Ampliació de matrícula

És competència del consell escolar de cada centre públic, o dels òrgans competents en el cas de centres privats, autoritzar amb caràcter excepcional la matriculació en més d’un curs a aquells alumnes que, prèvia orientació del professorat així ho sol·liciten, sempre que el conjunt de professors que imparteixen classes a aquests alumnes assegure la seua adequada capacitat d’aprenentatge, per a cursar els ensenyaments en les condicions establides.

REQUISITS

Superar una prova específica que continga els continguts finals, de totes i cadascuna de les assignatures, sempre que aquestes no hagen sigut superades amb anterioritat, del curs o cursos anteriors a aquell al qual es desitja promocionar. La nota d’aquesta prova serà la que conste en l’avaluació final de la corresponent assignatura de l’expedient acadèmic de l’alumne.
Tindre una nota mitjana mínima de set punts en l’expedient acadèmic.
Disposar d’una nota mitjana mínima de nou punts en les assignatures d’Instrument Principal
Haver obtingut una qualificació mínima de set punts en totes i cadascuna de les assignatures ja superades en el curs objecte d’ampliació.

TERMINIS

A proposta del tutor o tutora, mitjançant informe d’avaluació individualitzat, i abans de la finalització de l’any natural de l’inici del curs acadèmic (31 de Desembre), l’alumnat o els seus representants legals, si és menor d’edat, podran sol·licitar l’ampliació de matrícula davant l’òrgan competent del conservatori o centre autoritzat. Així mateix, serà preceptiu mantindre una reunió informativa amb l’alumne o alumna, o amb els seus representants legals si és menor d’edat, sobre les conseqüències acadèmiques que es deriven de fer efectiva l’ampliació de matrícula.

PROCÉS

Després de la recepció de la sol·licitud en el centre, l’equip docent de l’alumne o alumna, coordinat pel tutor o tutora, emetrà un informe on farà una valoració de les capacitats de treball i progrés manifestades per l’alumne o alumna. L’equip docent entregarà a la direcció del centre aquest informe, on constarà la signatura de tot el professorat que forma part de l’equip docent de l’alumne o alumna, i certificant si compleix o no els objectius proposats i posseeix els coneixements necessaris per a promocionar al curs o cursos sol·licitats. Aquest informe és preceptiu per a poder dur a terme l’ampliació d’aquesta matrícula.
Una vegada emés l’informe de l’equip docent, mantinguda la reunió amb l’alumne o alumna, o bé amb els seus representants legals, i comprovada la documentació, la direcció del centre emetrà un informe fent constar que el centre disposa de recursos per a atendre l’ampliació de la matrícula de l’alumne o alumna, sense derivar en un increment de la plantilla del professorat.
Tota la documentació relacionada anteriorment, serà remesa al Consell escolar del centre en el cas dels ensenyaments elementals i professionals de música. La resolució de la sol·licitud correspondrà al Consell escolar. En els conservatoris, s’estimarà o desestimarà de forma motivada la sol·licitud en el termini màxim d’un mes.

SOL·LICITUD AMPLIACIÓ DE MATRÍCULA