Dia de l’Estudiant

Dia de l'Estudiantat 2023

WhatsApp Image 2023-11-17 at 12.51.32

El Consell Escolar de la CV ha participat, novament, en la celebració del dia de l'estudiant proposat pel CEE a Madrid.

Amb motiu d'esta celebració del Dia internacional de l'Estudiantat, es va presentar la Revista Participació de l'alumnat: "voces y experiencias" a  El Instituto España.

Dia de l'Estudiantat 2022

El Consell Escolar de la CV ha participat en l'organització i celebració del dia de l'estudiant proposat pel CEE a Madrid.

«#QuieroParticipar» ha sigut el lema triat per a celebrar enguany el Dia Internacional de l'Estudiantat. El Paranimf de la Universitat Complutense de Madrid va acollir l'acte de commemoració d'aquest dia, que es va organitzar juntament amb les presidències dels consells escolars autonòmics en col·laboració amb representants d'associacions estudiantils.

La celebració va comptar amb la presència de la ministra d'Educació i Formació Professional Pilar Alegría Continente, que va destacar la importància de donar als estudiants les eines perquè puguen continuar sent una part activa de la transformació de l'educació i la societat.

La presidenta del CECV, Rosa Cañada Solaz va intervindre donant suport a aquesta iniciativa que reivindica el paper actiu i compromès que ha de tenir l'alumnat en la seua formació.

El «Árbol de la participación» va ser el símbol triat pels estudiants per a presentar i escenificar el seu «Decálego para la participación». El decàleg, que va ser presentat per veus d'estudiants de tot el territori espanyol, naix fruit de l'anàlisi i la reflexió dels resultats d'una consulta en línia, efectuada entre l'alumnat de 5è i 6è curs d'Educació Primària i d'estudiants d'Educació Secundària, Formació Professional i Batxillerat.

L'acte va estar conduït per Oliver Gimeno Seagle i Lluna Pérez Sanabria membres de les associacions de l'estudiantat FADEA i CANAE respectivament.

Van contribuir a donar brillantor a aquesta trobada dos corals estudiantils: el Cor Veus per a la Convivència, pertanyent a l'IES Francisco Umbral de Ciempozuelos, dirigit per Alfonso Elorriaga; i el Cor de l'IES Comtessa Eylo de Valladolid, dirigit per Iñaki Becoechea,

Va clausurar l'acte la presidenta del Consell Escolar de l'Estat, Encarna Cuenca Carrión, que va remarcar la importància de donar veu i visibilitzar a l'estudiantat en el seu procés educatiu i en els reptes que planteja la societat actual a l'educació.

Primer consultori d'alumnat

El proper dimarts 17/11/2020 es farà el primer consultori d'alumnat amb la Reunió de delegades  a les 11:00 h.

L’acte previst per al Dia de l’Estudiant és un consultori (en forma de seminari web), una activitat en línia en la qual participaran el Conseller d’Educació, Cultura i Esport i el Secretari Autonòmic d’Educació i Formació Professional i representants de l’alumnat, que a més d’adreçar-se a delegades i delegats, respondran les preguntes. Posteriorment a la trobada amb les autoritats, es proposarà la compleció d’un Kahoot que es mantindrà actiu durant dues setmanes, a fi que el puguen respondre també els delegats i les delegades que no hagen participat en l’activitat del dia 17.

La retransmisió en streaming es farà a través del canal de youtube de la Generalitat.

Delegada
Molt poc text