb instrument, d’interpretació a primera vista amb instrument, així com de solfeig estudiat i a primera vista. Posterior visionat si fora necessari.
  • Finalitats d’aquests tractaments: atenció de possibles reclamacions.
  • Drets que assisteixen a candidats i candidates en matèria de protecció de dades: els drets d’accés, rectificació, oposició, supressió (“dret a l’oblit”), limitació del tractament, portabilitat i de no ser objecte de decisions individualitzades.
  • Possibilitat de reclamar davant l’Agència Espanyola de Protecció de Dades.
  • Contacte del Delegat/a de protecció de dades de la Generalitat: dpdgeneralitat@gva.es
  • Prohibició expressa a l’alumnat de gravar a altres/as companys/as o al professorat, advertint que aquestes accions poden generar responsabilitat.
  • En tot cas, candidats i candidates o els seus pares/mares/tutors si són menors de 14 anys, podran exercir el seu dret d’oposició fonamentat en una concreta situació personal. Això no suposa que la sol·licitud d’oposició haja de ser acceptada. No obstant això, podrà estimar-se aquesta oposició en situacions excepcionals, quan es deriven circumstàncies que puguen resultar aplicables per a preservar el dret a la protecció de dades de les persones que es presenten a les proves i, en el seu cas, si es tracta de menors el seu interés superior; en aquests casos haurà d’oferir-se mètodes alternatius i manera de sol·licitar-los (podrà sol·licitar-se responent a aquest correu o amb escrit al registre d’entrada del centre, sempre almenys 30 minuts abans de l’inici de la prova referida), com per exemple aplicar mesures o condicions especials a l’enregistrament, modificant el seu pla o altres aspectes.

La gravació no té altra motivació que maximitzar la justícia de les proves esmentades.